מרגש: ראש עיריית נשר רועי לוי, שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה ובכירי הקהילה האתיופית חנכו בעיר כיכר לזכר נספי סודן

במעמד שרת העלייה והקליטה, חנכו ראש העיר רועי לוי, נציגי קהילת יוצאי אתיופיה ותושבי העיר את הכיכר לזכר נספי סודן בנשר

העיר נשר והעומד בראשה, רועי לוי, החליטו להעלות על נס את סיפורם של אותם יהודים אשר מקום קבורתם לא נודע. המסע מאתיופיה היה מפרך- הליכה במדבר לוהט, פגיעות של שודדי דרכים ואף מורי דרך שהטילו חתיתם בעולים ולעיתים אף הרגו חלקם בשביל בצע כסף. הקמת האנדרטה בכיכר העיר הינה יוזמה משותפת לעירייה ולפעילים מקומיים מקהילת יוצאי אתיופיה במטרה להנגיש לציבור את מסעם הרגלי בדרכם לירושלים ומורשתם של יוצאי אתיופיה. עיריית נשר התגייסה מיד וסייעה בכלל המשאבים הנדרשים על מנת להקים אנדרטה ראויה לזכר הנספים בסודן.

משרד העלייה והקליטה בראשות השרה תמנו שטה קידם בשנתיים האחרונות פתיחת 33 חדרי הנצחה לנספי סודן ברחבי הארץ, וכן קודמו יוזמות רבות לטובת הנגשת הסיפור ההיסטורי לכלל התושבים. מעבר לכך, השרה קידמה החלטת ממשלה להקמת צוות בינמשרדי לגיבוש תכנית סיוע והכרה בעולים מאתיופיה דרך סודן ומשפחות הנספים במסגרת ועדת השרים לשילוב מיטבי של יוצאי אתיופיה.

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה: "אני רוצה לברך את ראש העיר נשר, מר רועי לוי, על ההחלטה להקים את הכיכר לזכר נספי סודן שחרפו נפשם בדרכם לישראל, וגם את ידידי, נציג הקהילה, ברוך דסה, שפעל ללא לאות למען הגשמת הרעיון. משרד העלייה והקליטה עובד בשיתוף פעולה עם כל רשות מקומית שרואה בעין יפה קליטת עולים מיטבית ושילובם בחברה הישראלית. ככל שמספרי העולים בעיר יגדלו, כך נעמיק את שיתופי הפעולה הפוריים בינינו. גם נמשיך לקדם ולהנציח את המורשת וההיסטוריה המיוחדת של קהילת יוצאי אתיופיה יחד עם הנצחת כלל קהילות ישראל."

ראש העיר נשר, רועי לוי: ״העיר נשר היא עיר קולטת עליה, כשליש מתושבי העיר הינם עולים משלל גלי העליה האחרונים. לגיוון התרבותי והסובלנות מקום אדיר בעיר, אנו מחבקים את השונות ומחזקים את האחדות בחברה הישראלית, היא סוד כוחנו. היום העיר נשר מוקירה ומנציחה את העולים שקולם נדם במסע המפרך. נמשיך להעלות על נס את המורשת האתיופית המפוארת ולספר את סיפורם של נספי סודן. יהי זכרם ברוך."

טקס מרגש בנשר. צילום דוברות
טקס מרגש בנשר. צילום דוברות
טקס מרגש בנשר. צילום דוברות
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות