בכנס ניהול משאבי אנרגיה בחירום הציג מנכ"ל עיריית נשר צחי שומרוני לבכירים במשק את התוכנית של העיר למוכנות לשעת חירום בתרחיש עלטה ואת התוכניות העתידיות להתייעלות אנרגטית של העיר 

"מצב חירום הוא לא נקודה בזמן, הוא מרתון, ולמרתון צריך להתכונן" שומרוני

ברביעי התאספו בכירים מהחברות הגדולות במשק בניהם מנכ"ל חברת נגה המנהלת את מערכת החשמל בישראל, לכנס ראשון בנושא ניהול משאבי אנרגיה בחירום. הכנס, שאותו יזמו חברי פורום מנהלי משאבי האנרגיה, שמובל על ידי חברת נגה, התקיים בעקבות העלאת המודעות לתרחיש עלטה במקרה של מלחמה. התרחיש עלה לשיח הציבורי אחרי קריאתו של ראש עירית נשר רועי לוי שדיבר על התרחיש של שעות ועד שבוע שלם ללא חשמל וקרא לציבור להתכונן.

במהלך הכנס הוצגו לנוכחים תרחישי הייחוס והפערים שניצבים מול החברות והרשויות, לצד פתרונות ותוכניות עתידיות לשמירה על אספקת האנרגיה. בין הנואמים היה גם צחי שומרוני, מנכ"ל עיריית נשר הפועל בחירום ובשגרה על מנת להבטיח ניהול נכון ואפקטיבי של משאבי האנרגיה ברשות, לצד התייעלות אנרגטית של העיר. בנאומו, הציג מנכ"ל עיריית נשר את העקרונות המנחים את העירייה בפיתוח תוכניות לשימור אנרגיה והערכות העירייה לתרחיש עלטה. זאת בין היתר על ידי רכישת גנרטורים למבני ציבור, למקלטים הציבוריים, בריכות ומכוני המים, הקמת כיתות כוננות ועוד. בנוסף הוצגו תוכניות להתייעלות אנרגטית של העיר בשנים הקרובות כחלק מתוכנית עירונית שתאפשר לנשר עצמאות אנרגטית.

בסוף דבריו אמר שומרוני "מצב חירום הוא לא נקודה בזמן, הוא מרתון, ולמרתון צריך להתכונן. אסור לנו להיות שאננים, צריך להיות מוכנים לגרוע ביותר ולקוות לטוב ביותר. זה חלק מתפקידנו וזו אחריותנו כלפי הציבור במדינת ישראל. אני קורא מכאן למשרדי הממשלה להאציל סמכויות לרשויות המקומיות ולאפשר לנו לספק לתושבים ולעסקים את השירותים שהם זקוקים להם כמו שאנחנו יודעים לעשות גם בשגרה וכמו שידענו לעשות גם במשבר הקורונה"

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות