מחלום על מפעל לעיר עם חלום- תערוכה חדשה סוקרת 100 שנה לנשר

השבוע נפתחה באירוע חגיגי תערוכת 100 השנים לעיר נשר. התערוכה מאגדת חומרי ארכיון ומיצגים מיוחדים לכבוד שנת המאה לעיר

מאות תמונות ייחודיות המתארות את התפתחותה של העיר נשר ראו אור בתערוכה ייחודית- "מחלום על מפעל לעיר עם חלום", שהושקה אמש בהיכל התרבות של נשר לרגל חגיגות מאה שנה לעיר. התערוכה המרגשת מספרת אודות התפתחות העיר מעיירת פועלים במפעל נשר, דרך קליטת העולים, מאורעות ופרעות איתם התמודדו התושבים, הקמת מוסדות חינוך ותרבות ועוד מההווי הייחודי לעיר. את התערוכה אצרו חנה יריב – מנהלת ארכיון היסטורי של העיר נשר ויונה אורדן, בתמיכת עיריית נשר ומיזם התיעוד האוטוגרפרס.

במסגרת התערוכה הושק הספר "100 שנים לנשר – משכונת צריפים לעיר מגדלים", מאת ד"ר ישראל בן דור, אשר מאגד עדויות ומסמכים היסטוריים על נשר בעבודה שנמשכה מספר שנים. בן-דור: "במהלך המחקר התברר שקיימים מקורות רבים לתולדות נשר שעדיין לא נעשה בהם שימוש מחקרי ובהם מסמכים, זיכרונות, פרוטוקולים, כתבות, תמונות ועוד. האתגר הגדול של ספר זה הוא לחבר את חלקיו השונים של הסיפור בן מאה השנים לרצף סיפורי ברור. הספר נועד לתעד ולתאר את תולדות המקום במחקר היסטורי, לחזק את תודעת השייכות המקומית, לסייע למאמצים לשימור המורשת ההיסטורית וערכי טבע ונוף ולהנחיל את מורשת המקום לדורות הבאים".

צילום דוברות נשר

רועי לוי, ראש עיריית נשר: " אני דור רביעי לתושבי נשר וילדיי הם דור חמישי. כל חיי גדלתי בנשר, התחנכתי במערכת החינוך ומעולם לא לימדו פה את מורשת העיר וההיסטוריה הכל כך עשירה שלה. לכן, השנה, לרגל חגיגות מאה השנים לעיר שלנו, לקחנו על עצמנו את המשימה ללמד על ההיסטוריה בכל גיל. תוכניות לימוד מיוחדות מועברות בבתי הספר, אירועים לוותיקי העיר ולצעירים, כולם בסימן שנת המאה. גם הספר שהושק והתערוכה הייחודית ישמשו ככלי הסברה לקהילה לדורות הבאים. החלום לא נגמר ויש עוד הרבה להגשים".
הציבור מוזמן לצפות בתערוכה בהיכל התרבות נשר, שם תוצג עד:24.6.23

צילום דוברות נשר
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות