נוער ישראלי מהעיר נשר ונוער גרמני מהעיר דורן מנציחים את זיכרון השואה  

רועי לוי, ראש עיריית נשר: "דווקא בתקופה זו בה אנו רואים עלייה בתופעות אנטישמיות בעולם חשוב לחזק את קשר הנוער לזיכרון השואה וביצירת קשרים בינלאומיים רחבים. נדאג כי לעולם לא נשכח."  

זו השנה השנייה בה עיריית נשר מקיימת באמצעות יחידת הנוער העירונית מפגש מקוון בינלאומי בין בני ובנות נוער בישראל הלוקחים חלק במועצת התלמידים והנוער העירונית ומגמת דיפלומטיה בתיכון מקיף נשר ותלמידים בגימנסיית שטיפטישיס דורן, גרמניה (Stiftisches Gymnasium ). המפגש התקיים כחלק מיוזמת "זיכרון בסלון" על מנת לקיים שיח פורה על הישרדות ותיקון עולם ולהבטיח שזכר השואה לא ישכח לעולם.

במהלך המפגש, שהתקיים בשפה האנגלית, נחשפו התלמידים לעדותה של שרה גולדנברג בת 86 שנולדה ב1936 בוורשה. בגיל שנתיים וחצי יחד עם הוריה ברחו מוורשה מזרחה והגיעו לביאליסטוק (גבול פולין- רוסיה). במפגש נחשפו בני ובנות הנוער למסעה מביאליסטוק לוילנה (ליטא) למוסקבה ומשם לולדיווסטוק. ולאחר מסע דרך סיביר ועל גבי אוניה הגיעו לשנחאי. שרה ומשפחתה היו בגטו בשנחאי עד לסוף המלחמה. אחרי שנחאי שרה ומשפחה הגיעו לארה"ב לאזור ניו יורק. בארה"ב הכירה את בעלה ארווי (חיים) ושם נולדו להם 4 ילדים. בשנת 1975 עלו לארץ ישראל והתיישבו בחיפה. כיום יש לשרה 4 בנים, 14 נכדים ו-13 נינים. לאחר שמיעת העדות התלמידים קיימו דיון על מהות הזיכרון וכיצד עלינו לזכור את השואה כנוער ישראלי וגרמני במאה ה21.

גימנסיית שטיפטישיס דורן, היא המוסד הלימודי העתיק ביותר בדורן, עיר המונה כ -90,000 תושבים, עם מסורת בת 500 שנה. בבית הספר לומדים – 900 תלמידים. בית הספר מתמחה באמנויות, מדעים ולימודי שפה. מפגש זה מהווה המשך לשני מפגשים שהתקיימו בשנה שעברה ויהווה בסיס לקשר המשכי שיכלול מפגש בנושא קיימות, קשר אישי בין התלמידים ומיזמים נוספים בעתיד.

ראש העיר רועי לוי: "המפגש השנה התקיים בציון 80 שנים לועידת ואנזה בה הוחלט על ביצוע "הפתרון הסופי" והשמדת היהודים. דווקא בתקופה זו בה אנו רואים עלייה בתופעות אנטישמיות בעולם חשוב לחזק את קשר הנוער לזיכרון השואה וביצירת קשרים בינלאומיים רחבים. נדאג כי לעולם לא נשכח."

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות