הבשורה תצא מחיפה: שמירה על רצף תעסוקתי למפונים בעיר

החברה הכלכלית לחיפה בשיתוף עיריית חיפה, פיליפס, שותפות חיפה- בוסטון, ארגון בעצמי ושותפים נוספים יזמה תוכנית לרצף תעסוקתי למפונים בחיפה, שמתחילה בימים אלה! שותפות חיפה בוסטון גייסה תרומה של כמיליון ₪ עבור הפרויקט

החברה הכלכלית לחיפה, יחד עם שותפות חיפה בוסטון CJP ,יזמה תוכנית ייעודית לשמירה על רצף תעסוקתי עבור המפונים השוהים בעיר. התוכנית בשיתוף והובלת נשיאת פיליפס לשעבר, אפרת שפר, יחד עם ארגון בעצמי, מערך הרווחה של עיריית חיפה, מרכז ההזדמנות של עיריית חיפה ושרות התעסוקה מחוז צפון.

עם תחילת המלחמה הגיעו לחיפה כ-6000 מפונים בעיקר מקרית שמונה, שלומי, קיבוץ דן ועוטף דרום.
כיום יש כ-2500 מפונים מהצפון אשר משך שהותם בעיר אינו ידוע ובשלב זה אין צפי לשינוי.

מטרת התוכנית הינה למצוא פתרונות לשמירה על רצף תעסוקתי עבור כ- 250 מפונים (בשלב הראשון), השוהים בבתי המלון בעיר, וכן לייצר פיילוט חיפאי, אותו ניתן יהיה לשכפל לרחבי הארץ.

"כדי לעודד השתתפות בתכנית שמנו לנו למטרה לא לפגוע במענקים הניתנים למפונים תוך כדי הכנסתם למערכת תעסוקתית. לכן, בניית מודל ההעסקה היתה מאתגרת" מסבירה אפרת שפר.

מודל ההעסקה נבנה בהתנדבות על ידי קבוצת משפטנים מומחים בדיני עבודה ביחד עם המחלקה המשפטית של חברת פיליפס.

"ניסינו לבנות ביחד מהלך שיאפשר, ככל הניתן, חזרה לשגרת חיים. מקומות תעסוקה שיתאימו לצרכים ולדרישות של המפונים, משרה של 50% ומעלה ומענה לצרכים כמו חוסן ורכישת מיומנויות" הוסיפה שפר.

 

rani bender pic gavish media

 

 

האתגרים העיקריים איתם מתמודדים המפונים הם תחושת בידוד והיעדר שגרה כאשר מערכות התמיכה המוכרות להן כמו קהילות, מקומות עבודה ומערכת החינוך המקומית לא פועלות, המפונים חווים לחץ  ריגשי, חוסר וודאות לגבי העתיד, ופחד מהתלות הכלכלית, מה צופן העתיד והיעדר שליטה בדברים בסיסיים כמו מגורים, חינוך, והכנסה. בנוסף לאתגרים שחוו כלל האוכלוסייה בישראל בתקופת המלחמה.

יו"ר החברה הכלכלית לחיפה, רני בנדר: "אני מברך על היוזמה החשובה הזו, עבור המפונים השוהים בעיר. כחברה האמונה על העסקים בחיפה, חשוב מאוד לדאוג הן לעסקים, ולא פחות לדאוג לקהילה השוהה בעיר מבחינה תעסוקתית, בתקופה מאתגרת בה אנו נמצאים. החברה הכלכלית לחיפה, תמשיך ליזום פרוייקטים רוחביים ולהביא לשולחן אחד גורמים משמעותיים להניע תהליכים עסקיים בחיפה".

or shahf pic micha brikman

אור שחף, מנכ"ל החברה הכלכלית לחיפה: "נושא התעסוקה נשאר הנושא המרכזי ללא מענה למפונים, אחרי שטופלו צרכיהם של הילדים במסגרות החינוך ונושאי הרווחה ע"י עיריית חיפה, נוצר וואקום שצריך לטפל בו. החלטנו להרים את הכפפה ולייצר מודל ייחודי, שניתן יהיה לשכפל אותו לרחבי הארץ,  שיאפשר למפונים רצף תעסוקתי, בעיקר על מנת לייצר עבורם מהות וסיבה אמיתית לקום בבוקר".

התמורה עבור התעסוקה של המפונים תמומן ע"י תרומה נדיבה של שותפות חיפה- בוסטון, שתתרום בשלב הראשון כמיליון ₪ עבור הפרויקט.

הילה פרלמן, מנכ"לית שותפות חיפה בוסטון: "מאז 7.10 אנו עובדים עם שותפים רבים בארץ ובחיפה כדי לסייע לחברה הישראלית ולתת מענה לצרכים האדירים שעולים באופן תדיר. הפדרציה היהודית של בוסטון יחד עם JFNA תמכה בארגונים ובפרויקטים משמעותיים עבור סיוע לקהילות שנפגעו, הערכות לשעת חירום, והן עבור בתי החולים, ושיקום הדרום. מרגע שהחברה הכלכלית פנתה אלינו להצטרף לפרויקט המשמעותי הזה, ידענו שזה אחד מאבני הייסוד לדאוג למפונים בעירנו, ופעלנו על מנת להביא את המשאבים למימוש הפרויקט. ייחודיות הפרויקט נובעת ממעטפת השירותים שכוללת ליווי פרטני, בייביסיטר לילדים או הסעה למקום העבודה, על מנת לשבור כל מחסום בבניית שגרת חיים".

ארגון בעצמי ביחד עם מרכז הזדמנות יובילו את העבודה מול המפונים. התהליך יכלול בניית תכנית אישית לכל משתתף בתכנית, ליווי והכשרה. ההשמה תהווה התמחות לשלושה חודשים בהם המעסיק מקבל עובד ללא תשלום, והעובד מקבל 5000 ש"ח.

חברת הפיילוט היא פיליפס שהציעה כבר מספר משרות בתחומים שונים כגון: פיתוח, אחזקה ואבטחה.

תמונה רצף תעסוקתי צילום באדיבות החברה הכלכלית לחיפה
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות