בקריית אתא: אושר תקציב העירייה לשנת 2024 העומד על סכום שיא של כ- 600 מיליון שקל. רוב התקציב מופנה לחינוך ורווחה

אושר תקציב עיריית קריית אתא לשנת 2024: מתוך 600 מיליון שקל, כ- 60% מהתקציב מופנה לחינוך ולרווחה. תקציב הפיתוח לשנת 2024 מסתכם ב- 2.6 מיליארד ש"ח לבנייה ושדרוג מוסדות ציבור וחינוך , טיפול בתשתיות עירוניות ושדרוג רחובות ותיקים

בישיבת מועצת העיר שהתקיימה השבוע (יום ד') אושר התקציב השנתי של עיריית קריית אתא לשנת 2024.
התקציב מבטא את חזון העיר לשיפור איכות החיים תוך חיזוק מעמדה של קרית אתא במרכז מטרופוליני ראשי, לצד הבטחת רמת שירות גבוהה ושמירה על תקציב מאוזן בתקופה לא פשוטה של מלחמה ועליות המחירים במשק.
תקציב העירייה לשנת 2024 עומד על סכום שיא של כ- 600 מיליון שקל המהווה עלייה של מעל 50 מיליון שקל לעומת תקציב השנה הקודמת. כ- 60% מהתקציב ( 347 מיליון שקל) מופנה לחינוך ולרווחה. על פי הנתונים 40% מתקציב העירייה מבוסס על השתתפות ממשלתית ו- 60% הינם הכנסות עצמיות של העירייה.
מעבר להמשך ההשקעה המשמעותית בתקציב החינוך, תמשיך העירייה להשקיע בנושאי חזות העיר, טיפוח המרחב הציבורי , איכות הסביבה, סיוע לאוכלוסיות נזקקות והרחבת השירותים לתושב.
תקציב הפיתוח לשנת 2024 מסתכם ב- 2.6 מיליארד שקל (מתוכו אושרו כ- 2.3 מיליארד שקל). מתוך תקציב הפיתוח כ- 70% מופנה להשקעה בתשתיות (1.8 מיליארד) וכ- 30% מופנה להשקעה במוסדות חינוך וציבור.
תוכנית הפיתוח כוללת המשך השקעה בתשתיות העיר הוותיקה לצד הקמת שכונות חדשות. במסגרת תוכנית הפיתוח המואצת, יימשכו פרוייקטים רבים הכוללים טיפול בתשתיות ושיפוץ רחובות , בנייה ושיפוץ של מוסדות חינוך וציבור, הקמת בית ספר חדש וגני ילדים, הקמה ושדרוג גני משחקים, קירוי מגרשי ספורט, המשך החלפת תאורת הרחובות, שדרוג ריהוט הרחוב וכלי אצירה ועוד. בין השאר מתוכננות עבודות להגדלת ביה"ס יבנה, בית יעקב, הקמת בית ספר חדש ברחוב הבעש"ט, הקמת ביה"ס יסודי חדשני וביה"ס למחוננים. בנוסף מתוכנן בית ספר חדש וגני ילדים בשכונה החדשה גבעת הכלניות והקמת מעונות יום בשכונת גבעת אלונים.

לצד ההשקעה בחינוך, בתשתיות ובחזות העיר, תמשיך העירייה להשקיע באירועי תרבות מגוונים לכל המגזרים תוך שימת דגש על תחום הנוער והספורט, לצד פרוייקטים קהילתיים ייחודיים של מחלקת הרווחה והמחלקה לשיוויון מגדרי.
יעקב פרץ, ראש עיריית קרית אתא: "השקעה ברווחה ובחינוך עם דגש על פיתוח תשתיות, הם מרכיב מרכזי בתוכנית הצמיחה של העיר. אנו נמשיך להשקיע במתן שירותים איכותיים לתושבים תוך שמירה על איזון תקציבי רציף".

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות