ניוזים חמיםחינוךמקומיבת ים

הראשונה בארץ: התרבוטק המונגש בבת-ים

העיר בת-ים התחדשה במכשיר חדשני ואיכותי המשמש כעזר לעיוורים ולקויי ראייה ולמידה

שירותי 'התרבוטק'- הספרייה העירונית בבת-ים הנוגשו לתושבים עיוורים, לקווי ראייה ולמידה, וגם למי שמתקשה בקריאת הספר בשל שפה חדשה או מגבלה אחרת, וזו העיר הראשונה בארץ.

בהובלת עיריית בת-ים בשיתוף מפעל הפיס וחברת OrCam הוצב המכשיר החדשני, אשר מאפשר סריקה והקראה של הספרים בכ- 100 שפות עם אפשרות לשליטה בקצב ההקראה והורדת קצבי הספרים למכשירים ניידים מיוחדים, הודות לטכנולוגית ה- AI שלו.

הספרייה העירונית בעיר נבחרה להיות הראשונה שקיבלה את המכשיר מתוך 110 ספריות ברשויות מקומיות ברחבי הארץ. טקס קבלת המכשיר נערך בהשתתפות ראש העיר צביקה ברוט, מ"מ ראש העיר מר אלי יריב,נציגי חברת אורקם ומפעל הפיס.

מכשיר OrCam Read 3 נגיש, קטן וקל לתפעול וניתן להשתמש בו במצב נייד, נייח, הגדלה והתאמה לקשיי ראייה שונים. הוא יימצא בתרבוטק- הספרייה המרכזית של בת-ים, באולם המבוגרים וישמש כשירות חינמי נוסף לבאי המקום אשר יזדקקו לו.

המכשיר יינתן בהשארת פרטים ותעודה מזהה וקבלת הרצאה קצרה. (המכשיר אינו מיועד להשאלה)

עיריית בת-ים דוגלת בשירות שוויוני, מכובד, נגיש ומקצועי ויחד עם השותפים נותנים פתרון מונגש למגוון תושבים נוספים. שירות זה הינו בהמשך לכלל השירותים הנגישים הנעשים בספרייה ובעיר כולה.

צביקה ברוט, ראש העיר בת-ים: "המכשיר הקטן הזה ישנה את חייהם של אלפי בת-ימים ובת-ימיות! מעכשיו בזכות המכשיר הזה, יוכלו עיוורים ובעלי לקות ראייה לבקר בספרייה העירונית שלנו ו״לקרוא״ כל ספר וכל טקסט שירצו.

השלב הבא: להכניס את המכשירים הללו לא רק לספריות אלא גם למערכת החינוך. תודה לצוות הנפלא של הספרייה העירונית, לחברת ״אורקם״ ולמפעל הפיס.

בזכות ההמצאה הישראלית הנהדרת הזו, אנחנו קרובים יותר מאי פעם לחינוך שוויוני אמיתי, בלי לתת לאף מוגבלות לשמש כמחסום בדרך לחיים מוצלחים, איכותיים ושמחים".

אלעד צרפתי מנכ"ל חברת אורקם: "טכנולוגיות הבינה מלאכותית שלנו משפרות במידה רבה את איכות החיים ומעניקות עצמאות לחיי רבים בעולם כולו.

אני נרגש ומוקיר תודה למפעל הפיס על שהפכו 110 ספריות ציבוריות לנגישות ברחבי ישראל באמצעות מכשיר OrCam Read 3. אין לי ספק שספרייה היא בית לרבים, וכעת עם הנגישות מאפשרת גישה לעוד מאות אלפים מהתושבים בישראל".

עיריית בת-ים
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות