תכירו את היחידה לטיפול בהתמכרויות שהוקמה בנשר, בה המטופלים גם הופכים למתנדבים עבור נזקקים ב"בית לב חם"

ביוזמת ראש עיריית נשר, רועי לוי, הוקמה בעיר יחידה לטיפול בהתמכרויות. עתה נחשף כי א6תם מטופלים, כחלק מתכנית הטיפול, מתנדבים בדרך קבע בפרויקט למען נזקקים

 

העיר נשר עולה לכותרות לא אחת בשל הקהילתיות שבה. כעת נחשף פרויקט חדש בו מטופלים ביחידה להתמכרויות אנשים, שגם מתנדבים, דרך קבע, בעמותת "בית לב חם" אשר מסייעת במזון לנתמכים רבים, זאת כחלק מתכנית הטיפול והגמילה שהם עוברים.
היחידה להתמכרויות בנשר הוקמה ביולי 2019 והיא מעניקה שירותים למגוון התמכרויות, כגון: סמים, אלכוהול, משככי כאבים, הימורים והתמכרויות התנהגותיות. את הקמת היחידה הוביל ראש העיר, רועי לוי, עם כניסתו לתפקיד וזאת לאחר שבמשך שנים מחלקת הרווחה העירונית נאלצה להפנות מתמכרים לקבלת שירותים מחוץ לנשר. ביחידה מתקיימות מגוון פעילויות במטרה לסייע למטופלים לקיים שגרת חיים יציבה, להשתלב ולהפוך לחלק חיוני מהקהילה.

פעם בשבוע מגיעים המטופלים לעמותת "בית לב חם" בנשר, בהנהלתה של עליזה אזולאי, שם הם מסייעים למתנדבי העמותה במיון ואריזה של חבילות לנזקקים. חבילות אלו מכילות ירקות, פירות ומזון יבש אשר העמותה מקבלת בתרומות באופן שוטף. החבילות נשלחות לאנשים הזקוקים לסיוע, בין אם הופנו על ידי מחלקת הרווחה , בתי ספר בעיר ובין אם פנו לעמותה באופן עצמאי. משבר הקורונה הוסיף אלפי משפחות למעגל העוני והעמותה זקוקה להמון ידיים עובדות, כך ששיתוף הפעולה עם מטופלי היחידה להתמכרויות מגיע בתקופה הכי קריטית שיש. המטופלים מגיעים עם רצון עז לסייע ומסיימים את העבודה במהירות, ביעילות ובאדיבות.

ראש העיר, רועי לוי, סיפר עוד: "אנחנו בנשר לא מטאטאים בעיות מתחת לשטיח. פעם הייתה אמרה בעיר ש'בנשר אין יחידה להתמכרויות בגלל שאין מכורים.' במשך שנים הופנו מטופלים לקבל שירותים אלו מחוץ לעיר, אך זה לא הוכיח את עצמו. לתושבי העיר נשר מגיע לקבל בנשר את מיטב השירותים ואנחנו נמשיך ונוודא שזה מה שיקרה. בשנתיים וחצי מאז שהוקמה היחידה היא מחזיקה בשיעורי שיקום מהגבוהים ביותר בתחום. תהליך השיקום אורך שנים ואנו מודעים לצורך להגדיל את מספר העובדים ביחידה. בשנים הקרובות נמשיך להשקיע ולהרחיב את השירותים שאנו מעניקים למטופלים אלו ולמשפחותיהם."

הילה טיילור דדו, מנהלת היחידה להתמכרויות אמרה "הסטטיסטיקה מראה שאחד מכל עשרה אנשים סובלים מהתמכרות, זה קיים בכל שכבות האוכלוסייה ואין קשר לרקע או לאופי מסוים. הסטיגמה ותחושת הבושה שמתלוות להתמכרות מקשות על אנשים לפנות ולבקש עזרה. כשאדם מכור, כל המעגלים שלו נפגעים – המשפחה, העבודה, החברים. הודות להנהלת העיר יש לנו יחידה להתמכרויות בנשר והיא פתוחה וזמינה לעזור לכל אדם שזקוק לכך."

שמעון דדון, מדריך ביחידה להתמכרויות אמר "הפעילות ההתנדבותית נותנת למטופלים תחושה של שייכות, משמעות וסיפוק. ההרגשה של המטופלים שיש להם דרך להחזיר לחברה מעצימה אותם – זו הפעילות שהם הכי פורחים בה. אנחנו גאים במטופלים שלנו, בהתגייסות שלהם לפעילויות, בעזרה שהם מעניקים אחד לשני ובהתקדמות האישית שלהם."

 

צילום: עיריית נשר

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות