חינוך

הישג לתלמידות בית הספר שטקליס: נבחרת בית הספר זכתה במקום הראשון באירוע הגמר של תחרות בניית האתרים בנושא "נשים פורצות דרך" של תוכנית "סודקות את תקרת הזכוכית – כל ישראל חברים" בשיתוף חברת ההייטק הישראלית WIX

בנבחרת השתתפו אביה דהן, מאיה סבאג ואמילי אטיאס, אשר לוו בידי הרכזת לינוי רובס והמנטוריות מירי בניטה ואביבה שכטמן. האתר שהקימו התלמידות עוסק באשת התקשורת האמריקאית אופרה ווינפרי והוא כולל בתוכו מידע רב על מסלול חייה והמסרים שניתן ללמוד מהם. "מהרגע הראשון שראינו אותה התאהבנו בה" מספרות הנערות "ומבחינתנו היא ההגדרה לאישה ששברה את תקרת הזכוכית ופרצה דרך." על תהליך בניית האתר ועיצובו המוקפד הן מספרות כי היה מדהים ומשמעותי. "אנחנו נרגשות מאוד מהזכייה"הן משתפות.

תוכנית "סודקות את תקרת הזכוכית" מיסודם של ארגון "כל ישראל חברים " פועלת בלמעלה מארבעים בתי ספר ברחבי הארץ למען העצמה מגדרית ומצוינות חינוכית במקצועות המדעים, הטכנולוגיה והמתמטיקה. בנתניה פועלת התוכנית בקרב תשעה בתי ספר ומשתתפות בה מעל 800 מבנות העיר, כחלק משיתוף פעולה פורה בין הארגון ועיריית נתניה.

 הפעילות במודל יישובי מגדילה את מספר התלמידות הלומדות לימודי מדעים וטכנולוגיה (STEM), המתמידות בלימודיהן ומשיגות תעודת בגרות איכותית, המאפשרת לימודים גבוהים, בניית קריירה והגשמה עצמית ומקצועית. במהלך מקיף של חמש שנים, החל מכיתה ח', נחשפות התלמידות לעולם האקדמי ולחברות היי-טק, פוגשות מנטוריות ומודלים להשראה, משתתפות בסדנאות מגדר והעצמה ומקבלות תמיכה לחיזוק המצוינות הלימודית, בדגש על מתמטיקה. הנערות משתתפות במגוון מיזמים ארציים ועירוניים, כמו אירועי מצוינות, פרויקטים ליום האישה, חידון מתמטיקה ארצי וביקורים בחברות הייטק.

כבר בשנתן הראשונה בתוכנית, בכיתה ח', לומדות הנערות כיצד להשתמש בפלטפורמת WIX בליווי מנטוריות ומקימות בעצמן אתר על דמות נשית פורצות דרך לבחירתן. את תהליך הקמת האתרים מלוות רכזות התוכנית ונשים מצליחות מתחומי המחשבים והטכנולוגיה. כאמור האתרים הטובים ביותר בכל בית ספר משתתפים בתחרות הארצית, וזוכים לליווי אישי במטה חברת WIX, המלווה את המיזם בשנים האחרונות.

במנהל החינוך בנתניה מקווים כי בדומה לשנים קודמות, גם שנת הלימודים הבאה  תהיה מלאה בפעילויות, הצלחות ונערות עם מלוא המוטיבציה לסדוק את תקרת הזכוכית.

לדברי הילה לוי, מנהלת תוכנית "סודקות את תקרת הזכוכית": "בכל שנה אנחנו שומעות מנערות חוסר אמון ביכולת שלהן לבנות אתר בעצמן. בסופה של השנה התמונה לגמרי אחרת – מאות אתרים מרתקים על מאות נשים מיוחדות, הכול נוצר בידיהן של נערות בכיתה ח' בתוכנית. יש כאן גם ממד של העצמה טכנולוגית משמעותית וגם מסע חקר על נשים פורצות דרך, שכולנו יכולות ללמוד ממנו. המסר של התחרות הוא שאפשר, שכל אחת יכולה להגיע לכל מקום אליו היא שואפת. כל הכבוד לנבחרות שזכו בתחרות ולכל הנערות שהשתתפו בתהליך ובתחרות".

את האירוע הנחתה מרים שטילמןלבזובסקי מקרן הון סיכון טל ונצ'רס, והשתתפה בו מהנדסת החשמל תם שקד, כוכבת "נינג'ה ישראל", שהרצתה למשתתפות על מסעה מעורר ההשראה. באירוע השתתפו נציגות חברות היי טק וכ־700 נערות מכיתות ח' וצוותי חינוך מלמעלה מ־40 בתי ספר ברחבי הארץ לצד מתנדבות ושותפים רבים. פרופ' קולט לוינר, פיזיקאית המלווה את התוכנית מאז הקמתה, שלחה ברכה מצולמת לאירוע.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות