שיא של 100 שנים במספר מקבלי הבגרויות בנשר, עם 96 אחוזי זכאים בשנת תשפ"ב

עם סיום שנת הלימודים ופרסומי נתוני הבגרויות נשר ממשיכיה להוביל בכמות התלמידים שמסיימים את התיכון עם תעודת בגרות מלאה, כשהשנה נרשם זינוק למספר שיא היסטורי בנשר עם 96 אחוזים של זכאים לבגרות לשנת תשפ"ב

שנת הלימודים בחטיבות הביניים ובתיכון מקיף נשר הגיע לסיומה, אך בזמן שהתלמידים והתלמידות ממשיכים לגשת לבחינות הבגרות, עצרנו להסתכל מעט על הנתונים ששברו שיאים של 100 שנים. בשנת הלימודים תשפ"א (2021), שהתאפיינה בעיקר כשנת הקורונה, עמד אחוז מקבלי הבגרויות בעיר על 88% ועל פי הנתונים בשנה העוקבת, תשפ"ב (2022) אחוז מקבלי הבגרויות זינק לשיא חסר תקדים של  96%, גבוה יותר מכלל הרשויות באזור.
בנוסף לנתונים הכלליים אחד הנתונים הבולטים ביותר הוא הגידול בתלמידים המסיימים 5 יחידות לימוד באנגלית שעומד על 13% גידול בשנתיים האחרונות. כמו כן, חל גידול של כ-4% בתלמידים שסיימו עם בגרות 5 יחידות מתמטיקה וכ-6% אחוזים שעשו 5 יחידות בפיזיקה. הגידול בניגשים לבגרות במקצועות הריאלים הוא חלק ממגמה אותה מובילה מחלקת החינוך העירונית, שמטרתה להרחיב את מספר התלמידים שיוכלו להגיע לאקדמיה לפקולטות היוקרתיות במוסדות הטובים ביותר בארץ.
כלל הנתונים מצטרפים לעלייה בהתמדה של בתי הספר בשימור התלמידים וירידה משמעותית באחוזי הנשירה של תלמידים בעיר. בנוסף להישגים הלימודיים, הנוער בנשר ממשיך להוביל גם בתחום החברתי כש- 40% מהנוער בעיר נמצא במסגרת התנדבותית כגון מד"א, תנועות הנוער, מועצת הנוער ועוד.
את העלייה בהשקעה בחינוך בעיר נשר אפשר לראות גם במספרים כשבחמש השנים האחרונות גדל תקציב המחלקה לחינוך מ 70 ל87 מיליון ש"ח. רועי לוי ראש העיר אמר: "מערכת החינוך בנשר ממשיכה להיות מהמובילות והמתפתחות בארץ. לא לחינם בשנה שעברה משרד החינוך העניק לנשר את פרס החינוך הארצי וכמילותיה של יו"ר ועדת הפרס, בנשר פיצחנו את השיטה להצלחה. נגמרו הימים בהן נשר נשארה מאחור במספרים של מקבלי הבגרויות, אנחנו נמצאים במגמת עלייה שתלך ותגדל, ולא נעצור עד שנגיע לראש הטבלאות במדינה ולא רק באזור".
צילום: עיריית נשר

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות