חינוך

חולון פותחת את שנת הלימודים תש"פ

לאחר שבשנה"ל תשע"ט הצטרפה העיר חולון לתכנית קרן טראמפ, שנועדה לקדם את לימודי המתמטיקה, ולאחר שבשנה הראשונה ניתן דגש על העצמת מורי המתמטיקה, בניית קהילות הוראה וגיוס מנהלי בתי הספר, בשנת הלימודים תש"ף תעסוק המערכת בהטמעת הוראה איכותית של מקצוע המתמטיקה. המטרת העירונית היא, להעלות את אחוזי הזכאות לבגרות במתמטיקה 5 יח"ל ולאפשר ניעות לאקדמיה.

האגף לחינוך יסודי מוביל תפיסה חינוכית ערכית המאפשרת הכלת תלמידים ומתן מענים דיפרנציאליים לשונות וזאת לצד פיתוח סביבות למידה התומכות בפדגוגיה חדשנית וברלוונטיות ללומד במאה ה־21.

בכיתות א' נבנו סביבות למידה שמטרתן לרכך את המעבר מגן הילדים לבית הספר ולאפשר הסתגלות מיטבית בהיבט הרגשי, החברתי והלימודי. בשנים עשר בתי ספר מתקיימים כיום תהליכי פדגוגיה בתפיסה של "א' גנית", ובשנה הנוכחית תורחב התפישה לעוד כעשרה בתי ספר.

בתי הספר בעיר ימשיכו להטמיע פרקטיקות של הוראה-למידה-הערכה, בדגש על ה־PBL  (למידה מבוססת פרויקטים) ובתפיסה של  SITC (למידה במרחב העירוני). כמו כן, יימשך טיפוח המצוינות בקרב התלמידים כאשר בשנה הנוכחית תופעל "תכנית אמירים" בחמישה עשר בתי ספר.

השנה מוביל מנהל החינוך מהלך עירוני  בשיתוף עם הנהגות ההורים, מנהלים וצוותי חינוך – "תנו לגדול על שקט". מהלך זה נועד להביא לדחיית השימוש בטלפונים "חכמים" בגילים הצעירים ולמנוע  התמכרות לשימוש בסמארטפונים ולהשלכות השליליות הטמונות בכך.

מחלקת הנוער במנהל החינוך תמשיך את עשייתה הענפה בתחום החינוך החברתי ערכי בכלל ובתנועות וארגוני הנוער בעיר בפרט. לאחר שבשנת הלימודים האחרונה גדל מספר המשתתפים בתנועות הנוער ובארגוני הנוער והגיע לכ-5300 חניכים, ממשיכים במחלקה בחיזוק התנועות והארגונים וכ-40 חברי שנת שירות מתנועות הנוער "מכבי הצעיר", "כנפיים של קרמבו" ו"אחריי" יגורו בעיר וייקחו חלק פעיל בבתי הספר, בתנועות ובפעילויות חינוכיות-חברתיות נוספות. כמו כן, כ-30 חברי מכינה קדם צבאית ו-23 חיילי פרק משימה גם כן יגורו בעיר וייקחו חלק בפעילויות החברתיות ערכיות במגוון המסגרות הפורמליות והבלתי פורמליות.

 

מינויים חדשים במינהל החינוך העירוני:

גלית בר אל – מנהלת האגף העל יסודי; – אהרון בן שימול- מנהל אגף חדשנות;

ישראל אפל – מנהל השפ"ח; – נועה איסטה- מנהלת מח' היסעים 

 

בשנת תש"ף יחלו בעבודתם מנהלי בתי הספר חדשים בעיר:

חינוך על יסודי:

איתמר רוזנפלד – מנהל שש שנתי הראל, בעל ניסיון ניהולי עשיר. ב-2013 נבחר למורה של המדינה .

אורית לבון – מנהלת תיכון ארבע שנתי נעמ"ת, בעלת ניסיון ניהולי רב ועד לאחרונה שימשה כמנהלת מחלקת חינוך על יסודי ברמת השרון.

שוש גרג'י – נבחרה לנהל את בית הספר השש שנתי אילון ותחליף את אסנת נעים שיצאה לשנת שבתון. שוש שימשה כסגניתה של אסנת ומכירה את בית הספר ואת תפיסותיו החדשניות  .

חינוך יסודי:

שגית גמליאל – מנהלת ביה"ס אמירים, שמשה כסגנית בנס ציונה ,בעלת ניסיון בהובלת תהליכים בית ספריים.

טוני משה סאסי – מנהלת ביה"ס אשלים, הגיעה מתפקיד הדרכה במחוז תל אביב במשרד החינוך

רוית בקרמן – מנהלת ביה"ס שער האריות, שימשה כסגנית מנהלת בבית ספר ניב

טל כהן – מנהלת ביה"ס דביר ,שימשה כרכזת שכבה ומנהלת האולפנה בבי"ס יבנה

חינוך מיוחד

יסמין לסג' – מנהלת בית ספר צומח שחקים. חינכה וריכזה כתות תקשורת בתיכון אילון, שימשה כמדריכה במתי"א חולון וכמדריכה ארצית בחינוך המיוחד.

הלן ברקול – מנהלת בית ספר עוז לתלמידים עם מוגבלות שכלית. שימשה כסגנית בבית ספר רעים והיתה שותפה להקמת מועדוניות לילדי החינוך המיוחד.

 

 

צילום: אלי נאמן ועיריית חולון

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות