ניוזים חמיםחינוך

מוצאים פתרונות לסטודנטים בכינוס מיוחד של השדולה להשכלה גבוהה בראשות חה"כ זאב אלקין ואלי דלל ושר החינוך יואב קיש

הדיון המיוחד התקיים בעקבות פרסומים על מתווים שונים לסטודנטים וטענות כי מתווים אלו במקרים רבים לא ישימים וסטודנטים במילואים מתקשים להשלים את לימודיהם

בהשתתפות שר החינוך- יואב קיש, חברי כנסת, סטודנטים במילואים, נציגי המכללות והאוניברסיטאות ונציגי התאחדות הסטודנטים ואגודות הסטודנטים: התקיים הערב כינוס מיוחד של השדולה להשכלה גבוהה בראשות חברי הכנסת זאב אלקין (יו״ר סיעת המחנה הממלכתי) ואלי דלל (הליכוד) דיון שעסק בפתרונות לבעיות הסטודנטים משרתי המילואים במהלך מלחמת ״חרבות ברזל״. הדיון המיוחד התקיים בעקבות פרסומים על מתווים שונים לסטודנטים וטענות כי מתווים אלו במקרים רבים לא ישימים וסטודנטים במילואים מתקשים להשלים את לימודיהם. ההתכנסות נועדה לעבוד ולהיערך על מנת שיהיה מיצוי זכויות בהיבטים הנדרשים הכוללים סיוע כלכלי, אקדמי ומתן מענה רגשי.

שר החינוך ויו"ר המל"ג, יואב קיש: ״אנחנו לקראת אתגר נוסף ויהיו גם מחירים. בסופו של דבר יבואו סטודנטים שלא יוכלו להיכנס לסמסטר א׳ ויוכלו להשתלב רק בסטמסטר ב׳- בתחומים בהם הרצף הלימודי הכרחי ומתבססים על סמסטר קודם. אין לנושא פתרון קסם, אנו עובדים עם דגש מיוחד לתלמידי שנה א׳ שהגיעו ואנחנו רוצים לתת להם יכולת להשתלב. האתגר העיקרי הוא לראות איך אנחנו מייצרים מסמסטר ב׳ את סמסטר א׳ ובקיץ לסגור את הפער שנשאר. אנו מנהלים שיח לטובת מלגת מחיה לסטודנטים שיילמדו בקיץ כדי שיוכלו ללמוד בלי לעבוד, עובדים לתת בונוס למוסדות שיצליחו להשלים את הלימודים בשנה הזו ולא למשוך לשנה הבאה.
יש לי מחלוקת עם המוסדות בנושא הפטורים: בשנה הזו לדעתי הדגש המרכזי הוא לאפשר את סיום הלימודים ובקורסים שלא הכרחיים צריך לתת פטורים, איפה שאפשר צריכים להיות גמישים״.

יו״ר השדולה למען ההשכלה הגבוהה, ח״כ זאב אלקין: מערכת ההשכלה הגבוהה היא הקטר המרכזי של ההתפתחות של מדינת ישראל ולכן הסטודנטים של היום הם המדינה של מחר. בשנה מורכבת זו עלינו לעשות הכול כדי שהסטודנטים ייפגעו כמה שפחות, שהסטודנטים משרתי המילואים שסיכנו את חייהם והגנו על כולנו יקבלו כל מה שיש למערכת להציע על מנת שיוכלו לסיים את השנה בצורה הטובה ביותר.

יו״ר השדולה למען ההשכלה גבוהה – ח״כ אלי דלל: ״המטרה שעומדת לפנינו היא מזעור הפגיעה בסטודנטים. כולנו מבינים שבמציאות הנוכחית יש, וכנראה, תהיה פגיעה. הדרך היא למזער את הפגיעה ככל הניתן ולטפל גם בבעיות העקרוניות הכלליות וגם בבעיות הפרטניות. הציבור הסטודנטיאלי משרת במילואים ונקרא לדגל והוא נמצא במעגל המשפחות השכולות, השבויים והנעדרים. אנו חייבים לעבוד ולהיערך על מנת שיהיה מיצוי זכויות בהיבטים הנדרשים הכוללים סיוע כלכלי, אקדמי ומתן מענה רגשי.״

יו"ר אגודת הסטודנטיות והסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה, יוכי לוי, שהשתתפה בכינוס יחד עם נציגים רבים מהאקדמיה ופטעלת רבות למען הסטודנטים שמשרתים בצבא ובכוחות הביטחון: " אני מברכת על הכינוס החשוב של השדולה שעוסקת בפתרונות לבעיות הסטודנטים משרתי המילואים במהלך מלחמת "חרבות ברזל" ואנחנו באגודה בשיתוף פעולה עם האוניברסיטה למציאת פתרונות והתאמות שהושגו ועדיין בתהליך להשגת פתרונות נוספים. במהלך הכינוס בשדולה פורסמו פתרונות נוספים לטובת הסטודנטים מכוחות הבטחון ואוכלוסיית הזכאים להקלות שהושגו בעמל רב ובשיתוף פעולה מלא עם הנהלת האוניברסיטה. המשנה לנשיא האוניברסיטה פרופ' גיא מרון, ודיקנית הסטודנטים מיכל צנטר קשובים לצרכים ולמציאת פתרונות יצירתיים לטובת הסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה. נמשיך לעשות הכל על מנת שנמצא פתרונות נוספים וביחד ננצח."

יו״ר התאחדות הסטודנטים הארצית- אלחנן פלהיימר: מיום ה-7 באוקטובר עשרות אלפי סטודנטים וסטודנטיות נרתמו למאמץ הלאומי, הן בגיוס למילואים ולחימה בחזיתות השונות והן בסיוע לחיזוק העורף ע״י התנדבות בעשרות פרויקטים שונים. מפרוץ המלחמה התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית פועלת על מנת לדאוג שאף סטודנט לא יופקר ושכל אחד יקבל את המענה המיטבי שיסייע לו להשלים את שנת הלימודים בהצלחה. על המוסדות והמדינה לדאוג שלא תהיה נשירה בגלל המלחמה, ציבור משרתי המילואים לא צריכים להפגע בגלל שגויסו תוך ששנת הלימודים מתקיימת במקביל. דרשנו סל הטבות לציבור משרתי המילואים שכולל מתן מענקי מחיה, פטורים מקורסים לא מהותיים ויצירת סמסטר ייעודי כדי לדאוג שסיום התואר לא יידחה לאף סטודנט באשר הוא. בנוסף דרשנו תקציב נוסף למרכזי חוסן ואנו מקווים לבשורה בנושא. אנו מודים לשר החינוך ולחברי הכנסת זאב אלקין ואלי דלל על שנענו לבקשתנו לקיים את הדיון בעת הזו.

צילום דוברות
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות