ניוזים חמיםחדשותחינוך

הורים בר"ג נדהמו לגלות שקייטנות הקיץ של העירייה התייקרו במאות אחוזים. אז מה קורה לעומת זאת בערים אחרות?

דווקא בתקופה קשה שעוברת על משפחות בישראל עם יוקר המחיה שמכביד מיום ליום, בעיריית ר"ג החליטו לייקר במאות אחוזים את מחיר הקייטנות בעיר. מה קורה בערים שכנות וכאלו בסדר גודלה של ר"ג? מה הפלא שהורים בר"ג החלו להחתים עצומה

בשנה האחרונה, עם העלאות הריבית במשק ועם התייקרות החיים בכל תחום, היה מצופה שהעיריות ילכו לטובת ולעזרת ההורים בתקופה שמוכרת כתקופה "הכי יקרה בשנה" עבור המשפחות – חודשי חופשת הקיץ.

לשם כך, בכל הרשויות פועלות קייטנות שאמורות להיות בסבסוד העירייה, קייטנות בעלות שתאפשר למשפחות לשלוח את ילדיהם לפעילות במהלך רוב חופשת הקיץ.

אלא שהורים ברמת גן גילו בשבועות האחרונים לתדהמתם, שלא רק שהעירייה לא הלכה לקראתם במחירי הקייטנות – אלא מחיריהן אף האמירו במאות אחוזים, לא פחות.

הורים רבים פתחו בהחתמת עצומה ודורשים מעיריית רמת גן להחזיר את המחירים למחירים לפני שנה בלבד – מחירים שהמשפחות יכולות לעמוד בעלותן ולא מחירים המגיעים למעל מ-4500 שקלים לקייטנה של הגנים של 3 מחזורים.

חבר המועצה, עו"ד אביהוא בן משה שלח מכתב דחוף לראש העיר, כרמל שאמה הכהן, והאיץ בו להחזיר את מחירי הקייטנות למחירים "שפויים": "העברתי באופן בהול דרישה לכרמל שאמה הכהן, לכנס בדחיפות את מועצת העיר כדי לדון בשערוריית מחירי הקייטנות לילדי הגנים ובתי הספר דווקא בתקופה הקשה הזו. ורק כדי שתבינו את גודל השערורייה ריכזתי עבורכם את מחירי הקייטנות בשנה שעברה ואת מחירי הקייטנות שתדרשו לשלם בעוד מספר ימים".

וכך מפרט בן משה:
"בשנה שעברה ילדי הגנים שילמו במחזור הראשון של הקייטנה רק 666 שקל ולכל תקופת החופש הגדול שילמו ההורים סה״כ 1998 שקל בלבד.
השנה ילדי הגנים ישלמו למחזור הראשון 1540 שקל, ולשלושה מחזורים ישלמו ההורים כ -4600 שקל, ה-ז-י-ה.
ילדי בתי הספר:
בשנה שעברה שילמו ההורים לקייטנת ביה״ס של החופש הגדול 666 שקל בלבד, ולמחזור השני לתקופה של חמישה ימים שילמו ההורים 333 שקל.
השנה ישלמו ההורים למחזור הראשון של קייטנת ביה״ס של החופש הגדול 1134 שקל ולמחזור שני לתקופה של ארבעה ימים ישלמו ההורים 658 שקל.
בן משה אומר: "מישהו פה חושב שההורים הם מחלבת כספים עבור הביזבוזים של הנהלת העיר וכרמל שאמה הכהן בראשם, ולא. ההורים הם לא מחלבת כספים של הנהלת העיר הזו. תתייעלו תקצצו ביח״צ בפיצות ובפרסום ותורידו לאלתר את מחירי הקייטנות".

מה קורה בערים אחרות?

 

הלכנו לבדוק האם עיריית רמת גן חריגה, או גם בערים אחרות נרשמו העלאות מחירים דומות?

בדקנו ראשית בעיר השכנה – גבעתיים. לתקופה של מחזור אחד בתאריכים שבין ה-23.7-10.8 (כפי שניתן לראות בתמונה) ישלמו ההורים עבור 15 ימי קייטנה סכום של 714 שקל בלבד.

בעיר גדולה כמו ראשון לציון (בסדר גודל של רמת גן ויותר): כפי שניתן לראות בתמונה: קייטנות של 15 יום יעלו להורים 300 שקל בלבד בקייטנה עד 13.00, קייטנה עד 16.30 הכוללת ארוחות, תעלה סך הכל רק 975 שקל.

גם בעיר כמו נתניה- מחיר הקייטנות במחזור של 15 יום יעלו להורים בין 740-845 שקל בלבד.

פנינו לתגובת עיריית ר"ג, שעד לכתיבת השורות לא הגיבה- אם וכאשר תתקבל תגובה, נביא אותה במלואה.
צילום: גטיאימג'ס

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות