ניוזים חמיםחדשותחינוך

בלעדי: עיריית בת-ים לא פיטרה את המלווה ששכחה ברכב את רפאל בן ה-3 על הספקטרום והעבירה אותה לקו הסעות אחר. וגם: עוד בלאגן בהסעות הילדים בחינוך המיוחד

רפאל אשורוב בן השלוש מבת-ים, ילד על הספקטרום, נשכח על ידי המלווה ברכב ההסעות. ההורים ההמומים שגילו את זה במקרה, דרשו את פיטורי המלווה. העירייה בתגובה העבירה אותה לקו הסעות אחר. וגם: תלונות על אי סדרים במערך ההסעות לילדי החינוך המיוחד בעיר

 

שנת הלימודים בבת-ים נפתחה ברגל שמאל בכל שנוגע להסעות לילדים ותלמידים, במיוחד אלו של החינוך המיוחד שמסתייעים בהסעות עם מלווים.

כך למשל, ילדים ממתינים להסעות מהבית למעלה משעה וגם בחזרה מהלימודים, חלקם מגיעים בחמש אחר הצהריים הביתה, בגלל מחסור במלווה.

אלא שזה כאין וכאפס למה שקרה לרפאל אשורוב בן ה-3, ילד על הספקטרום הלומד בגן בעיר. רפאל פשוט נשכח בהסעה על ידי המלווה, כשרק במזל נהג ההסעה בסיום הבחין בו לאחר שכל הילדים היו כבר מזמן בגן.

טוהר אשורוב, אמו של רפאל, מספרת: "כמה דקות אחרי 7 בבוקר העליתי את רפאל על ההסעה מרחוב הרצוג. בשעה 09.30 בדיוק, הגננת שלו מגן לחינוך מיוחד התקשרה ואמרה לי שרק עכשיו הוא הגיע לגן. הייתי בהלם, לא הבנתי איך זה יתכן".

אשורוב ניסתה לברר מה קרה ואז התברר לה שבנס נמנע אסון: "אמרו לי שהיה בלאגן בהסעה, ושאיזו ילדה בכתה וצעקה ופשוט המלווה שכחה את רפאל. הילד על הספקטרום, הוא לא מדבר באופן שוטף ופשוט נרדם מאחורה וככה הנהג הגיע לסוף הקו ורק אז במקרה שם לב אליו".

ומה עשתה עיריית בת-ים?

בעירייה הגיבו ואמרו: "מדובר במקרה חמור. עם היוודע המקרה בבוקר ראש אגף החינוך ביצע תחקור מלא של האירוע עם המלווה, הנהג והגננת והופקו הלקחים".

לפי טוהר, המלווה לא פוטרה, אלא הושעתה לימים ספורים בלבד.

אלא שלא מדובר בבעיה היחידה במערך ההסעות בבת-ים. שלי, לתלמידה שנמצאת גם היא במערך ההסעות מספרת: "הבת שלי חיכתה בבית ספר 50 דקות וההסעה באה רק ב-17:00, והיא סיימה לימודים ב-15:4. ביום אחר ההסעה באה ונסעה כי אין מלווה ולא חיכה והשאיר את הילדים בבית ספר. אנחנו הורים שהם לא ניידים ואנחנו חסרי אונים".

 

בתמונה: טוהר ורפאל אשורוב. צילום: אלבום פרטי

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות