המטרה: אפס באחוזי נשירה- כנס ראשון בנושא חינוך דיפרנציאלי התקיים בנשר

כנס בשם "איך עושים חינוך דיפרנציאלי" התקיים אמש בנשר. הכנס חיבור בין בעלי מקצוע בתחום החינוכי והיווה פלטפורמה לדיון במענה החינוכי המייטבי עבור כל תלמיד באשר הוא

 

השבוע, נערך בנשר כנס ראשון מסוגו, בנושא חינוך דיפרנציאלי. מטרת הכנס הייתה לעצור, דווקא בשיאן של הכנות סיום השנה, ולהתבונן בצורה מעמיקה על מגוון המענים של המערכת החינוכית העירונית לתלמידים. בכנס נכחו יועצות מכל בתי הספר בעיר, רכזות הכלה, מורות שילוב, פסיכולוגיות בית ספריות, חברי המחלקה לשירותים חברתיים, מנהלים ומנהלות בתי הספר ועובדי מחלקת החינוך של העירייה.

את הכנס פתח ד"ר סער הראל מנהל המחוז, בשיחה על העקרונות שצריכים להוביל מוסד חינוכי בהקשר של חינוך דיפרנציאלי. הראל שם דגש על פיתוח תפיסה של הכלה, ומתן מענה מותאם לתלמידים מגוונים, בעלי רמות ידע ומיומנויות שונות, הלומדים באותה הכיתה.

המפקחת על החינוך המיוחד, דליה צפניה, נשאה דברים וחשפה את נתוני העיר בתחום ההכלה והשילוב.
בהרצאתה דיברה המפקחת על היחס בין הילדים עם צרכים מיוחדים בנשר אשר לומדים ב״כיתות רגילות״ אל מול כיתות חינוך מיוחד.מתוך כך, שיבחה את מערכת החינוך בנשר, אשר מצליחה לשלב יותר ילדים עם צרכים מיוחדים (בשיעור גבוה מהממוצע) במערכת החינוך הרגילה.

את הכנס סיכמה מנהלת מחלקת החינוך בעירייה, גלי כהן, אשר הסבירה כיצד לוקחים תאוריה אשר מדברת על מתן מענים מגוונים והופכים אותה לכלי פרקטי בו יכולים לעשות הצוותים החינוכיים שימוש בעבודתם היום יומים.
מהנתונים עברו הצוותים לשלב הפרקטי בו השתתפו בסדנה של מיפוי עצמי ובניית כיווני פעולה בתחום הכלה ומיצוי פוטנציאל לקראת שנת הלימודים הבאה, בהשתתפות גורמי רווחה ושפ"ח.

 

צילום: עיריית נשר

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות