ניוזים חמיםחינוך

בדרך לארץ המרתקת עם אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה: משלחת סטודנטים יוצאת למרוקו- למסע בין זהויות

תכני המסע יתמקדו בנושאי יהדות מרוקו, שיתופי הפעולה בין הקהילה היהודית לקהילה המוסלמית והתרבות המרוקאית המסורתית

מרוקו היא אחת הארצות המרתקות בעולם, מפגשים רב-חושיים עם נופים ומראות, ריחות וטעמים, צבעים וצלילים. פסגות האטלס, היהודים, ארכיטקטורה מוסלמית, מלאכות עתיקות ואומנות מסורתית, התרבות הברברית בהר הגבוה, האסלם המג’רבי והעושר המדהים של התרבות היהודית. אגודת הסטודנטים באו"פ מוציאה משלחת סטודנטיאלית קסומה למרוקו בסימן “מסע בין זהויות”.

מטרות הנסיעה: במהלך המסע במרוקו יעסקו במספר נושאים

-יחסי יהודים מוסלמים לאורך כל התקופה ועד היום.

-ההיסטוריה של הקהילה היהודית במרוקו ועד עלייתה ארצה.

-מרוקו המודרנית- אתגרי המסורת מול אתגרי הזמן.

-מפגש עם הקהילה היהודית באחת הערים.

תכני המסע יתמקדו בנושאי יהדות מרוקו, שיתופי הפעולה בין הקהילה היהודית לקהילה המוסלמית והתרבות המרוקאית המסורתית.

תוכנית המסע

ביום ג’ ה-7.11 תעלה הקבוצה ביחד מתל אביב על טיסה ישירה לקזבלנקה, עיר הנמל המיתולוגית. משם תצא ישר לעיר הבירה רבאט, בית לאתרים מיוחדים כמו מדינה (העיר העתיקה) בה התגוררו יהודים, וכן מתחם המלוכה ומושבם של המלך והפרלמנט. הקבוצה תבקר במקנס, הידועה בשם “ירושלים דמרוקו” בשל הקהילה היהודית המפוארת שהתגוררה בה, וכן לעיר פאס, העיר השנייה בגדולה במרוקו שגם היא ידועה בהיסטוריה יהודית עמוקה ומסקרנת. הקבוצה תבקר במרקש, עיר תוססת וצבעונית הידועה בשווקים צבעוניים ושופעים ובמורשת התרבותית של מרוקו שניכרת בה בכל פינת רחוב. ביום ד’ ה-14.11 תנחת הקבוצה בתל אביב ותחתום את המסע הקסום שלה.

יוכי לוי, יו"ר אגודת הסטודנטים פתוחה: "מזה זמן רב שיש לנו תכנית להוציא משלחת למרוקו, הארץ שטומנת בחובה כל כך הרבה ייחודיות, מסורת, היסטוריה ודו קיום מעורר השתאות"

להרשמה ולפרטים נוספים:

https://dev.studentop.org/morocco/?utm_source=web&utm_medium=cpc&utm_campaign=morocco_mainpage

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות