משלחת בני נוער מקריית ביאליק חזרה מביקור גומלין מרגש בעיר היידלברג בגרמניה

לפני מספר ימים שבה משלחת בני נוער מקריית ביאליק מביקור גומלין בעיר היידלברג בגרמניה. במהלך הסיור ביקרו בני הנוער יחד עם המארחים הגרמנים במחנה ריכוז Struthof בצרפת, בו קיימו טקס מרגש לזכר היהודים שנרצחו בו

משלחת בני נוער מקריית ביאליק חזרה מביקור גומלין בעיר היידלברג, גרמניה. פרויקט חלופי נוער בין קריית ביאליק לבין היידלברג מתקיים כבר 16 שנים. הקשר שנוצר עם ביה"ס Elisabeth – von – Thadden Schule הוליד את התוכנית לחילופי משלחות של בני הנוער.

במסגרת התוכנית ביקרו בחודש אפריל- מאי תלמידי בית הספר מהיידלברג בקריית ביאליק, התארחו במשך 10 ימים במשפחות התלמידים הישראלים ובחודש יולי ביקרה המשלחת של בני ובנות הנוער מקריית ביאליק בגרמניה.

לאחר יום היכרות והתאקלמות בבתי המארחים, יצאו התלמידים לסיור בעיר העתיקה, צפו בחגיגות הקיץ המתקיימות פעם בשנה בהיידלברג ומושכות אליה מאות אלפי תיירים. במהלך הסיור ביקרו בני הנוער יחד עם המארחים הגרמנים במחנה ריכוז Struthof בצרפת, בו קיימו טקס מרגש לזכר היהודים שנרצחו בו. במהלך הפעילות המשותפת בבית הספר נפגשו המשלחות עם יהודים צעירים המתגוררים בגרמניה ודנו בנושא זהות יהודית בגולה, שואה, אקטואליה , זהות לאומית ועוד.   בדיון העלו התלמידים משתי המשלחות סוגיות  ושאלות נוקבות  על העבר, ההווה והביעו תקוות לעתיד.

הנושא המרכזי של חילופי המשלחות הינו נושא הפליה וגזענות ומאבק בהן. במהלך הפעילויות המשותפת הכינו התלמידים תיקי סטנסיל  כמחאה נגד תופעות אלו. לצד הביקורים המשמעותיים והמרגשים, סיירו התלמידים במוזיאון מרצדס, שטו על גדות נהר נקה, ביקרו בפארק אירופה ובעיקר למדו אחד על השני, על התרבות, נקודות עניין והסתכלות על העולם.

פרויקט חילופי הנוער ממומן על ידי עיריית קריית ביאליק וקרן הופ המקדמת פרויקטים לעידוד הקשרים בין ישראל לגרמניה.

 

 בתמונות: בני הנוער הישראלים לצד מארחיהם הגרמנים בבית הספר ומשלחת מקריית ביאליק במהלך הטקס במחנה ריכוז Struthof בצרפת

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות