ניוזים חמיםחדשותמשפט

כתב אישום נגד מנהל ישיבת "חכמה ודעת" ברחובות והמשגיח, נכדו של הרב ברלנד, באשמת גרימת מוות ברשלנות של תלמיד הישיבה שטבע למוות בנחל פרת

שיבוש הליכים, צפצוף על נהלים ושקרים - כל זה ועוד על פי כתב אישום חמור שהוגש נגד מנהל ישיבת ‘חכמה ודעת’ של ברסלב ברחובות ונחמן גולדבלום, משגיח בישיבה - הביאו למותו בטביעה של תלמיד הישיבה בן ה-15 שמעון הלר ז"ל בנחל פרת בטיול לפני שנה, שמשרד החינוך אסר על קיומו מלכתחילה

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום  לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד נחמן אדרי, מנהל ישיבת ‘חכמה ודעת’ של ברסלב ברחובות ואחראי הטיולים מטעמה, ונחמן גולדבלום, משגיח בישיבה ונכדו של מנהיג ‘שובו בנים’, הרב ברלד, בגין גרימת מוות ברשלנות של שמעון הלר ז”ל, נער בן 15, אשר טבע למוות בנחל פרת במהלך טיול של הישיבה.

לפי כתב האישום, אדרי הוציא את הטיול למרות שבקשה לאישורו נדחתה על ידי משרד החינוך, ולא דיווח על כך. כתב האישום מייחס לנאשמים עבירות של גרימת מוות ברשלנות, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה.

על פי כתב האישום, מנהל הישיבה אדרי אדרי יצר קשר עם מדריך טיולים מוסמך מטעם משרד החינוך וביקש ממנו, כי חלקים מהמסלול יכללו אזורים עם מים. אדרי אמר למדריך כי לא מדובר בקבוצה עליה חלות חוזרי מנכ”ל משרד החינוך בעניין יציאת מסגרות חינוכיות היוצאות לפעילויות חוץ בית ספריות. דבר שלא היה נכון.

אדרי לא בירר אם תלמידיו יודעים לשחות, בעיקר בנחל פרת שם עומק המים מגיעים לעד 4 מטר.

ביום הטיול, הצטרף ל-50 החניכים גם המנוח שמעון הלר ז"ל, שבתחילה לא היה אמור להצטרף לטיול אך הגיע ברגע האחרון מבלי שיביא אישור ליציאתו, חתום על ידי הוריו כנדרש.

במהלך הנסיעה ועם הגעת הקבוצה לבריכת הנקיק – שעומק המים בחלקה מגיע עד לכארבעה מטרים, אמר המדריך ברמקול כי רק מי שיודע לשחות יכול להיכנס לבריכה, וכי מדובר במים עמוקים.

בשלב זה, הנאשמים לא וידאו כי התלמידים שנכנסים לבריכה אכן יודעים לשחות ברמה מספקת לבריכה כה עמוקה. זאת, על אף שהם מודעים לעומקה של הבריכה ולעובדה כי אין מציל במקום. במהלך שהיית תלמידי הישיבה בבריכה, כולל המנוח, הנאשמים לא השגיחו על השוהים בבריכה, כשבשלב מסוים החל המנוח לטבוע.

שאר תלמידי הישיבה והנוכחים במקום ניסו למשות אותו מהמים, ללא הצלחה, כשהמדריך מזעיק כוחות חילוץ והצלה. תוך כדי כך, אדרי, מנהל הישיבה, התוודה בפני המדריך כי הוא לא סיפר לו אמת וכי מדובר בקבוצה שהייתה אישור יציאה ממשרד החינוך, דבר שלא התקבל.

רק אחרי שהגיעו כוחות חילוץ, נמשה המנוח מהמים ובבית החולים נקבע מותו.

מאותו רגע, על פי כתב האישום, אדרי וגולדבלום היו עסוקים בלנסות ולשכנע את המדריך לשבש מהלכי חקירה ולשבש את רמת האחריות שלהם למה שארע, דבר שהמדריך סרב לעשות. גם לאחר הטרגדיה, אדרי עצמו שנדרש לחקירה נעלם והגיע לחקירה רק שבוע ימים שלם לאחר המקרה הטראגי.

 

צילום: פייסבוק

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות