ניוזים חמיםחדשותחינוך

בצעד חריג, הורי תלמידי ביה"ס "עלומים" בחולון פונים למשרד החינוך ומבקשים למנוע את חזרתה של המנהלת משנת השבתון, ולהשאיר את המנהל המחליף

בצעד חריג ויוצא דופן, הורי בית הספר היסודי "עלומים" בחולון פנו למשרד החינוך בדרישה, שלא להחזיר את מנהלת בית הספר שיצאה לשבתון לפני שנה. הטענה: "המנהל המחליף, ליאור מסוט, הצעיד קדימה את הילדים ובית הספר בשנה אחת, יותר מ-7 השנים של המנהלת"

אירית רוזנבלט מנהלת מזה כשבע שנים את בית הספר היסודי בחולון "עלומים". בסוף השנה שעברה היא הודיעה כי היא יוצאת לשנת שבתון ומייד אחר כך הודיעה כי ככל הנראה לא תשוב לנהל את בית הספר בסיום שנת השבתון.

במקומה נכנס לתפקיד הניהול, ליאור מסוט, שלימד בכמה בתי ספר ובעל תואר שני במנהל עסקים.

על פי הורי בית הספר והתלמידים, בשנה הזאת מסוט גרם לשינוי ותמורה חיובית גדולה בבית הספר ובקרב התלמידים. מסוט עמד ובירך כל בוקר כל תלמיד בכניסה לבית הספר וקיים פעילויות שלדעת ההורים והתלמידים הביאו לשינוי חיובי גדול בבית הספר.

אלא שלאחרונה נודע שהמנהלת רוזנבלט שיצאה לשבתון, חזרה בה והיא מתכוונת לחזור עם תחילת שנת הלימודים הבאה לנהל את בית הספר.

בצעד יוצא דופן וחריג, התאגדו הורי התלמידים ויצאו נגד כוונתה של רוזנבלט לשוב לתפקידה, כשהם פונים במכתב נחרץ וחריג בחריפותו למירב שטרית מפקחת בתי ספר יסודיים במחוז מרכז ולחיה שיטאי מנהלת מחוז מרכז במשרד החינוך, ודורשים ותובעיםף כי תמנע חזרתה של רוזנבלט לניהול וכי תשאיר בתפקידו את מסוט.

וכך כתבו ההורים לשתיים: "לקראת סוף שנת הלימודים אשתקד, התכנסנו יחד צוות הנהגת ההורים עם מנהלת בית הספר, הגברת אירית רוזנבלט ויועצת בית הספר הגברת אורטל מהרפזה והופתענו לשמוע כי שתיהן יוצאות לשנת שבתון. באותה העת נאמר לנו כי מנהלת בית הספר לא תשוב לעבודתה בבית ספר עלומים. מאותו הזמן חיכינו בסבלנות לדעת מי ינהל את בית ספרנו בשנה הבאה. לקראת תחילת שנת הלימודים הנוכחית, עודכנו כי מי שינהל את בית ספרינו הוא  מר ליאור מסוט.

מאותו הזמן ועד רגעים אלו, בית הספר נמצא בנסיקה מעלה, מוטו בית הספר, עלומים תקופה של פעם בחיים, משמש כמשפט מפתח בבית הספר. ליאור והצוות תמיד יחד עושים בבית הספר הכול כדי לסייע לילדינו היקרים, להגשים את עצמם בדרך להצלחה.

במהלך שנת הלימודים הובאו תוכניות רבות  ומעניינות ונעשו יוזמות ופעולות שונות גם לשיפור התנאים במבנה בית הספר, החל מהזזת פחי האשפה בכניסה ועד לעבודות שיפוץ ותחזוקה שבוצעו במהלך חופשת הפסח: חפירת תעלות ניקוז למניעת שיטפונות, שלוליות ומאגרי מים, לאחר שנים רבות בהם ביקשנו לטפל בבעיות הניקוז.

במהלך שנת הלימודים דאג לימי שיא שונים ותוכניות ערכיות נוספות לילדינו היקרים: בטו בשבט זומנו בוגרים אשר למדו בבית הספר לפאנל צומחים מעלומים. הפאנל היה חשוב ומעניין שבו סיפרו בוגרים שונים על עצמם, הילדים יצאו מסוקרנים ומלאי השראה. ביום המשפחה זומנו ההורים לבוקר משמח מאוד שבו הגיע סטנדאפיסט לבית הספר ובשיתוף ההורים העביר לנו בוקר מלא אימפרוביזציה וצחוק מתגלגל. בשבוע שעבר הגיע הסופר ינץ לוי וסיפר על ספריו והשאיר חותם גדול על ילדינו.
לאורך כל שנת הלימודים שמר ליאור על קשר חם עם הורי בית הספר, דאג לשלוח הודעות ולעדכן במה שקורה, שלח סיכום שבועי, דיבר לכולם בגובה העיניים. החל מקבלת פנים בבוקר, ליאור עומד בשער ומברך את הילדים בבוקר טוב, ובסוף היום מוודא כי כלל הילדים יוצאים בשלום לביתם.
בהפסקות לא תמצאו אותו יושב במשרד אלא נמצא בחצר ומשחק עם הילדים במשחקים שונים, החיוך של הילדים שווה הכל. בימים המתוחים לפני כחודש ובימי לחימה בדרום הארץ, ליאור לא עזב את בית הספר עד שאחרון הילדים הלך הביתה בתום שעות הצהרון.
לסיכום, ראשית ברצוננו להודות לליאור היקר על שנה מצויינת שהותירה בלי ספק טעם של עוד.
הופתענו לגלות כי המנהלת חוזרת לאחר שנת השבתון לניהול בית הספר וברצוננו לבקש לשקול בשנית את משרת הניהול בבית ספרינו, אחרי שנה מצויינת בה בוצעו תהליכי למידה ושינויים חינוכיים מהותיים עבור ילדנו, אשר חלקן לא בוצעו במשך 7 שנות עבודתה של אירית. יש בנו טעם של עוד ואנו רוצים שליאור ימשיך לנהל את משפחת עלומים ויצעיד אותה הלאה להישגים משמעותיים. אנו חושבים שתהליכי חינוך הם תהליכים ארוכי טווח שרק החלו השנה. במידה וליאור מסוט יעזוב,  ייעצרו תהליכים אלה מכיוון שלכל מנהל/ת יש אג'נדות אחרות.
דבר לא פחות חשוב הוא הילדים, אשר נחשפו בימים אלו להודעה על עזיבתו של ליאור, הילדים שכל כך אוהבים אותו והוא מהווה עבורם דוגמא ומופת של איש חינוך. הם מאוכזבים. הבשורה הייתה להם כרעידת אדמה מתחת לרגליהם והם חשים כי המקום הבטוח אליו הם הולכים בשנה האחרונה מתערער. דבר הגורם לרובם לתחושת חוסר ביטחון ותיסכול".
ההורים מסכמים את פנייתם החריגה וכותבים: "טובת ילדנו עומדת לנגד עינינו ואנו בטוחים גם שלנגד עיניכם. אנו מבקשים לדון בבקשתנו ואת התייחסותכם הרצינית, על מנת למנוע עוגמת נפש לילדנו שגם ככה בשנים האחרונות, בשל הקורונה, עזיבה של מנהל ושוב חזרה, חווים קשיי הסתגלות ולמנוע טלטלה נוספת  עבורם".
לעומת הורים אלו ווועד הורי בית הספר, היו הורים שיצאו להגנת המנהלת רוזנבלט וטענו: "עושים לה שיימינג על לא עוול בכפה. זכותה לרצות לחזור אחרי שבתון. מה היו אומרות כל אותן אימהות, אם לא היו נותנים להן לחזור מחופשת לידה?".
מערכת "ניוזים מרכז" פנתה לתגובת משרד החינוך, שטרם הגיב. אם וכאשר תתקבל תגובה, היא תפורסם במלואה.
צילום אילוסטרציה: גטיאימג'ס

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות