ניוזים חמיםחדשותחינוך

"גן אלמוג" בחולון מושבת וההורים נשארו בבית עם הילדים. למה? כי הגן נותר ימים ארוכים ללא גננת וללא סייעות. ההורים: "זה לא יאמן שאנחנו רק בתחילת השנה וכך מתנהל גן עירייה ואין פתרון"

הבלאגן בגני הילדים בחולון ממשיך. "גן אלמוג", גן עירייה נותר כבר ימים ארוכים ללא גננת וללא סייעות, כשכל יום העירייה שולחת אישה אחרת, כשהשיא נרשם כשנשלחה "גננת", שהתברר שאינה גננת. ההורים החליטו להשבית את הגן

מיום חמישי האחרון נאלצים הורים לילדי "גן אלמוג" בחולון, שבמתחם ישראל גלילי, לא ללכת לעבודה ולשבת עם ילדיהם בבית. ההסיבה? הגן מזה ימים נותר ללא הגננת ובלי סייעות, כשבכל פעם מנהל החינוך בעיריית חולון שולחים גנמת וסייעות ליום אחד שמתחלפות.

הורים ב"גן אלמוג" מספרים על המצב הבלתי אפשרי שנוצר: "הגננת הקבועה נמצאת בהריון מתקדם, אז היא יצאה לחופשת מחלה וכך קורה שבכל יום יש גננת אחרת או שאין בכלל גננת בגן ומסתמכים על סייעות זמניות, כי גן הסייעת הראשית נמצאת בחופשת מחלה, ובכל יום יש ניסיונות למצוא סייעת פנוייה ולא תמיד יש סייעת. לפעמים אנחנו מקבלים הודעה שאין בכלל סייעות וגננת בשעות הערב המאוחרות, כך שאין לנו זמן למצוא פיתרונות וככה אנחנו שוב מאבדים ימי עבודה".

אלא שמה שהביא את הנורים להכריז על השבתת הגן לאלתר היה כשביום רביעי האחרון לפי ההורים: "הובאה לגן, שהוצגה כגננת, אלא שבפועלהתברר ש היא לא גננת. היא צעקה על הילדים, דחפה, מצאנו בסוף היום ילדים בוכים שמסרבים לחזור לגן. עד שמינהל החינוך בעירייה לא ימצאו צוות ראוי לגן, הילדים לא יחזרו אליו. לא יכול להיות שבעירייה הופתעו לגלות שכבר בקיץ הגננת הייתה בהריון מתקדם ולא דאגו למחליפה".

תגובת מינהל החינוך: "המצב בגן אלמוג אכן אינו פשוט וטענות ההורים נכונות. ביום שני השבוע קיימו מפקחת משרד החינוך (המעסיקה את הגננת) ונציגת חברת מוסדות (המעסיקה את הסייעות), יחד עם מנהלת אגף גני הילדים בעירייה, ישיבה עם 10 הורים מגן אלמוג, שהשמיעו את טענותיהם המוצדקות.

"המצב נובע מהעובדה שמנהלת הגן בהיריון מתקדם ונעדרת לצורך בדיקות, ובמקומה נשלחות מדי פעם גננות מחליפות שאינן גננות בפועל.
בנוסף, סייעת האם נפלה ונפגעה וסייעת יום שישי התפטרה. כך שישנה תחלופה רבה גם בקרב הסייעות. מנהלת האגף במינהל החינוך העירוני ביקשה מחברת מוסדות לייצב את המצב מבחינת הסייעות ובשבוע האחרון אכן הייתה רק דמות אחת.

"גם מבחינת הגננות נעשה ניסיון לשלוח דמות אחת ואנו עושים כל מאמץ לייצב את המצב בגן. חשוב לציין, כי לא ניתן לפטר גננת או להוציאה לחופשת לידה מוקדמת והיא מאוד משתדלת לייצב את תמונת המצב ככל שניתן."

 

צילום אילוסטרציה

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות