חולון פותחת את שנת הלימודים תש"פ

40,418 תלמידים, הגדלת ההשקעה פר תלמיד, למעלה מ-45 מיליון שקלים בהושקעו בעבודות בינוי, שיפוץ ושדרוג של מוסדות החינוך לרווחת התלמידים והצוותים. בחולון מחכים כבר ל־1 בספטמבר


שבועיים לצלצול: בשנת הלימודים תש"פ יחלו 40,131 תלמידים את שנת הלימודים בחולון – 1,643 תלמידים יותר מאשר בשנה שעברה. גם ההשקעה פר תלמיד גדלה והיא עומדת על 15,110 שקלים בתקציב השוטף (לא כולל בינוי ושיפוץ מוסדות חינוך) – לעומת 14,104 שקלים בשנה שעברה. בסך הכל מושקעים בתלמידי חולון 508,460,000 שקלים בחינוך הפורמלי מתוכם משקיעה עיריית חולון 170,357,000 שקלים.

לכך יש להוסיף את התקציב המושקע בחינוך הבלתי פורמלי, שעומד על 87,336,000 שקלים, מתוכו משקיעה עיריית חולון 83,397,000 שקלים.

בחלוקת מספר התלמידים למערכות החינוך השונות, ניתן לראות:

  • 8,709 תלמידים (גילים 5-3) לומדים ב 279 גני ילדים, מהם 40 גנים לחינוך מיוחד.
  • 16,152 תלמידים לומדים ב – 34 בתי ספר יסודיים (25 ממלכתי – 2 ממ"ד – 2 ממלכתי חרדי –  5 חרדי עצמאי ).
  • 13,373 תלמידים לומדים ב – 19 בתי ספר על יסודיים (15 ממלכתי – 2 ממ"ד – 2 חרדי).
  • 610 תלמידים לומדים ב – 7 בתי ספר לחינוך מיוחד.
  • 89 כיתות חינוך מיוחד משולבות בבתי ספר רגילים כיתות א'-י"ב בכלל האפיונים.

אגף ארגון ובקרה במנהל החינוך העירוני  פעל רבות במהלך השנה החולפת בבנייה, בשיפוץ, בשיפור ובהתאמת מוסדות חינוך ברחבי העיר כאשר העירייה השקיעה בפרויקטים במוסדות החינוך 45,854,000 שקלים. בין היתר, נעשו שיפוצי עומק ב־4 בתי ספר, הותאמו 4 גנים לאוכלוסיית ילדים עם צרכים מיוחדים ובעוד 6 גנים שופצו חדרי שירותים ותשתיות, הוחלפו או נוספו עשרות מזגנים והותקנו עשרות הצללות; בוצעו השקעות בשיפוץ ובפיתוח מגרשים ואולמות ספורט בבתי הספר; שופצו חדרי מורים, כיתות לימוד בבתי הספר וגני ילדים.

שני פרויקטים ייחודיים בוצעו השנה – בניית כיתה אקולוגית בביה"ס רביבים והקמת חצר מוזיקלית בביה"ס שער האריות.

ביה"ס העל יסודי "שחקים" לתלמידים בוגרים בני 21-12 עבר למשכנו המחודש ברחוב מסילת העולים עם תכנית להרחבת המתחם בשנה הקרובה. מדובר בבית ספר "צומח", המספק מענה חינוכי טיפולי מיטבי והכנה לחיים בוגרים ואיכותיים, וזאת בהתאם ליכולותיהם ולצרכיהם המיוחדים של התלמידים.

עד סוף 2019  תסתיים בניית 2 גני ילדים חדשים ברחוב קראוזה (גן ריף וגן ים) והגנים יאוכלסו מידית. כמו כן הוסבו 30 כיתות לימוד כמרחבי למידה חדשניים בשלושה מודלים שונים (פרויקט M-21).

גם נושא ההנגשות טופל השנה ובוצעו הנגשות פיזיות כלליות ופרטניות בבתי הספר הכוללות בניית פיר מעלית, שרותי נכים ודרכי גישה מונגשות. בנוסף, בוצעו הנגשות שמע ב -23  מוסדות חינוך (בתי ספר וגני ילדים) הכוללות התקנת תקרה אקוסטית, ריצוף ייעודי, מזגנים שקטים וכו'.

האגף לחינוך על יסודי שם דגש על העצמה נשית במגוון תכניות, כאשר אחת מהן תיכנס בשנה"ל תש"ף לארבעה בתי ספר בעיר. התוכנית, ש"סודקת את תקרת הזכוכית", מיועדת לבנות שכבת ח' ותמשיך עד לגמר התיכון . מטרות התוכנית:

  • להכיר למשתתפות דמויות שישמשו כמודלים לחיקוי והשראה עבורן
  • לחזק את הדימוי והאמון העצמי של הנערות ביכולותיהן וביעדים שהן יכולות להציב לעצמן
  • לפתח מצוינות בלימודים בקרב המשתתפות
  • להעלות את מספר הנערות המסיימות בית ספר תיכון עם תעודת בגרות איכותית אשר תהווה מפתח להמשך לימודיהן.
אולי גם זה יעניין אותך

לאחר שבשנה"ל תשע"ט הצטרפה העיר חולון לתכנית קרן טראמפ, שנועדה לקדם את לימודי המתמטיקה, ולאחר שבשנה הראשונה ניתן דגש על העצמת מורי המתמטיקה, בניית קהילות הוראה וגיוס מנהלי בתי הספר, בשנת הלימודים תש"ף תעסוק המערכת בהטמעת הוראה איכותית של מקצוע המתמטיקה. המטרת העירונית היא, להעלות את אחוזי הזכאות לבגרות במתמטיקה 5 יח"ל ולאפשר ניעות לאקדמיה.

האגף לחינוך יסודי מוביל תפיסה חינוכית ערכית המאפשרת הכלת תלמידים ומתן מענים דיפרנציאליים לשונות וזאת לצד פיתוח סביבות למידה התומכות בפדגוגיה חדשנית וברלוונטיות ללומד במאה ה־21.

בכיתות א' נבנו סביבות למידה שמטרתן לרכך את המעבר מגן הילדים לבית הספר ולאפשר הסתגלות מיטבית בהיבט הרגשי, החברתי והלימודי. בשנים עשר בתי ספר מתקיימים כיום תהליכי פדגוגיה בתפיסה של "א' גנית", ובשנה הנוכחית תורחב התפישה לעוד כעשרה בתי ספר.

בתי הספר בעיר ימשיכו להטמיע פרקטיקות של הוראה-למידה-הערכה, בדגש על ה־PBL  (למידה מבוססת פרויקטים) ובתפיסה של  SITC (למידה במרחב העירוני). כמו כן, יימשך טיפוח המצוינות בקרב התלמידים כאשר בשנה הנוכחית תופעל "תכנית אמירים" בחמישה עשר בתי ספר.

השנה מוביל מנהל החינוך מהלך עירוני  בשיתוף עם הנהגות ההורים, מנהלים וצוותי חינוך – "תנו לגדול על שקט". מהלך זה נועד להביא לדחיית השימוש בטלפונים "חכמים" בגילים הצעירים ולמנוע  התמכרות לשימוש בסמארטפונים ולהשלכות השליליות הטמונות בכך.

מחלקת הנוער במנהל החינוך תמשיך את עשייתה הענפה בתחום החינוך החברתי ערכי בכלל ובתנועות וארגוני הנוער בעיר בפרט. לאחר שבשנת הלימודים האחרונה גדל מספר המשתתפים בתנועות הנוער ובארגוני הנוער והגיע לכ-5300 חניכים, ממשיכים במחלקה בחיזוק התנועות והארגונים וכ-40 חברי שנת שירות מתנועות הנוער "מכבי הצעיר", "כנפיים של קרמבו" ו"אחריי" יגורו בעיר וייקחו חלק פעיל בבתי הספר, בתנועות ובפעילויות חינוכיות-חברתיות נוספות. כמו כן, כ-30 חברי מכינה קדם צבאית ו-23 חיילי פרק משימה גם כן יגורו בעיר וייקחו חלק בפעילויות החברתיות ערכיות במגוון המסגרות הפורמליות והבלתי פורמליות.

 

מינויים חדשים במינהל החינוך העירוני:

גלית בר אל – מנהלת האגף העל יסודי; – אהרון בן שימול- מנהל אגף חדשנות;

ישראל אפל – מנהל השפ"ח; – נועה איסטה- מנהלת מח' היסעים 

 

בשנת תש"ף יחלו בעבודתם מנהלי בתי הספר חדשים בעיר:

חינוך על יסודי:

איתמר רוזנפלד – מנהל שש שנתי הראל, בעל ניסיון ניהולי עשיר. ב-2013 נבחר למורה של המדינה .

אורית לבון – מנהלת תיכון ארבע שנתי נעמ"ת, בעלת ניסיון ניהולי רב ועד לאחרונה שימשה כמנהלת מחלקת חינוך על יסודי ברמת השרון.

שוש גרג'י – נבחרה לנהל את בית הספר השש שנתי אילון ותחליף את אסנת נעים שיצאה לשנת שבתון. שוש שימשה כסגניתה של אסנת ומכירה את בית הספר ואת תפיסותיו החדשניות  .

חינוך יסודי:

שגית גמליאל – מנהלת ביה"ס אמירים, שמשה כסגנית בנס ציונה ,בעלת ניסיון בהובלת תהליכים בית ספריים.

טוני משה סאסי – מנהלת ביה"ס אשלים, הגיעה מתפקיד הדרכה במחוז תל אביב במשרד החינוך

רוית בקרמן – מנהלת ביה"ס שער האריות, שימשה כסגנית מנהלת בבית ספר ניב

טל כהן – מנהלת ביה"ס דביר ,שימשה כרכזת שכבה ומנהלת האולפנה בבי"ס יבנה

חינוך מיוחד

יסמין לסג' – מנהלת בית ספר צומח שחקים. חינכה וריכזה כתות תקשורת בתיכון אילון, שימשה כמדריכה במתי"א חולון וכמדריכה ארצית בחינוך המיוחד.

הלן ברקול – מנהלת בית ספר עוז לתלמידים עם מוגבלות שכלית. שימשה כסגנית בבית ספר רעים והיתה שותפה להקמת מועדוניות לילדי החינוך המיוחד.

 

 

צילום: אלי נאמן ועיריית חולון

תגובות:
עוד ניוזים בשבילך