לרקוד עם הפחדים: להקת הנוער העירונית של נשר העלתה בסוף השבוע האחרון את המחזמר "שקופים"

המחזמר עוסק בנושא החם ביותר בכל הנוגע לנוער בתקופה שאחרי הקורונה, החרדה החברתית. המחזמר בכיכובו של יוצא אקס פקטור רון וקנין

ביום חמישי האחרון, הקהל התאסף בהיכל התרבות בעיר נשר, האורות כבו ועל הבמה עלה המופע "שקופים" של להקת הנוער העירונית "כתום תפוז". המופע החדש שעלה אחרי שנתיים של הפסקה בעקבות הקורונה, עסק בנושא הבוער ביותר בכל הנוגע לבני ובנות הנוער, החרדות החברתיות. זו הפעם הראשונה בה להקת נוער נכנסת לעובי הקורה בכל הנושא של חרדה חברתית, בתקופת הקורונה, בעולם בו כולם "חברים ברשת". רק בחודש שעבר פורסם כי בתקופת הקורונה עלו מספר הפניות של בני נוער לקבלת תמיכה או טיפול נפשי בכ-90%.

המחזמר החדש, שבוסס על ההפקה המצליחה מברודווי "Dear Evan Hansen", הופק בשיתוף עיריית נשר ורשת המתנסים, מגולל את סיפורו של ארז הרמן (רון וקנין) תלמיד תיכון ממוצע המתקשה ביצירת קשרים חברתיים. ארז, נשלח על ידי אמו לטיפול אצל פסיכולוגית שמנסה לעזור לו להתמודד עם החרדה, הדיכאון והקשיים שחווה כל תלמיד תיכון. כחלק מהטיפול, מבקשת המטפלת מארז לכתוב לעצמו מכתב המסביר "למה היום יהיה יום טוב" מתוך כוונה לייצר אצלו מחשבה חיובית. לרוע מזלו של ארז, המכתב נופל לידיו של תלמיד אחר ומכאן, הכל הולך ומסתבך. מדובר בדרמה-קומית צבעונית ומוזיקלית המשלבת שירים ממיטב מחזות הזמר בעולם שקיבלו עיבוד חדש וגרסאות עבריות עדכניות.

השחקנים במחזמר הינם תלמידי ותלמידות קריית החינוך בעיר נשר. החברים בלהקה, כמו יתר ילדי ישראל, למדו להכיר מקרוב את הקשיים והאתגרים איתם מתמודדות הדמויות בהצגה. הלהקה שהשנה חגגת את שנתה ה-20 מייצגת את נשר במשך שנים בהופעות אזוריות וארציות רבות, ובוגריה ממשיכים את דרכם אחרי התיכון בלהקות הצבאיות. הבחירה בשם "שקופים" שנבחר על ידי הצוות המקצועי, נועד לבטא את תחושת השקיפות שחשים ילדים עם הפרעת חרדה בפני חבריהם לספסל הלימודים, המורים וההורים.

ראש העיר נשר רועי לוי: "הבחירה של להקת הנוער העירונית שלנו בנושא הכל כך בוער הזה, חשובה לא פחות מחזרתה לבמה אחרי שנתיים של קורנה. בתקופה בה אנחנו עדים לעליה בהתמודדויות הנפשיות של ילדים ובני נוער, לצד השיח המתקיים עם הצוותים החינוכיים בין כתלי בית הספר, יש חשיבות רבה למתן מקום לביטוי עבור בני ובנות הנוער שלנו. ההצגה מעוררת מחשבה ומודעות ונותנת לנו ההורים הצצה לעולמם המורכב של בני הנוער בעולם של הרשתות החברתיות."

קרדיט צילום נויה אדדקרדיט צילום נויה אדד
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות