יונה יהב בכנס "מפרץ חיפה החדש" קרא להוציא לאלתר את בז"ן ממפרץ חיפה והודיע על הקמת צוות מומחים מיוחד שיקדם את הנושא

ראש עיריית חיפה, יונה יהב: "לא נסכים עוד לחיות בצל המפעלים המזהמים! בכוונתי להקים פורום מומחים אשר ייתן פתרונות לקיצור לוחות הזמנים להוצאת בז''ן ממפרץ חיפה"

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, השתתף היום בכנס שותפים בנושא "מפרץ חיפה חדש", שנערך באוניברסיטת חיפה. יהב קרא להוציא לאלתר את בז"ן ממפרץ חיפה.

בכנס, שעסק באופיו העתידי של מפרץ חיפה ובדרכים להגשמת חזון חדש לאיזור, השתתפו השרה להגנת הסביבה – עידית סילמן, יו"ר התוכנית האסטרטגית לפיתוח מפרץ חיפה וראש המועצה הלאומית לכלכלה – פרופ' אבי שמחון, נציגי רמ"י וכאמור, ראש עיריית חיפה – יונה יהב.

"החלטת הממשלה 1231 העוסקת בפינוי המפעלים המזהמים ממפרץ חיפה וביצירת מרחב עירוני חדש, בריא וירוק, היא צעד חשוב בכיוון הנכון ואסור שתישאר על הנייר בלבד, אולם בשום אופן אין היא מספיקה", אמר יהב.

עוד הוסיף ראש העיר, כי על מנת לקדם את החזון החדש למפרץ חיפה, יש לקבוע כבר היום לוחות זמנים ברורים, לקדם את היערכות משק האנרגיה כיעד לאומי ולהקצות תקציבים בהתאם.

בהמשך דבריו הדגיש יהב, כי בטרם ניגשים ליישם את תוכנית מתאר ארצית 75, העוסקת בתכנון מחדש של מפרץ חיפה, יש לקחת בחשבון כי חיפה היא מרכז המטרופולין במגורים, בתעסוקה, בתחבורה, במסחר ובפנאי. על-כן, דרש יהב, כי כל התוכניות שייושמו, ייעשו בשיתוף מלא עם עיריית חיפה וכחלק מהחזון אותו הוא מוביל לניקוי חיפה מתעשיות מזהמות, לצד פיתוח העיר במגורים, במסחר ובתעסוקה.

במסגרת זו, הוסיף יהב, כי בכוונתו להקים פורום מומחים, שייצר פתרונות לקיצור לוחות הזמנים להוצאת בז"ן ממפרץ חיפה. פורום זה, הסביר יהב, יורכב מאנשי מקצוע ואקדמיה מובילים בתחומי הסביבה, הבריאות, התכנון והכלכלה, אשר יפתח תכנית עבודה מפורטת לפינוי המפעלים המזהמים ויבצע את כלל התיאומים הנדרשים אל מול מינהלת פיתוח מפרץ חיפה במשרד ראש הממשלה.

לסיום, קרא יהב לכלל הגורמים המעורבים, לרבות משרדי ממשלה, ראשי ערים, יזמים ותושבים להירתם יחד למאמץ משותף, על מנת להעביר את מפרץ חיפה מעידן של זיהום ופגיעה באיכות הסביבה לעידן חדש של בריאות, ירק ופריחה.

 

צילום: ראובן כהן

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות