חינוךמקומיבת ים

האקתון בת-ים 2024: תלמידי כיתות ט' מבת-ים וגמלאים מתנדבים בשיתוף פעולה למציאת פתרונות ורעיונות לשיפור איכות החיים

עיריית בת-ים בשיתוף אשכול הפיס בעיר ועמותת 'ידיד לחינוך' הקימו 18 קבוצות בבתי הספר בבת-ים בהן התאחדו תלמידים יחד עם מתנדבים גמלאים במציאת פתרונות ורעיונות לשיפור איכות החיים. רוב הרעיונות הושפעו והתגבשו בעקבות המציאות הקשה שאנו חווים כיום

הצוותים הורכבו מתלמידי כיתות ט' מבתי הספר בבת-ים שצוותו לגמלאים מתנדבים בעלי עבר מקצועי רחב ששימשו להם כמנטורים אישיים וליוו את הצוותים בתהליך של כ – 3 חודשי חשיבה, מחקר, תכנון וביצוע במטרה למצוא פתרונות שישפרו את איכות חייהם.

בעקבות שיתוף הפעולה המוצלח הוחלט על האקתון שהתקיים באשכול הפיס בבת-ים בו הוכרזו הקבוצות הזוכות על עשייתן. הקבוצות נדרשו לחשוב על רעיון יצירתי מסחרי או טכנולוגי, לפתח הדגמה או מסמך המפרט את הרעיון, ובסופו של דבר להציג אותו בפני צוות שופטים.

הקבוצות הזוכות הן:

במקום הראשון זכו תלמידי כיתה ט' מבית ספר חשמונאים, בליוויו של מנטור 'ידיד לחינוך' אהרון רטנר עם הפרוייקט  FriendMo – אפליקציה לחיבור בין בני נוער.

במקום השני זכו תלמידי כיתה ט' מבית ספר אורט רמת יוסף, בליוויו של מנטור 'ידיד לחינוך' מירון קורנר, עם הפרוייקט Study Buddy – אפליקציה להחלפת מידע לימודי.

במקום השלישי זכו תלמידות כיתה ט' מאולפנת צביה, בליווי מנטור 'ידיד לחינוך' שמואל צור, עם הפרוייקט "לוח חכם לכיתה ולמורה".

מטרות ההאקתון בהיבט החינוכי – לימודי הן רבות והתלמידים נהנו מרכישה ועידוד כישורי חשיבה חדשנית ויזמית, התנסות פרקטית בתהליך פרוייקטאלי, טיפוח חשיבה יצירתית, פיתוח מיומנויות של עבודת צוות, העלאת השערה, בדיקת חלופות, קבלת החלטות, פיתוח מיומנויות של שימוש בכלים דיגיטליים מגוונים, התנסות בעיצוב ושיווק ולמידה של כלים לתכנון וביצוע בקרה ופתרון בעיות.

ההאקתון נעשה בהובלתו של מתנדב 'ידיד לחינוך' אבי אזרד, מנכ"ל חברת "אל אופ ישראל", יחד עם ענת פוקסנבוים מנהלת אזור השפלה ב'ידיד לחינוך' ועם מירי לוי מנהלת אשכול פיס בת-ים.

דוברות בת-ים
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות