ניוזים חמיםחדשותחינוך

הורים לילדים באור יהודה הזקוקים לגן חינוך מיוחד, יושבים כבר חודשים בבית עם הילדים. למה? כי בעיר נפתח רק גן אחד כזה עם מקום למעט ילדים: "העיקר ראש העיר יודעת להצטלם ולומר שפתחה גנים. למי, השאלה? ", הם שואלים

עיריית אור יהודה חנכה לפני זמן קצר גן ראשון בכל העיר לילדי החינוך המיוחד עד גיל 3, אז איך קורה שילדים רבים בגיל הרך נשלחים למוסדות החינוך המיוחד בבני ברק ואלעד? את זה מבקשים לדעת ההורים. "היא מתפארת בבניית בניינים, אבל ילדים עם צרכים לא יכולים בגיל 3 לנדוד בהסעות למרחקים"

ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט, מיהרה להצטלם בגני ילדים חדשים שנפתחו לאחרונה בעיר, אלא שהורים לילדים שהכי נזקקים, אלו של החינוך המיוחד, מוצאים עצמם באור יהודה על פי שוקת שבורה.

רק לאחרונה נפתח בכל העיר גן ראשון ויחיד לילדי חינוך מיוחד – "גן מגשימים". אלא שבהיותו גן יחיד לכך, הורי ילדים רבים מוצאים עצמם מול גן הסגור בפניהם, וכך נאלצים להישאר עם הילד הזקוק למסגרת בחינוך המיוחד, בבית ללא עבודה.

זה מה שמתמודדים אתו הוריו של א' בן השלוש, ילד עם עכוב התפתחותי המתגורר בשכונת "בית בפארק" בעיר.

האב אלי מספר: "הבן שלי בן השלוש סובל מעיכוב התפתחותי, הוא לא מדבר, הוא צועק רוב היום. אבחנו אותו והרווחה שלחה אותו לגן בחינוך המיוחד, כדי שתעבוד אתו קלינאית תקשורת ועוד. אלא שאין לאן לשלוח אותו ואנחנו לא לבד. גברת ראש העיר מיהרה להצטלם בגני ילדים, רק שכחה לספר שהיא פתחה בכל העיר רק גן ילדים אחד לחינוך המיוחד כשיש בו רק 4 כיתות ובכל כיתה פחות מעשרה ילדים. בכל העיר גן אחד כזה".

אלי ממשיך ומספר על המצוקה שנקלעו אליה: "כשביקשנו לרשום את הילד, אמרו לנו שאי אפשר. למה? כי אין להם צוותים לפתוח עוד כיתות. שלחו אותנו לגנים בבני ברק ואלעד. אמרו לנו: 'אל תדאגו, יש הסעות לבני ברק ואלעד'. אבל עם כל מה שקורה עם נהגי ההסעות, מי ישלח כל יום ילד בן 3 בהסעות עד אלעד? זה לא נורמלי", אומר אלי.

אלי מספר שכשהבהירו לרווחה בכירייה שלא ישלחו את בנם בן השלוש בהסעות לעיר מרוחקת, הם חזרו אליהם בהצעה אחרת: "אשתי כבר יושבת 7 חודשים בהית בלי לעבוד, בגלל שלילד אין גן. אז ברווחה הציעו לשלוח סייעת שתהיה אתו. אנחנו לא צריכים בייביסיטר, זה ילד שלא מדבר, צועק רוב היום, זורק את עצמו. צריכה לעבוד אתו קלינאית תקשורת ואנשי מקצוע ולא בייביסיטר".

המצוקה אותה חווים הוריו של א', קיימת אצל משפחות אחרות באור יהודה. רועי, אב לילדה שגם היא לא מוצאת מסגרת בחינוך המיוחד בעיר ונאלצים לנסוע לקרית אונו, מספר: "עיר שראש העיר בה מתפארת בהוספת שכונות ותנופת פיתוח, לא מחזיקה ולו בית ספר אחד לחינוך מיוחד ורק עכשיו הואילו לפתוח גן מצומצם. המצב הזה לא יכול להימשך".

מעיריית או יהודה נמסר בתגובה: "

מעיריית אור יהודה נמסר בתגובה: "עיריית אור יהודה חנכה בשבוע שעבר את מעון היום השיקומי הראשון שמספק לראשונה בתוך העיר מענה לפעוטות בגילאי 0 עד 3 עם צרכים מיוחדים. נכון לעכשיו נפתחה כיתת תקשורת אחת, והגורם המפעיל שזכה במכרז, אלווין ישראל, פועל לפתיחת כיתות נוספות. לצערנו הרב, קיים מחסור אדיר בכוח אדם ברמה הארצית שמשפיע גם עלינו ואנו לוחצים בכל דרך לקדם את פתיחתן של כיתות נוספות.

"באופן ספציפי לגבי המשפחה המדוברת נדגיש כי לאורך כל הדרך העובדת הסוציאלית המלווה את המשפחה שיקפה את המצב כמו שהוא והובאו פיתרונות, בין השאר לשיבוץ בקריית אונו הסמוכה, בתקופה שבה עוד היה מקום במעון. עוד חשוב להדגיש כי המשפחה מקבלת 180 שעות לחודש כעזרה מטעם משרד הרווחה המהווה תחליף למעון היום השיקומי. בשלב הזה, ישנם עדיין מקומות פנויים במעונות היום נוספים שייבחנו על ידי המשפחה מתוך הבנה כי מדובר בשיבוץ זמני עד לפתיחת הכיתה במעון באור יהודה. נמשיך ללוות את המשפחה כדי לפעול לספק את הפיתרונות הטובים ביותר עבורה".

 

צילום אילוסטרציה: גטיאימג'ס

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות