צפו: עצב, תקווה ונחישות- עיריית נשר במספר אירועים להנצחת הנרצחים, הזדהות לשחרור השבויים וחיזוק צה״ל

מאז תחילת הלחימה בדרום מערכת החינוך העירונית בנשר והתלמידים מגויסים לשמירה על החוסן, הסברה ותמיכה ביישובי העוטף

 

מלחמת חרבות ברזל שהחלה בשבת הנוראית ב 7 באוקטובר, הביאה איתה יוזמות והערכות מחדש של מערכת החינוך העירונית בנשר. בעקבות הלחימה, בנתה מחלקת החינוך העירונית אתר בו מורים ומורות מרחבי העיר יכולים למצוא תכנים ומערכי שיעור המותאמים לתיווך המצב עבור הילדים. לדוגמה, בחטיבות הביניים, התלמידים התבקשו לחקור את סיפורם של יישובי העוטף, לצד סיפורי גבורה מהלחימה. כמו כן, בכל כיתה הוצבו שולחן וכיסא ריקים, עם תמונה של ילד או ילדה חטופים לאור הזדהות עם משפחות החטופים. בזמנם החופשי הילדים כותבים מכתבים לילדים החטופים, שאותם הם מקווים למסור להם כאשר יחזרו.

בנוסף ללמידה המבוצעת בתוך בתי הספר, ישנן יוזמות שמטרתן היא תמיכה והעלאת החוסן ברחבי העיר. כך למשל, מדי שבוע תלמידים מתיכון מקיף נשר, בליווי המורה לשל"ח יוצאים להתנדבויות חקלאיות, וסיוע בעבודות המשק של ישובים בהם העובדים עזבו בעקבות המצב. ילדי בתי הספר היסודיים בעיר יצרו מיצגים ושלטים עם תפילות לחזרת החטופים ושלום החיילים ובחטיבות מכרו חולצות וגייסו כסף אשר נתרם למטה המאבק להחזרת החטופים. גם אתמול, במלאת 30 יום לאותו יום השבת, התקיימו ברחבי בתי הספר ובעירייה טקסים לזכרם של הנרצחים ותפילה לשלום החיילים והחטופים וחזרתם הביתה.

רועי לוי ראש העיר נשר אמר "זו המלחמה הראשונה שהילדים שלנו חווים, והיא קשה יותר ממה שגם אנחנו כבוגרים הכרנו גם ״הודות״ לרשתות החברתיות. האחריות שלנו היא לתווך לילדים את המצב, לשמוע אותם ולתת להם מקום לביטוי. אנחנו נחשפים כל הזמן ליוזמות מדהימות של תלמידים ומורים שפשוט ממלאות את הלב, גם במים קשים כמו אלו. הכח של הקהילה שלנו מוכיח את עצמו גם בעת הזו"

 

צילום: עיריית נשר

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות