צפו: שת״פ ייחודי של עיריית נשר עם נתיבי איילון להכנת הצירים לחורף, תוך שימוש ברחפנים מתקדמים

הכן צירך לחורף - גרסת הרחפנים: עיריית נשר הובילה יחד עם חברת נתיבי איילון סקירת מובילי ניקוז בציר בר-יהודה באמצעות רחפן מתקדם, לטובת היערכות טובה לחורף המתקרב הצפוי להיות גשום מהרגיל

 

עיריית נשר הובילה יחד עם חברת נתיבי איילון סקירת מובילי ניקוז בציר בר-יהודה באמצעות רחפן מתקדם, לטובת היערכות טובה לחורף המתקרב הצפוי להיות גשום מהרגיל.

ציר בר-יהודה (כביש 752) הוא ציר מרכזי וחשוב המוביל מחיפה לנשר, אשר סובל מדי שנה מהצפות חוזרות עד לכדי חסימה הרמטית של התנועה באזור.

כמו כן, בשנה האחרונה הוסף לציר מסלול של קו המטרונית. כבר כעת, צופות התחזיות כי החורף השנה יהיה גשום וסוער מהרגיל עם כמות משקעים גדולה, ולכן הוחלט בעיריית נשר להקדים את ההיערכות לקראת החורף.

לכן, פנתה העירייה לחברת נתיבי איילון האחראית על רשות התמרור מטרופולין חיפה כחלק מהחלטת משרד התחבורה. מתוקף תפקידה הינה אחראית על תחזוקת קווי המטרונית השונים ולכן עליה להיות אחראית גם על תקינותו של קו המטרונית על ציר בר-יהודה

הסקירה, שמטרתה לצלוח את החורף הקרוב ולהיערך אליו באופן מיטבי מבחינת תשתיות ניקוז, בוצעה בדרך ייחודית על-ידי שימוש ברחפנים בעזרת חברת Giv Solutions. זו טכנולוגיה מתקדמת וחדשנית של סקירת מובילי ניקוז על ידי רחפן, אשר נערכה לראשונה באופן ביצועי ולא כפיילוט. כך, התאפשרה בדיקה מקיפה ויעילה, בזמן קצר של ציר שידוע בכך שהוא מועד לפורענות ולסיכון גבוה בהיבטי הצפות לקראת החורף. בסקירה נבדק המבנה הקונסטרוקטיבי והבטון של מוביל הניקוז ושלמותו וכן את רמת הפניות שלו להזרמת נגר המים הצפוי בעת גשמים עזים. הסקירה בוצעה הן בשעות היום והן הלילה, כיוון שחלק מהגישות למערכת הניקוז נמצאים בנתיב המטרונית הפעיל שנתיבי איילון אמונה על אחזקתו, ומתוך רצון לצמצם פגיעה ברמת השירות לציבור.

רועי לוי, ראש עיריית נשר: "העיר נשר זכתה לפני שבוע בלבד ב- 5 כוכבי יופי בתחרות של המועצה לישראל יפה, אך חלק מהאחריות המוטלת על כתפינו היא טיפול בתשתיות המונחות מתחת לקרקע ולא רק לטיפוח העיר הנראית לעין. יחד עם נתיבי איילון יזמנו סקירה מקיפה של מובלי הניקוז העירוניים, אשר קולטים מים מרום הר הכרמל, זאת בכדי למנוע הצפות בחורף הקרוב אשר נראה שיתאפיין באירועי מז״א קיצוניים".

עידו דרופיבסקי, ראש אגף תפעול ואחזקה ומנהל המרחב הצפוני בחברת נתיבי איילון, אשר הוביל את הסקירה, ציין כי: "שיתופי הפעולה עם עריית נשר מאפשרים את הגברת המוכנות וההיערכות לחורף, וזאת על מנת לאפשר רציפות תנועה בצירים שבאחריות נתיבי איילון במרחב הצפוני. אנו מפעילים פתרונות טכנולוגיים יצירתיים לקיצור זמני ההיערכות ויכולות המאפשרות כיסוי שטחי ואמצעי ניקוז במתארים שונים, עם מינימום הפרעה לתנועה ויכולת ניתוח ממצאים, המאפשרים מוכנות גבוהה לאירועי מזג אויר קיצוניים, רמות שירות גבוהות בדרכים וכן הגברת האמינות בשימוש בתחבורה הציבורית".

 

צילומים: נתיבי איילון

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות