יום השואה – נשר התייחדה עם זכרם של ששת המיליונים

בנאומו אמש, אמר לוי, כי המציאות מלמדת אותנו, ש"בכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו, והקדוש ברוך הוא, מצילנו מידם. הוא מצילנו מידם באמצעות רוח החיים המפעמת בעמנו ובבאי כוח ו- שופטים, נביאים, מלכים, מכבים ובזמננו אנו, חיילי צבא הגנה לישראל העומדים על המשמר יומם וליל. אולם, במקרה של השואה, ההצלה הגיעה מאוחר. גם לאחר שזכו להקים מדינה, נאלצו להקריב את חייהם למען תקומתה והגנתה".
"אותם ניצולים", אמר לוי, "הם חלק ממארג הישראליות שהגיע מתפוצות תבל והצליחו להצמיח פה משפחה, קהילה, חברה ומדינה".
"אני גאה", הדגיש לוי, "להיות בן עם, שהוא אויבו המוּשבָּע של הרֶשַׁע הנאצי. אני גאה להיות בן עם שזו מורשת אבותיו, נִיגּוּדָהּ הגמור של תורת הגזע. אני גאה להיות בן של עם, שהביא תקומה לישראל, התשובה המוּסָרית וההיסטורית, לניסיון למחוק את העם היהודי מעל פני האדמה".
בסיום דבריו אמר לוי כי נשר היא: "קהילה השואפת לתרום ככל יכולתה, למדינת ישראל. קהילה השולחת את טובי בניה ובנותיה לצבא הגנה לישראל, להגן על גבולות המדינה ובוא בעת מחנכת לשוויון, סובלנות וערכים כדי להגשים את החזון היהודי ביישוב ארץ ישראל".
במסגרת אירועי יום השואה והגבורה התקיימו טקסים נוספים של תלמידי קרית החינוך בעיר ובבתי הספר היסודיים. עוד נערכו אירועי "זיכרון בסלון" בהובלת, יחידת הנוער העירונית בראשותו של אור מורדו, בשיתוף עם מועצת הנוער העירונית. ובהשתתפותם של ראש העיר, בני נוער, ותושבים. האירוע כלל מפגש עם יצחק חידרסקי, תושב נשר, דור שני לניצולי שואה, אשר סיפר בהתרגשות את סיפור הישרדותה של משפחתו ואת החיים בצל השואה.
בתוך כך, עיריית נשר, ההנהלה והעובדים, התייחדו הבוקר (2.5.19), יום השואה, עם זכרם של הנספים. ראש העיר, רועי לוי, נשא דברים. מנכ"ל העירייה, צחי שומרוני, הדליק נר זיכרון. רב העיר, יצחק לוי שליט"א קרא "קדיש" ו"אל מלא רחמים". מנהל המחלקה לשירותים חברתיים, אופיר אבוחצירה, אמר את "היזכור". את הטקס הנחתה: מיכל אבני, מנהלת חינוך קדם-יסודי בעירייה. ליוו את הטקס בשירה ובקטעי קריאה, מבקר העירייה, גלעד השג ועובדות העירייה: אורית חידרסקי וחנית אלדדי.

צילום: דוברות עיריית נשר

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות