ניוזים חמיםחדשותחינוך

בלאגן הצהרונים באור יהודה: הורים נאלצו לצאת לחל"ת בגלל שלא נמצא צוות לצהרון בגן חופית כבר כמה שבועות. וגם כעס: למה קייטנת חנוכה לא נפתחה לכל ילדי העיר?

כבר כמה שבועות הורי גן חופית באור יהודה נאלצים לשבור את הראש מה לעשות, לאחר שאין כלל צוות שיחזיק את הצהרון. זו רק דוגמה מהכאוס ששורר ברשת "נפגשים" שמתפעלת את צהרוני העירייה. ועתה גם מסתבר, שלא מתאפשרת הרשמה לקייטנות החג למי שלא משלם לצהרונים במהלך השנה. כאוס, כבר אמרנו?

משהו מאוד לא טוב קורה למערכת הצהרונים של רשת המתנ"סים באחריות עיריית אור יהודה.

מתחילת השנה יש מחסור גדול בצוותים שיתפעלו צהרונים. בתחילת השנה לא נפתחו כסגרם כל הצהרונים, אלא כשנדמה היה שאולי עם חלוף 3 חודשים מפתיחת שנת הלימודים המצב יסתדר יחסית, הורי ילדי גן חופית בשכונת בית בפארק בעיר קיבלו מפח נפש, כשכבר מספר שבועות הצהרון מושבת לגמרי. למה? כי חברת "נפגשים" שאחראית על הצהרונים מטעם העירייה, לא מצליחה לגייס צוות לצהרון.

וכך, מספר הורים מספרים: "לא הייתה ברירה, נאלצנו לבקש לצאת לחוםשה ללא תשלום מהעבודה. מילא למצוא פיתרון לכמה ימים, אבל המצב הבלתי אפשאי הזה נמשך שבועות".

אמא אחרת מספרת שנאלצה לגייס את אמה הנכה שלא ניידת להיות עם הילד, כשלדברי ההורים: "למרות אינספור פניות לעירייה ותחנונים, לא מסתמן פיתרון באופק".

ואם לא די, ערב חופשת חנוכה, הורים רבים ניסו לרשום את ילדיהם לקייטנת החג מטעם "נפגשים" של העירייה וגילו שההרשמה פתוחה רק לילדי הצהרונים.

ירון, אב לשני ילדי גן מספר: "ההורים של אשתי נמצאים עם הילדים במשך השנה, לאחר הגן. לכן, אנחנו חוסכים ולא נעזרים בצהרון. אבל עכשיו, אי אפשר לתת להם להיות מבוקר ועד אחר הצהריים עם 2 ילדים קטנים. ניסינו לרשום לקייטנה והבנו שבאור יהודה יש איםה ואיפה. מי שלא יכול להרשות לעצמו צהרון במשך השנה, צריך לאבד ימי עבודה בחנוכה, כי הוא נענש שאין לו כסף וכך לילדים שלו לא מגיע להיות בקייטנה. זה היגיון עקום".

כמו ירון, הורים רבים באור יהודה לא מבינים למה העירייה לא מספקת לילדיהם קייטנות, בגלל שאינם בצהרונים.

מ"נפגשים" מרכזים קהילתיים נמסר בתגובה: "באור יהודה רשת נפגשים מרכזים קהילתיים מפעילה כ-60 מסגרות צהרונים שפועלות מדי יום באיכות בלתי מתפשרת שזוכה לשבחים גם מטעם משרד החינוך. מפאת מצוקת כח האדם (מחסור בסייעות מסיבות שונות), צהרון חופית לא פועל מזה כשבועיים בעצה אחת עם נציגות ההורים ופעילותו תחודש ביום ראשון הקרוב. ההחלטה המשותפת שלא להפעיל מסגרות אלו נובעת מהרצון לא להתפשר על איכות אנשי הצוות.

באור יהודה מתמודדים כמו בכל מדינת ישראל עם מחסור בסייעות למרות השיפור הדרמטי בשכר והרפורמה המקיפה במחלקה לגיל הרך אליה יצאנו לדרך שכוללת תוספת משמעותית של כוח אדם וגידול בשכר המובילות והסייעות.

"באשר לנושא קייטנות חנוכה, הרי שהן מיועדות בראש ובראשונה לילדי צהרוני נפגשים הרשומים במהלך כל השנה תחת תכנית 'ניצנים' המגדירה עשרה ימי פעילות בחגים (5 ימים בחנוכה ו-5 ימים בפסח). במצבים בהם ניתן להרחיב את הפעילות גם לילדים שאינם רשומים בצהרונים, אנו מאפשרים זאת".

 

צילום אילוסטרציה: גטיאימג'ס

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות