המאבק נגד הפיכת “מנחת הבונים” בחוך כרמל לנמל תעופה מעל ראשי התושבים יגיע ביום שני הקרוב לנקודת הכרעה בישיבת מועצה שאמורה לבטל את התב”ע ולעצור את כוונת היזם להפוך את המקום לנמל תעופה

לאחר מאבק נחוש בן מספר שנים של תושבי חוף כרמל נגד הפיכת "מנחת הבונים" לנמל תעופה למטוסים גדולים, ראש המועצה אסיף איזק מכנס ישיבת מועצה דרמטית שאמורה לשנות את התב"ע ובכך לגנוז כל אפשרות להקמת נמל תעופה

 

מזה יותר מחמש שנים תושבי חוף כרמל נאבקים בהפיכת מנחת הבונים לנמל תעופה פעיל, וזאת בדחיפה של יזם פרטי בשם דן מוקדי, שחבר בזמנו לראש המועצה המקומית חוף כרמל, כרמל סלע ז"ל.

ביום שני הקרוב, מכנס ראש מועצת חוף כרמל הנוכחי, אסיף איזק לדיון, שיעמיד הגבלות שימנעו את הפיכת מנחת הבונים לנמל תעופה לכל דבר מעל ראש התושבים. בכך חובר איזק למאבק התושבים לאחר זמן ארוך.

המאבק של תושבי מועצה אזורית חוף כרמל הוא כנגד מנחת התעופה הבונים, שגדל משטח קטן של מועדון צניחה למנחת תעופה של שדה תעופה עם פעילות בינלאומית. לסבר את האוזן: ממסלול באורך 800 מ' ורוחב 40 מ', הפך המקום למסלול של 1800 מ' ורוחב 70 מ'.

ראש המועצה האזורית חוף הכרמל הקודם כרמל סלע ז"ל, אישר עם מליאת המועצה בשנת 2017 את הגדלת מסלול ההמראה והנחיתה מ־800 מטרים ל־1,800 מטרים.
מי שסוללת עבור היזם את מסלול הנחיתה זו רכבת ישראל. לא ברור מדוע חברת רכבת ישראל עושה לו את העבודה. במסמך שנחשף למרות התנגדותו של היזם מסתבר שהיא מממנת לו ב-63 מיליון שקל מכספי הציבור את המנחת הפרטי שיעניק לו רווחים וישנה באופן מוחלט את צביון המקום, תוך פגיעה בשטחי הטבע ובחיי התושבים של המועצה.
כל התהליך נעשה בחוסר שקיפות במשך שנים בשיתוף פעולה של ראש המועצה הקודם שהלך לעולמו ותוך הולכת שולל לכאורה של חברי מליאת המועצה, שהצביעו לדבריהם על דבר אחד ומצאו עצמם מול מציאות שונה.
לטענת חברי המועצה, היזם השתמש באסון השריפות בכרמל כדי להעניק לסלילת המנחת לגיטימציה בקונצנזוס וטען כי השריפות מחייבות מנחת זמין. הטיעון הסתבר לכאורה כלא נכון, לאחר שהתברר כי לא נדרש על ידי רשות הכיבוי ויש מנחת זמין במגידו המשרת את כוחות הכיבוי.
שטחי אדמת המינהל ניתנו ליזם הפרטי כמעט ללא תמורה ובאופן בלתי מוסבר. הוא מנסה לשלוט במציאות הסביבתית תוך דחיית הקמת שמורה-שמורת המלחה מחמת הציפורים שיפריעו לו (מסכן נחיתת והמראת מטוסים) ובנייית גשר גדול ללא אישורי בניה על נחל מהר"ל. כמו כן, הוא מנסה לכאורה להתרחב לכיוון מחצבה לא פעילה ולבנות במקום האנגרים, ומאגרי דלק סילוני.

מטה המאבק של התושבים טוען: "ככל שעובר הזמן והמאבק מתקדם, עולים וצצים מסמכים המעידים כי התהליכים נעשו בחוסר חוקיות, חוסר שקיפות ובעיקר חוסר תום לב. לכאורה הכל למען אינטרסים של יזם פרטי שאינו חולק את רווחיו עם המועצה האזורית חוף כרמל, בה הוא פועל והעסק לא תורם לה מאומה אלא גוזל ממנה ופוגע בה".
כתוצאה ממאבקם של תושבי המקום הסתבר כי היזם עובד ללא אישורי עבודה, דבר שהביא לכך שהעבודות נעצרו.

כעת, לאחר מאבק נחוש וממושך של התושבים, גם ראש המועצה אסיף איזק נרתם לעצור את התהוותו של נמל תעופה במועצה וכך הודיע כי ביום שני הקרוב יכנס הצבעת מליאת המועצה בה יפעל לשינוי התב"ע הקיים ובכך להחזרת המנחת למימדיו הראשונים.

את המאבק מוביל צוות פעולה מתושבי המקום ובראשם אלחנן שוורץ, תושב כרם מהר"ל וחבר מליאת המועצה.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות