מיזם מרגש בנשר: במסגרת חודש המודעות לבעלי מוגבלויות, תושבים בעלי מוגבלויות קיבלו הזדמנות להחליף ליום אחד את בכירי העיר, בהם ראש העיר ומפקד המשטרה

תחליפו מבט, רק לרגע קט: במסגרת חודש "פברואר יוצא מן הכלל" ברשת המתנסים ובעיריית נשר, המוקדש להעלאת המודעות להשתלבות אנשים עם מוגבלות במרחב הציבורי, כמה תושבים בעלי מוגבלויות החליפו את בכירי העיר ליום אחד

 

כחלק מאירועי חודש "פברואר יוצא מן הכלל" ברשת המתנסים ובעיריית נשר, המוקדש להעלאת המודעות להשתלבות אנשים עם מוגבלות במרחב הציבורי, התקיים אתמול מיזם "מחליפים מבט".
במיזם התאפשרה הזדמנות ייחודית ונדירה להרחיב את נקודת המבט של אנשי ציבור בעלי השפעה על אנשים המתמודדים עם מוגבלות, מתוך מפגש אנושי אישי. שני תושבים עם מוגבלות מהעיר נשר החליפו מבט עם בכירים בעיר נשר.
מייק רוגלינסקי, בעל לקות ראייה, החליף את ראש העיר, רועי לוי וניהל את ישיבת מנהלי המחלקות השבועית, בה שמע על תוכניות הבינוי והפיתוח של העיר.
מייק האיר את עינם של מנהלי המחלקות והציג בפניהם אספקטים שונים בנושא תאורת רחוב דרך נקודת מבטו של בעל לקות ראייה, היה מעניין לחוות את הדברים בדרך זו, ולהכיר את המשמעויות אליהן אנחנו לא מודעים בהתנהלות היומיומית שלנו, לעומת לקויי הראייה.
מייק סיכם את המפגש ואמר ש: "נשר היא אחת הערים עם יותר הנגשה ומודעות לזה שיש אנשים עם מוגבלויות ולזה שצריך לתת לזה מקום".

ירין בסון, עם צרכים מיוחדים, החליף את מפקד תחנת משטרת נשר סנ"צ צחי בן חיים, במסגרת היוזמה- החליף בגדים למדי משטרה, השתתף בישיבת בוקר יחד עם גורמי הפיקוד, ערך סיור במחלקות התחנה השונות ופגש את השוטרים, עלה על ניידת המשטרה וערך סיור בשטח עם מפקד התחנה. הביקור היה מרגש מאד לירין וגם לכל צוות התחנה שליווה את המפגשים.

המפגשים המרגשים סיפקו הזדמנות ייחודית להעלאת המודעות לתושבים עם צרכים מיוחדים, אשר לוקחים חלק בפעילויות השונות בעיר בהובלת המחלקה לשירותים חברתיים והמרכז למשפחה.

רועי לוי, ראש עיריית נשר, אמר: ״כאשר אני מסתכל על העיר, בין אם בהנגשת הרחוב או המופע הבא אני מתחיל באנשים עם מוגבלות, אלו שהכי ״קל״ לפספס. עיריית נשר מחוייבת לכלל תושביה ללא יוצא מן הכלל. שילוב אנשים עם מוגבלות, גם במקומות עבודה וגם במרקם החברתי של העיר היא חובה, יש לנו הרבה ללמוד ולהשתפר מנקודת המבט הייחודית להם. אני מבקש להודות לרשת המתנ״סים שלקחה וממשיכה לקחת חלק בפעילות 'פברואר יוצא מן הכלל'. יחד נמשיך ללמוד להיות חברה שווה ומודעת יותר.״

 

צילום: עיריית נשר

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות