תחנת שי”ל בנשר מסכמת שנת פעילות ראשונה ומוצלחת

בשנה הקרובה עתידה תחנת שי"ל בנשר לקלוט לשורותיה מתנדבים נוספים ולקיים סדרה של הרצאות לקהל הרחב בנושאי צרכנות, זכויות עובדים, זכויות בדיור, וזכויות בני הגיל השלישי

תחנת שי”ל – שירות יעוץ לאזרח, בעיר נשר, מסכמת את שנת פעילותה הראשונה. במהלך השנה טופלו בתחנה יותר ממאה פניות בתחומים של צרכנות, עבודה, דיור, בריאות, זכויות ועוד. מהמחלקה לשירותים חברתיים בעיריית נשר נמסר השבוע כי בשנה הקרובה עתידה התחנה לקלוט לשורותיה מתנדבים נוספים ולקיים סדרה של הרצאות לקהל הרחב בנושאי צרכנות, זכויות עובדים, זכויות בדיור, וזכויות בני הגיל השלישי.

התחנה נפתחה בתחילת 2018 במסגרת פעילותה של המחלקה לשירותים חברתיים בעיריית נשר ובשיתוף עם רשת המתנסים ומשרד העבודה והשירותים החברתיים. התחנה פועלת פעמיים בשבוע, בימי שני ורביעי, ממוקמת בסמוך למשרדי מחלקת הקליטה בעירייה ומאיישות אותה מתנדבות בראשותן של מנהלת התחנה חנה רוט וסגניתה רחל שגיא, שתיהן תושבות העיר. המתנדבות עברו סדרה של הכשרות המייעדות אותן לתת את המענה והשירות המיטביים והמקצועיים ביותר לפונים.

במקביל התקיימו השנה במסגרת פעילות התחנה שלוש הרצאות לקהל הרחב בתחומים של מיצוי זכויות, לאזרחים ותיקים דוברי רוסית, להורים לילדים עם צרכים מיוחדים והרצאה בתחום כלכלת משפחה לדוברי אמהרית. ההרצאות התקיימו בשיתוף המוסד לביטוח לאומי, תוכנית “עיר ללא אלימות” וארגון “קשר” .

חנה רוט, מנהלת התחנה משתפת בשני מקרים מרגשים מתוך רבים, בהם מתנדבות התחנה הצליחו לסייע לפונים: “הגיעה אלינו פונה, מבוגרת, דוברת רוסית, אשר בעל מקצוע גבה ממנה  סכום של מאות שקלים על החלפת חלק במכשיר מסוים, בניגוד לחוזה הרכישה של המכשיר. במשך חצי שנה הפונה הייתה בקשר עם הספק, והתשובות שקיבלה היו “כן, כן” אך בפועל כלום לא קרה. יצרנו קשר גם אנחנו עם הספק, והבהרנו בצורה אסרטיבית לגברת בצד השני של הקו שהמקרה לא יעבור בשתיקה, ותוך יממה אחת הפונה קבלה את כל כספה בחזרה.”

מקרה נוסף שציינה רוט היה כש”דיירים פנו לבעל הבית שלהם בתלונה על רטיבות בבית. המצב הגיע לבעיות נשימה ונזק לרכוש, אבל בעל הבית אמר שיבצע את התיקון רק באביב. עזרנו לפונים לכתוב מכתב לבעל הדירה ותוך זמן קצר הוא החזיר להם את הצ’קים והם עברו דירה.”

“חשוב לי לציין”, אומרת רוט, “שהשירות שלנו ניתן בחינם, וכולנו שמחות מאד לתת אותו ולסייע לתושבים. עברנו קורסים, ויש לנו רשת מקצועית של תמיכה ממתנדבים במגוון מקצועות מכל הארץ”

ק’ תושב נשר שנעזר בשירותי התחנה סיפר: “אתם כל כך קשובים. האנשים שבאים בדרך כלל לא מכירים את החוקים, לחלקם יש בעיות שפה ואין להם מושג למי לפנות כשיש בעיות. אנחנו לא היינו מסתדרים בלעדיכם, מעריכים אתכם על האקטיביות שלכם ומאחלים לכם שטוב הלב שלכם ילווה אתכם לאורך הדרך ושתדעו רק שמחה.”

ראש העירייה, רועי לוי, ברך על הפעילות של שי”ל ואמר: “עיריית נשר ממשיכה להוביל את מהפכת השירות לתושבים ולספק להם סל שירותים רחב במגוון תחומים. צוות שי”ל בתמיכתה ובעידודה של המחלקה לשירותים חברתיים בעירייה עושים שירות נהדר לתושבים באופן מקצועי. אני קורא לתושבים נוספים להיעזר בשירות המצוין שניתן חינם. נמשיך גם בעתיד לשפר ולייעל את השירות לתושבים בכל תחומי החיים”.

בתמונה: ראש העירייה רועי לוי עם חנה רוט, מנהלת תחנת שי”ל בנשר. צילום: איל לרמן

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות
Close
Close