הוועדה המחוזית חיפה אישרה למתן תוקף את תוכנית המתאר הכוללנית לעיר נשר

נשר מנשיכה לצמוח: אושרה תוכנית המתאר הכוללנית לעיר, התוכנית כוללת תוספת של 10,500 יחידות דיור, שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של 67,400 תושבים, מרכז עסקים חדש, הקמת מוקדי תיירות ותחנת רכבת חדשה

 

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה חיפה, בראשות איתמר בן דוד, אישרה למתן תוקף את תוכנית המתאר הכוללנית לעיר נשר.

התוכנית שביוזמת אגף לתכנון מרחבי במינהל התכנון ועיריית נשר, כוללת תוספת של כ-10,500 יחידות דיור שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של 67,400 תושבים.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת תוספת של כ-1,308,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר, וכ-45,500 מ"ר עבור שטחים לצורכי ציבור. בחלק המערבי של העיר, התוכנית מקצה שטח לטובת הקמת אזור תעסוקה חדש, במקום אתר מחצבה "4 וחצי", שכבר לא נמצא בשימוש.
כמו כן, התוכנית כוללת פיתוח מרכז עסקים ראשי לאורך הרחובות דרך השלום ודרך בר יהודה. המרכז ישמש כמוקד ציבורי שוקק, ומגוון, ויתבסס על מערכת הסעת המונים.

בשל התנאים הטופוגרפיים של היישוב, התכנון כולל בין היתר דרגנועים שיחברו בין שכונות העיר ושטחי התעסוקה בנוסף לגשרים בין מתחם התעסוקה באתר המחצבה, לרכבל חיפה ולטכניון.

בהיבט התיירותי, התוכנית כוללת פיתוח והעצמה של מוקדי תיירות קיימים וחדשים בעיר, בהם פיתוח הפארק המטרופוליני בבריכות נשר ופיתוח שני מוקדי תיירות נוספים – פארק הגשרים בנחל קטיע, ומתחם קמפינג ותיירות במחצבת חרייבה, הממוקמת בלב פארק הכרמל.

בהיבט התחבורתי, התוכנית כוללת הקמת כביש עוקף חדש לנשר, צירי מערכת הסעת המונים, ונתיבי תחבורה ציבורית. כמו כן, מיקום חדש לתחנת הרכבת העתידית – 'רכבת העמק', שתקום בסמוך למרכז העיר.

מתכנן מחוז חיפה במינהל התכנון, רונן סגל: "מדובר בתוכנית בעלת חשיבות רבה המכוונת את עיקר תוספת יחידות הדיור החדשות לעיר באמצעות התחדשות עירונית בשכונות הוותיקות וחיזוק המרקם העירוני הקיים, ע"י תוספת שטחי תעסוקה ומסחר בלב העיר. התוכנית שומרת על עתודות הפיתוח של העיר לשנים קדימה, אך קובעת שהפיתוח בשטחים אלו יעשה באופן מדורג וצמוד דופן לפיתוח הקיים ובממשק עם שטחי הטכניון הצמוד לעיר".

רועי לוי, ראש עיריית נשר אמר: ״כאשר אני מסתכל על העיר נשר, אני רואה היסטוריה מפוארת, ציונות ובניין הארץ. אך זה טבעי שנפעל לקיים עתיד מפואר לא פחות. עתידה של נשר אושר היום בצורה סופית בצורת אישור תכנית המתאר העירונית, אישור הועדה לתוכנית הוא אבן דרך חשובה ביותר במטרה שלנו- להפוך את נשר למרכז של הצפון. לנו יש את עתודות הקרקע לבניה, לנו יש את החזון לתעשייה מובילה ואנו ״מחבקים״ כל מי שמושיט יד לשיתוף פעולה. אני גאה לומר- נשר היום היא ההשקעה הטובה ביותר בצפון ואנו פה לוודא שכלל ההתפתחות תועיל גם לשכונות הוותיקות ולתושבים הקיימים."

העיר נשר שוכנת במורדות המזרחיים של הכרמל. אוכלוסייתה מונה כיום כ-26,000 אלף תושבים.

התוכנית נערכה על ידי אדר' אורית שפינט ממשרד גורדון אדריכלים ומתכנני ערים.

 

הדמיה: באדיבות חברת כלל נדל״ן

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות