ניוזים חמיםחדשותחינוך

לא לתומכי טרור: אגודת הסטודנטיות והסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה שינתה את התקנון וקיבלה את אישור רשם העמותות

אחד הנושאים הנמצאים במחלוקת בתקופת מלחמת חרבות ברזל הוא גילויי התמיכה של אזרחי מדינת ישראל בטבח הנורא שהתרחש בשביעי באוקטובר והתמיכה בארגוני טרור כגון החמאס וחיזבאללה. במרכז המחלוקת נמצאים מוסדות החינוך במדינת ישראל, בהם התרחשו כמה וכמה גילויים מסוג זה, ושעד עתה לא נעשה צעד חמור בנושא, אלא שאגודת הסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה שנלחמת בסטודנטים תומכי טרור, פעלה בימים אלה בצעד מרחיק לכת כאשר שונה תקנון האגודה ואושר ע"י רשם העמותות בו נקבע כי סטודנט/ית אשר יימצאו תומכי טרור או ישבחו טרור או יפגעו בסמלי המדינה יורחקו מכל פעילות של האגודה ולא יזכו להטבות כל שהן, כולל ייצוג משפטי ועוד. וזו לשון התקנה: (סעיף 9 ט):

חבר אגודה שהביע תמיכה בטרור ו/או הזדהות עם ארגון טרור ו/או תמיכה ו/או דברי שבח לטרור / ארגוני טרור, אהדה או עידוד למעשה טרור, קריאה ישירה לביצוע מעשה טרור ו/או פגיעה בסמלי המדינה כמו למשל שריפת דגל ישראל. גילויי תמיכה, עידוד למעשי טרור כלפי אזרחי המדינה, לרבות אזרחים אשר נרצחו, עונו והושפלו, כמו גם גילויי תמיכה בפג יעה בחיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון המגנים על כלל  אזרחי המדינה. במרחבי הרשתות החברתיות ובכל מקום אחר –

  1. יו"ר האגודה והוועד המנהל של האגודה, בהחלטה משותפת ברוב קולות, יהיו מוסמכים להחליט על השעייתו המיידית מהאגודה לתקופה של עד חודש ימים. מטעמים מיוחדים שינומקו בהחלטה בכתב, יהיו רשאים יו"ר האגודה והוועד המנהל, בהחלטה משותפת ברוב קולות, להאריך את תקופת ההשעיה הזמנית בחודש נוסף.
  1. במהלך תקופת ההשעיה הזמנית, הנשיאות תכנס את המועצה לישיבה (רגילה או שלא מן המניין) לצורך קבלת החלטה בדבר הוצאתו של החבר מהאגודה לצמיתות. הנושא יופיע בסדר היום שיישלח לחברי המועצה לקראת כינוס הישיבה. המועצה לא תחליט על הוצאת החבר מהאגודה, אלא אם כן נמסרה לו הודעה בכתב על קיום הדיון לפחות חמישה ימים מראש, וניתנה לו הזדמנות נאותה להשמיע את טענותיו בפני המועצה, בעל פה או בכתב, על פי בחירתו. החלטת המועצה על הוצאת החבר מהאגודה תתקבל ברוב של חבריה או ברוב של שני שליש מהנוכחים בישיבה והמשתתפים בהצבעה.
  1. חבר שהוצא מהאגודה על פי החלטת המועצה לפי סעיף קטן ט. יוכל להתקבל חזרה כחבר אגודה לאחר שיגיש בקשה לנשיא המועצה. הנשיאות תעלה את בקשתו לדיון בישיבת המועצה הקרובה. החלטת המועצה לגבי החזרתו לאגודה תתקבל ברוב של חבריה או ברוב של 75% מהנוכחים בישיבה.
  1. חבר אגודה שחברותו הופסקה לפי סעיף קטן ט,. באופן זמני או קבוע, לא יהא זכאי לקבל את כלל שירותי האגודה, בין בתשלום ובין שלא בתשלום, לרבות שירותי ייעוץ משפטי.

אגודת הסטודנטיות והסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה

 

"קבוצות למידה מוגנות מסטודנטים שמביעים תמיכה חד משמעית בטרור"

תגובת אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה: "בשעה טובה קיבלנו את אישור רשם העמותות לשינוי התקנון שאושר ברוב מוחץ של כל חברי המועצה של אגודת הסטודנטים בתאריך 29.10.2023, על מנת ליצור קבוצות למידה מוגנות מסטודנטים שמביעים תמיכה חד משמעית בטרור אשר עלולים להתפרץ ולגרום לפחד בקרב הסטודנטים חברי כיתתם בקמפוסים. לאור הכלים העומדים לרשות האגודה אנחנו רואים לנכון להסיר את חברותו למנוע מאותו סטודנט לקבל את ההטבות והמלגות של האגודה לרבות שירות ייעוץ משפטי הניתן לכלל הסטודנטים חברי אגודת הסטודנטים. כולנו תקווה שלא נצטרך להשתמש ברף ענישה זה וכל סטודנט במדינת ישראל ובאוניברסיטה הפתוחה יתרחק מכל פעילות או תמיכה מסוכנת בטרור."

 

 

סעיף 9 ט בתקנון
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות