ניוזים חמיםחדשותחינוך

הורים באור יהודה נדהמו לגלות את מחיר קייטנות הקיץ בגנים ובבתי הספר, שמגיעים לכדי-2900 שקל לילד. אז מה קורה בערים אחרות ומה אומרת העירייה?

בימים האחרונים הורים רבים באור יהודה נסערים בעקבות מחירי הקייטנות קיץ ובתי הספר והגנים של החופש הגדול שמפעילה העירייה. "דווקא בימים כאלו קשים לכל משפחה, העירייה אטומה". הם לא יאמינו מה משלמים הורים בערים אחרות

החופש הגדול עומד להתחיל בעוד כ-25 יום כשאחד הדברים המרכזיים המעסיקים את ההורים בימים אלו, זה לרשום את הילדים לקייטנות ובתי ספר וגנים של החופש הגדול. אלא שהורים באור יהודה נסערים בימים האחרונים כשהתבהרו להם המחירים שהם נדרשים לשלם עבור בית הספר של החופש הגדול והקייטנות שמפעילה עיריית אור יהודה דרך חברת "נפגשים" שאמונה על הפעלת הקייטנות והצהרונים של העירייה.

ההורים גילו שאם ירצו לשים את ילדיהם בגני הילדים ובתי הספר של החופש הגדול ולמצוא פתרון לילדיהם לאורך חודש יולי וכן עד ה-10 לחודש אוגוסט, הם יצטרכו להיפרד מסכום שמגיע לכדי כמעט 2900 שקל לכל ילד.

דווקא לאור המצב הכלכלי ויוקר המחיה, הורים רבים נדהמו מכך שהעירייה לא מצאה לנכון לסבסד את מחירי הקייטנות, על אחת כמה וכמה שמשפחות רבות צריכות לשלוח יותר מילד אחד לקייטנות, דבר שיביא לעומס כלכלי גדול על כל משפחה.

רונית, אמא לשלושה שאמורה לשלוח את שני ילדיה הגדולים לקייטנות/ גנים ובתי ספר של החופש הגדול סיפרה: " ביררתי כמה הנחה נקבל על הילד השני ואמרו לי שאנחנו זכאים רק ל-5 אחוזים. כלומר, כדי לשרוד כזוג הורים עובדים רק חצי חופש גדול ועוד שבוע באוגוסט, אנחנו צריכים להיפרד מכנעט 6 אלף שקלים. אין לי מושג מאיפה אנחנו אמורים להביא את זה".

יש שלושה מחזורי קייטנות באור יהודה.

במחזור הראשון שיחול בין ה-2-20.7, אם הורה ישלח ילד אחד בכל יום עד השעה 16.00, זה יעלה לו 1250 שקל ל-15 ימי גן או בית ספר של החופש הגדול. ואם ההורים ירצו לשלוח לשבוע נוסף עד סוף יולי, הם יצטרכו להיפרד מעוד 650 שקל לשבוע אחד.

אבל זה לא נגמר שם, במידה והורה ירצה גם להגיע למחזור השלישי שיפעל מתחילת אוגוסט עד ה-10 לחודש, אז הוא יצטרך להיפרד מעוד 1000 שקלים נוספים.

כך שבחישוב מהיר, במידה וזוג הורים עובדים ירצו לשלוח את ילדיהם לשלושת מחזורי הקייטנות (עד 16.00), הם יצטרכו לשלם 2900 שקל. סכום זה עורר את כעסם של הורים רבים.

דניאל, אבל לארבעה אומר: "כנראה שבעירייה צריכים דחוף את הכסף לעשות את כל השיפוצים בעיר לפני הבחירות. זו ממש שערורייה שדווקא בזמנים שקשים לכולנו, במקום למצוא תקציבים לסבסד יותר, אומרים לנו למעשה: בעיה שלכם'".

מערכת "ניוזים מרכז" יצאה לבדוק מה קורה בערים שונות מאזור המרכז.

בעיר חולון הולכים לקראת ההורים: למחזור הראשון שנמשך עד ה-24.7 הקייטנה גובים מההורים רק 200 שקל (באור יהודה זה עולה 300 שקל). בחולון אין מחזור שני ושלישי, אלא רק שני שיהיה בין 24.7 ועד ה-10.8, כשמדובר בכמעט שלושה שבועות שיעלו להורים לקיטנה מ-07.30 בבוקר ועד 16.00 אחר הצהריים סך הכל 1134 שקל.

כלומר עבור קייטנות מתחילת הקיץ ועד ה-10.8 הורים בחולון ישלמו על ילד אחד 1334 שקל בלבד – מדובר בפחות כ-1550 שקל ממה שמשלמים הורים באור יהודה.

בלוד הגדילו לעשות- הורה שבוחר לשים את ילדו בגן או בית ספר של החופש הגדול במחזור הראשון שפועל מה-2-20.7 והילד לא נשאר לצהרון – ההורים לא ישלמו ולו שקל אחד! ואם הילדים נשארים לצהרון עד 16.00, ההורים ישלמו רק 450 שקל מ-07.35 בבוקר ועד 16.00, כשבאור יהודה על אותה תקופה הורה ישלם כמעט פי 3! כ-1250 שקל.

על המחזור השני של הקייטנות, שיפעלו בלוד בין ה-23.7 עד ה-3.8, ההורים ישלמו עבור יום מלא 800 שקל.

כלומר, ילד בלוד יקבל 5 שבועות קייטנה, של יום מלא עד 16.00 בעבור 1250 שקל בלבד! 

יש לציין כי בקריית אונו, העיר השכנה לאור יהודה, עלות של 2 מחזורי הקייטנות הראשונים מגיע לסכום כמעט זהה לזה של אור יהודה, ויעלה להורים כ-1800 שקל.

מעיריית אור יהודה נמסר בתגובה: "השנה עיריית אור יהודה מספקת לראשונה מענה בטוח ואיכותי לילדים גם בחודש אוגוסט עם מחירים בין הנמוכים באיזור בקעת אונו. מלבד המענה באוגוסט, הוספנו גם מגוון רחב של קייטנות לכל הגילים ואנחנו עומדים על כך שהתכנים שיסופקו לילדים יהיו האיכותיים ביותר. נציין כי מחיר הקייטנה לאורך כל חודש יולי (מ-8:00 בוקר ועד 16:00) מגיע ל-1,800 שקל. 'נפגשים' מרכזים קהילתיים מאפשר כמדי שנה באמצעות ועדת הנחות סל רחב של הנחות בהתאם למצב הכלכלי. כמו כן, ניתנות הנחות עבור משפחות שבהן יש יותר מילד אחד שפעיל בקייטנות".
צילום אילוסטרציה: יוסי אלתרמן

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות