ניוזים חמיםחינוךתרבות

"אחריך!": הרמטכ"ל היוצא, רב אלוף אביב כוכבי, מסכם 40 שנות שירות בספר מעורר השראה

ספרו של הרמטכ"ל היוצא, רא"ל אביב כוכבי, יצא לאור. שמו: אחריך! מנהיגות יוצרת משמעות, והוא מבוסס על הרצאות, שיחות ודפי מפקד שכתב במהלך 40 שנות שירותו

"בתפקידי כרמטכ"ל היקף השיחות בנושא המנהיגות התרחב באופן מיוחד, במפגשים פורמליים ולא פורמליים, ביחידות, בקורסים, עם מפקדים צעירים ומפקדים ותיקים, בסדיר ובמילואים, בחדרי דיונים ומסביב למדורה. התחושה שהלכה והתחזקה אצלי היא שהיכולת שלי להעביר את ידיעותיי ואת ניסיוני בנושא לרבים מכם היא מוגבלת, ושהנושא הכה חשוב ומרכזי הזה מצריך זמן רב יותר מזה שמוקצה ל'שיחת מפקד'. המסקנה הייתה אחת: עליי להתיישב ולכתוב עבורכם את הבנותיי ולהציע לכם את ניסיוני. קיבלתי מצה"ל הרבה, חובתי לתת".

לפני כשבועיים יצא לאור אחריך! מנהיגות יוצרת משמעות – ספרו של הרמטכ"ל ה־22 של צה"ל, רא"ל (מיל') אביב כוכבי, יליד קריית ביאליק, ועוסק במנהיגות וביכולת להנעת אנשים. הספר מבוסס על הרצאות, שיחות ודפי מפקד שכתב במהלך שנות שירותו, ומחולק לשלושה שערים שנוגעים בהעצמת הפרט, בהעצמת הקבוצה ובאמון במפקד. כל אחד מהשערים כולל פרקים קצרים (עמוד או שניים) על כל נושא ונושא: מאחריות אישית ומשמעת עצמית, דרך פתיחות לביקורת, אומץ ופיקוד לפנים, המפקד כמחנך ואפילו פרק קצר על חשיבות ההומור למפקד.

"מנהיגות איננה מדע מדויק", כתב כוכבי, "ואיננה נוסחה שמשבצים בה את המשתנים. היא צריכה להיות בהקשר ומותאמת לאנשים, לסוג היחידה והארגון, לתקופה, לנסיבות, למצבים השונים ולאתגרים הקונקרטיים. חיילים מצפים שמפקדם יהיה מקצועי יותר בתחומים מסוימים, מישהו ללמוד ממנו, ללכת אחריו ולראות בו מודל. באותה נשימה הם מצפים למידה גדולה של דמיון בינו ובינם: בערכים, בגישה, בהבנת המציאות, בהשתתפות במשימות, בשעת מאמץ ובדוגמה האישית".

לקריאת הספר באתר הוצאת "מערכות": http://bit.ly/3HdVoST

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות