סמי מיכאל מגדולי הסופרים בתרבות העברית החדשה ויקיר העיר חיפה, הלך לעולמו בגיל 97

הסופר החיפאי, סמי מיכאל, מגדולי הסופרים והיוצרים של התרבות העברית החדשה, הלך לעולמו בגיל 97. נשיא המדינה הרצוג ספד לו: "הוא היה ענק שבענקים, אשר זכה לכבוד רב בישראל ובעולם כולו, הותיר אחריו נכסי צאן ברזל"

הסופר סמי מיכאל, מחשובי הסופרים והיוצרים של התרבות העברית החדשה, הלך לעולמו בגיל 97. מיכאל, שחי מאז עלה ארצה בעיר חיפה והיה יקיר העיר, היה בין הסופרים המעוטרים בישראל: בין היתר זכה פעמיים בפרס ראש הממשלה לסופרים עבריים, פרס נשיא המדינה לספרות, פרס עגנון, פרס ברנר, עיטור אנדרסן – מהפרסים החשובים בעולם לספרות ילדים, ועיטורים בינלאומיים ומקומיים רבים נוספים.

מיכאל היה אחיה של נדיה, אלמנתו של אלי כנן, שפעל בסוריה בשירות המוסד הישראלי והוצא להורג בדמשק.

מיכאל היה נשוי שנים רבות למלכה מיכאל, מורה שהקימה וניהלה במשך שנים את בית הספר רוממה בחיפה. לשניים בת, דקלה, מורה אף היא, ובן, אמיר, שניהל את בית הספר העל-יסודי משגב ואחר כך היה מפקח מחוז צפון במשרד החינוך. אחר כך נשא לאישה את רחל יונה מיכאל, שהייתה עיתונאית בעיתונים כמו דבר ובקול ישראל.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ספד למיכאל: "תרומתו של סמי מיכאל ז"ל לתרבות ולהוויה הישראלית לא תסולא בפז. הנער שעלה מעיראק, גישר ותיווך בין נדבכי הזהות השונים שלו, והציב פסיפס נהדר של ישראליות בחלון הראווה שלנו כעם וכמדינה. בין עלייה לשורשיות ישראלית, בין חספוס בוטה לעיתים לרכות מלטפת, בין פריפריה למרכז, בין כלל עדות ישראל לבין עצמן ולבין ערביי ישראל והמזרח התיכון – הוא תמיד ידע לפסוע מעדנות, ללקט מכאן ומכאן, ולא לוותר לרגע על עמוד שדרה ערכי, חברתי, רגיש ומלא חיים.

"הוא היה ענק שבענקים, אשר זכה לכבוד רב בישראל ובעולם כולו, הותיר אחריו נכסי צאן ברזל שהפכו את ארון הספרים שלנו לעשיר ומרהיב, ובה בעת השיא ערך רב למארג הדעות ותפיסות העולם החברתיות בישראל. תנחומים למשפחתו, אוהביו, ויקיריו. יהי זכרו ברוך".

יונה יהב ראש העיר חיפה על פטירת סמי מיכאל: "סמי מיכאל היה פטריוט חיפאי ויקיר העיר. עשה רבות כדי להאדיר את שמה ביצירותיו , והפך לאחד מסמליה. יצירותיו הו נכס צאן ברזל ישראלי, ולא בכדי זכה לפרסים והכרה חובקת עולם.

"לא אשכח לו את פעילותו למעני, כאשר הוא, נתן זך וא.ב יהושע התארגנו ופעלו לבחירתי כראש עיר בעת שהתמודדתי לראשונה לתפקיד. מיכאל ייחסר לי ולחיפה מאוד. יהי זכרו ברוך".

 

 

צילום: ויקיפדיה

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות