30 שנה לך תזכור: קאזו חוגגת 30 שנה של רוק בוונדרבר עם אורחים מכובדים: שרון הולצמן (אבטיפוס), שלמה מזרחי (הנדריקס הישראלי), מוטי תורג'מן (פאב השלולית) ושרון ממן (פאב הג'פטו) וה-DJ יניב זלוף

מעטות הלהקות שממשיכות להופיע ביחד בחברות ושמחה, 'קאזו'- להקת רוק חיפאית קרייתית חוגגת בוונדרבר ב 18 באפריל שלושים שנה של הופעות במועדונים וברים צפוניים מיתולוגיים כמו הג'פטו, מילקה, שליץ, פאבליק, שלולית, ביט, אלי'ס ועוד מקומות רבים באזור וגם ברחבי הארץ  

יצאתם לשלולית, לשליץ או לג'פטו? אז רוב הסיכויים שגם הייתם בהופעה של קאזו, להקת הרוק שהחלה את דרכה בחזרות בשבתות בבוקר בפאב השלולית והופיעה בכל מקום שרק אפשר- מברים ומועדונים בחיפה ובעמק האלכוהול ועד ל-לוגוס המיתולוגי, צוותא, הייניקן, תיאטרון תמונע, לבונטין 7, הבימה ואפילו פסטיבל ערד. קאזו מגיעה ב18 באפריל לוונדרבר חיפה עם אורחים מיוחדים: שרון הולצמן (אבטיפוס), שלמה מזרחי (הנדריקס הישראלי), מוטי תורג'מן (פאב השלולית) ושרון ממן (פאב הג'פטו) וה-DJ יניב זלוף.

קאזו החלו להופיע בפאב השלולית, שהיה מאבני היסוד של מקומות הבילוי בקריות, ולאחר שנים בשלולית עברה קאזו להיות בת בית בפאב הג'פטו למשך שנים רבות. את המוסיקה של קאזו קל להסביר אם גדלתם בשנים הנכונות של עמק האלכוהול. מי שהיה מבין ומהנהן כי זו מוסיקה שמתחברים אליה מהשמיעה הראשונה. אל תחמיצו ערב בדיוק בשבילכם.

קאזו הם: יוסי יזרעאל (שירה), ירון רוזנברג (תופים), עמוס שפרינגר (בס), חן ירמיצקי (קלידים) וערן אליעזר (גיטרות).

 

30 שנה לך תזכור: קאזו חוגגת 30 שנה של רוק בוונדרבר

וונדרבר,  דרך חטיבת גולני 18, חיפה 18/04/2024 בשעה 22:00

פתיחת דלתות 20:30 \\ תחילת מופע 22:00

מחיר בקופה 50 ש"ח, מחיר במכירה מוקדמת 35 ש"ח

לרכישת כרטיס לחצו כאן)))

 

אז לכבוד אירוע ה 30 של קאזו יצאנו לראיון חגיגי עם חברי הלהקה:

קאזו. אלבום פרטי

 

אז איך הכל התחיל?

ערן אליעזר: את עמוס הכרתי מבי"ס כמה שנים לפני, היינו כמה חבר׳ה שמנגנים ומבלים בערב באיזור ביאליק. הייתה תקופה שהיינו מגיעים לשלולית לנגן בג'אמים. יום אחד עמוס אומר לי, שמע הייתי באינדיגו והכרתי בחור מה זה מוכשר בשם יוסי יזרעאל. ניגנו קצת ביחד ואני אומר לך יש לו להיטים וקטע מטורף. אני חושב להקים איתו להקה זה הולך להיות מאוד מעניין ונראה לי שאתה מאוד תתאים להיות גיטריסט. אמרתי לעמוס – אם אתה בעניין אני בפנים. ואז יחד גיבשנו את שאר חברי הלהקה. אסי קדוש המתופף הראשון וחן ירמיצקי הקלידן. וכל השאר הסטוריה.

חן ירמיצקי: אני הצעיר מכולם. עמוס וערן היו המוסיקאים הגדולים שהיו להם להקות. הכרתי אותם דרך להקה אחרת של "גדולים" שניגנתי איתם שהיו שתי שכבות מעליי, שנקראה נובלס פילטר. ישבנו אז בגנים ציבוריים. וככה הכרנו את עמוס וערן. ניגנתי בלהקה משלי בשם תראפוסה ואז עמוס הציע לי לבוא לנגן איתם. הייתי בן 17 והם היו גדולים ובצבא או במסגרת חיים אחרת. היינו עושים חזרות בפאב השלולית בשבתות בבוקר. מוטי היה פותח לנו והיינו מרכיבים ערכת הגברה מאולתרת, רק שנשמע נגינה והיינו עובדים שעות על כל פיפס.

עמוס שפרינגר: הכל התחיל מזמן. היינו צעירים. אני ניגנתי בפסטיבל הבלוז בנמל בחיפה עם שלמה מזרחי וחיים רומנו, ואחרי ההופעה חבר מהקריה אמר לי שהוא קופץ לפאב לראות הופעה של אח של חבר שמשרת איתו בצבא. קפצנו לשם ועל הבמה ניגן ושר זמר גבוה שירים מוכרים אז הוצאתי את הבס שלי מהנרתיק ועליתי בלי לשאול וניגנו בכיף כל הערב ולמוחרת כבר נפגשנו בפאב ושמעתי חומר מקורי שלו והחלטנו להרים הרכב. ערן אסי וחן חברים עוד מבית הספר ומשם ההרכב הזה מתגלגל כבר שלושים שנה.

ירון רוזנברג: סצנת הלהקות בתחילת הניינטיז רתחה! היה רוקלנרול, היה וייב, היה סיטיהול בחיפה ורוקסן בתל אביב ולהקות צצו כמו פטריות אחרי הגשם. אני נגינתי עם שתי להקות: תארפוסה וקו המשווה אבל ביום ששמעתי את ההקלטות של קאזו הבנתי שאני ממש רוצה לנגן איתם. היו לי שני שגרירים, חן ירמיצקי מתראפוסה וערן אליעזר מקו המשווה אבל כדי לשים רגל בקאזו צריך לעבור שני מכשולים: האחד, אסי קדוש שהיה המתופף הקבוע והשני, הדיקטטור הגדול עמוס שפרינגר. יום אחד קאזו הופיעו באינדיגו בחיפה והזמינו אותי לבאלנס. בשלב מסויים אסי ביקש ממני לנגן כדי לשמוע איך זה נשמע בחוץ, התיישבתי על התופים, נתתי ספירה והתחלנו לנגן את חרוזים… אסי רץ אליי, שלף את המקלות מהידיים שלי ואני אמרתי לעצמי "חכה".. חיכיתי, עברו כמה שנים, קיבלתי טלפון, באתי לחזרה בקומה השנייה של חנות כלי הנגינה מרום ומשם הכל היסטוריה…

יוסי יזרעאל: קאזו התחילה בפאב השלולית בעמק האלכוהול המיתולוגי על ציר צומת אתא לים… הופעתי עם שירי נונסנס מלוכלכים בין השלולית לדומינו גרוס התל אביבי בחסות מוטי תורג'מן ועמירם. באחד הערבים אחרי הופעה ישבנו כמה חבר'ה נגנים מכל מיני הרכבים צפוניים כמו תרפוסה ופינות העיגול.. אהבו מה ששמעו והרמנו הרכב. השאר היסטוריה.

קאזו בביט. 2009. חרוזים. אלבום פרטי

מה הז'אנר שאתם שרים/ מנגנים?

ערן: פופ, רוק. ומזרחי. סתאם…

חן: זה רוק מלודי. עם הרבה השפעות של שנות ה-80.

עמוס: הסגנון רוק ישראלי בועט.

יוסי: הסיגנון זז משיר לשיר ודי מושפע ממוצרט ועד נועה קירל.

 

מי ההשראה שלכם?

חן: הרבה לקחתי מקלידנים שהיו גדולים בתקופתי. אבישי כספי מכרמלה גרוס ווגנר, והשפעות של ג'אז ופיוז'ן. בתקופה הזו שמעתי וניגנתי כל כך הרבה מוסיקה  ובעיקר רוק מתקדם שהכיר לי איתן חן מלהקת תראפוסה.

עמוס: מי ההשראה…. ואוו לא יודע מאיפה להתחיל…

ירון: השראה? וואלה לא יודע, צריך לחשוב על זה…

 

איזה שיר שלכם הכי מצליח בהופעות?

ערן: "מקיא על האסלה בתחנה המרכזית של הרכבת." רק חבל שעשינו אותו רק פעם אחת בהופעה…

חן: אין ספק שחרוזים זה הלהיט, אבל מבחינתי יש שיר שממש פותח את הלהקה ומחבר אותה ואת הקהל וזה זקן עם זקן….

עמוס: אני חושב שהכי מצליח זה או חרוזים או הגבר שלך.

 

איזה שיר אתם הכי אוהבים לשיר?

ערן: Enjoy the silence רק הוא לא שלנו..

חן: מתחלק בין סוף השעמום ושולחת לי בלוז. שני שירים עם המון רגש, אהבה וכאב, כמו שרק יוסי יכול לכתוב. מעריץ אותו.

ירון: השיר שאני הכי אוהב זה- הגבר שלך, אבל אני מודה שאני אוהב אותו כי אבא שלי הכי אהב אותו. כשהיינו מנגנים אותו בהופעות העיניים שלו זרחו כאילו שלפו אותו מסרט בסדרת אסקימו לימון… כל ה"בן 15" יצא ממנו החוצה.

יוסי: השיר האהוב עלי הוא זה שנכתב ממש עכשיו..

עמוס: : הכי אוהב לשיר נדלקתי עלייך אש אבל הוא לא בהופעה.

 

שחררו כמה מהשירים שאתם מתכוננים לשיר בהופעה?

ערן: בכיף. חרוזים (הסינגל הראשון שיצא), שולחת בלוז, סוף השעמום, הגבר שלך..

חן: שירים שלנו ושל שרון הולצמן מקריירת הסולו מוצלחת שלו. ואת הלהיטים של שלמה מזרחי – הנדריקס הישראלי.

קאזו לילה לילה. אלבום פרטי

 

איך התחברתם עם שרון הולצמן ועם שלמה מזרחי?

ערן: כל אחד מאיתנו מנגן או ניגן עם אומנים אחרים. החיבור עם שרון הגיע דרך חן שמנגן איתו הרבה שנים. עם שלמה מזרחי עמוס מנגן מגיל 18 בערך, עוד כשהיה לו שיער עד התחת… שלמה גם ניגן איתנו בהקלטות של שני שירים באלבום.

חן: זיו רובינשטיין שהיה אחד הסולנים של להקת התינוקות בה הייתי חבר בתל אביב, "השאיל" אותי לשרון להקלטות והופעות של האלבום סיכוי קלוש ושם התחלתי איתו מסע ארוך ולנגן איתו בהמון אלבומים הקלטות ועד הפרויקט האחרון של להקת ערק לימונים עם אריאל אביזוב.

עמוס: שרון הולצמן זה דרך חן שמנגן איתו קלידים ושלמה מזרחי אני מנגן איתו צמוד גם כבר 30 שנה והוא גם ניגן בהקלטות של קאזו בשני שירים.

יוסי: שלמה מזרחי הוא אליל ילדות מבלדה לעוזב,ה במה החשמלית, קוקו, סיקסטיז ועוד… שרון הולצמן תמיד ריתק אותי מאבטיפוס דרך הרוקנרול והיצירתיות האינסופית שלו..

 

איך החיבור עם שלומי מנגר והוונדרבר?

ערן: חבר של יוסי. ואיש לילה מוכר בחיפה עוד משנות השמונים.

חן: הוונדרבר זה מועדון מוסיקה כמו של פעם. אך טבעי שנחזור להופיע שם.

עמוס: החיבור לשלומי מהוונדרבר התחיל עוד משנות ה 90 מימי העיר השנייה והסיטיהול אפילו יצא לי לנגן שם.

יוסי: שלומי מנגר הוא מיתולוגיה חיפאית, אגדה אורבנית תרבותית וחברתית.. מהסבתא בהדר של האייטיז ועד הנצח כנראה..

 

קאזו במילקה. אלבום פרטי

 

אז, תגלו את הסוד…איך מחזיקים 30 שנה?

ערן: בנפרד…

חן: הרבה מים עברו מאז. אנחנו קודם כל חברים במשך שנים רבות. וכל אחד עושה כל הזמן דברים בנפרד ופתאום בא לעשות הופעה של קאזו ולחזור לבסיס המוסיקלי שלך.

עמוס: כשבהרכב כולם חברים עוד מבית הספר כולל ירון שהחליף את אסי אז זו חברות ילדות עוד מלפני חברות להקה.

 

אם יש עוד משהו שאתם רוצים להגיד אז קדימה ..

ערן: מקווים לעשות גם הופעת 40 ו 50 שנה….

חן: נראה לי שאנחנו מוכנים לאלבום הבא של קאזו. ממליץ לכולם לחפש ביו טיוב את כל הטראקים של האלבום הראשון.

 

30 שנה לך תזכור – קאזו חוגגת 30 שנה של רוק בוונדרבר

 וונדרבר, דרך חטיבת גולני 18, חיפה, יום חמישי 18/4/24 – שעת פתיחת דלתות 20:30, תחילת מופע 22:00

מחיר בקופה 50 ש"ח, מחיר במכירה מוקדמת 35 ש"ח

*אירוע בעמידה

*ניתן לבטל כרטיסים עד 48 שעות לפני מועד האירוע בכפוף ל-5% דמי ביטול. לאחר מכן אין ביטולים.

לרכישת כרטיס לחצו כאן)))

 

קאזו באליס, אלבום פרטי
קאזו בתמונע. צילום איתמר כהןקאזו בתמונע. צילום איתמר כהן
קאזו בתמונע. צילום איתמר כהןקאזו בתמונע. צילום איתמר כהן
קאזו. למה תמיד. אלבום פרטי
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות