ממשיכים קדימה: אושרה להפקדה תב"ע חדשה לכפר עין חוד

הוועדה המקומית לתכנון ובניה המליצה השבוע לועדה המחוזית להפקיד את התב"ע החדשה של עין חוד, תכנית אשר קודמה בשיתוף משרד השיכון ומומנה על ידו. התכנית החדשה תסדיר את הבנייה הקיימת בעין חוד ותתווה את הדרך להמשך קיומו ופיתוחו של הכפר, זאת לצד הסדרת הפיתוח במרחבים הציבוריים. "זו פריצת דרך עבור עין חוד", אומר ראש המועצה אסיף איזק

התב"ע החדשה היא תוצאה של עבודה משותפת של הנהגת הכפר עין חוד יחד עם הנהלת המועצה, הצוותים המקצועיים של אגף ההנדסה והתכנון ואגף יישובים, ומשרד השיכון והבינוי – אשר פעלו להסדיר את מעמדו של היישוב ולקדם את התכנון בו באופן מואץ. "כשנבחרתי לראשונה לתפקיד ראש המועצה, נפגשתי עם הנהגת הכפר ויחד הסכמנו, שראוי כי עין חוד תהיה בדיוק כמו כל שאר היישובים במועצה, וכי נעשה כל שביכולתנו כדי שכך יהיה", מספר ראש המועצה. "מאז שדרגנו והסדרנו את כביש הגישה ליישוב, הקמנו שער כניסה צהוב, פתחנו מועדון לוותיקי היישוב, שיפצנו את גן המשחקים, הקמנו גינה קהילתית וממש לאחרונה חנכנו באירוע חגיגי את המבנה הרב-תכליתי הראשון ביישוב. התכנית החדשה תאפשר להמשיך את תנופת הפיתוח הזו, לצד הסדרת הבנייה הקיימת ביישוב, כהכנה להסדרת הקרקעות מול רמ"י – תהליך נוסף שכבר התנענו".

במסגרת התכנית מתוכנן שינוי יעוד של שטחים חקלאיים המצויים מזרחית ליישוב, לשטחי מגורים – מהלך אשר יאפשר בניה של 60 יחידות דיור נוספות בכפר. בין היתר, התכנית מסדירה את זכויות הבניה, מגדירה הוראות והנחיות לפיתוח המרחב הציבורי וכן מכילה התייחסויות לתחומים מהותיים כגון תשתיות, ניקוז, ביוב, תנועה ועוד. במקביל לתכנית החדשה, מקודמת זה מכבר תכנית נוספת אשר תאפשר הסדרה נוספת של כביש הגישה ליישוב – תכנית זו תובא בהקדם לאישור הוועדה המקומית לתכנון ובניה.
ראש המועצה אסיף איזק הוסיף: "מדובר בבשורה גדולה לעין חוד, שהוא יישוב מיוחד מאוד במועצה שלנו. התכנית תאפשר את הסדרת הבנייה הקיימת בכפר, ומהווה הכנה לקראת הסדרת הקרקעות מול רמ"י. לצד קביעת הפיתוח שייעשה בעתיד ביישוב, כמו שטחים פתוחים, מבני ציבור ועוד – זהו יום חג של ממש עבור עין חוד. אני מודה להנהגת הכפר ושמח על שיתוף הפעולה המצוין שלנו לטובת תושבי עין חוד."
נציג היישוב למליאת המועצה, עומאר אבו אלהיג'א: "התכנית המדוברת היא העתיד של הכפר עין חוד, ואני שמח מאוד וגאה על התוצאות שהשגנו יחד עבור תושבות ותושבי הכפר, שיכולים היום להרגיש כמו כל תושב ותושבת בחוף הכרמל. זה לא תמיד היה המצב עבורנו, והיום אנו יכולים להסתכל קדימה בחיוך ולראות את עין חוד ממשיכה להתפתח ולצמוח."

יושב ראש הוועד המקומי בכפר, עימאד אבואלהיג'א: "זו באמת בשורה טובה וחשובה מאד לכל תושבי הכפר. חיכינו הרבה שנים, והנה הגיע הזמן שעין חוד תקודם ותהיה כמו שאר היישובים. בשמי ובשם כל תושבי הכפר, אני מבקש להודות לכל צוות המועצה, מהנדסים, מתכננים וכל מי שלקח חלק במשימה, ובראשם ראש המועצה אסיף איזק ומהנדס המועצה אסף וחנר. תודה לכולכם על פועלכם המסור למען הכפר."

בתמונות: חנוכת המבנה הרב-תכליתי החדש בעין חוד. צילום: דוברות המועצה.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות