10,000 תינוקות נולדו בזכותה: פרופ' מרתה דירנפלד, הראשונה שהקימה יחידת IVF בישראל, קיבלה תעודת הוקרה מהאיגוד הישראלי למיילדות וגינקולגיה

פרופ' מרתה דירנפלד היא האישה הראשונה שהקימה יחידת IVF בישראל, חברת סגל ופרופ' חבר קליני בפקולטה לרפואה בטכניון, מרצה מצטיינת, בעבר יו"ר האגודה הישראלית לחקר הפריון, חברה במועצה הלאומית לרפואת נשים, מילדות וגנטיקה וחברה בוועדות של משרד הבריאות. השבוע היא קיבלה תעודת הוקרה מהאיגוד הישראלי למיילדות וגינקולגיה

 

האיגוד הישראלי למיילדות וגניקולוגיה הנו הגוף העיקרי המשפיע על רפואת הנשים בישראל והשנה בחר להעניק תעודת הוקרה לפרופ' מרתה דירנפלד.

פרופ' דירנפלד נשואה ואם ל 4 ילדים, מתגוררת בחיפה. בוגרת הפקולטה לרפואה בטכניון חיפה. את ההתמחות עשתה במחלקת נשים במרכז רפואי כרמל מקבוצת כללית. את התמחות העל (Fellowship) ,עשתה במחלקת נשים ויולדות של האוניברסיטה החופשית של בריסל, בלגיה ושם לקחה חלק בהקמה של אחת מהיחידות הראשונות של הפריה חוץ-גופית בעולם.

פרופ' דירנפלד הינה מחלוצות ה-IVF בישראל והאישה הראשונה שהקימה וניהלה יחידת IVF בישראל .

בשנת 1985 הקימה את היחידה לפריון והפריה חוץ גופית IVF במרכז הרפואי כרמל, במחלקת נשים ויולדות, וניהלה את היחידה שהייתה למובילה בתחומה בארץ ובעולם. בנוסף, רשמה דירנפלד הישגים רבים לאורך השנים ביניהם: ניהול מכון פריון    The London Bridge  בלונדון באנגליה, חברות במועצה הלאומית לרפואת נשים, פרינטולוגיה וגנטיקה, נבחרה  כנציגה של ישראל באיגוד הפוריות האירופאי, הייתה יו"ר האגודה הישראלית לחקר הפריון (אי"לה). וחברת סגל בפקולטה לרפואה של הטכניון.

כיום פרופ' מרתה דירנפלד עובדת במרפאת הכללית בקרית שמואל ובמרפאתה הפרטית, חברה באגודה הישראלית לחקר הפוריות ובוועדות של משרד הבריאות, חברה באגודה האמריקאית לרפואת הרבייה ובאגודה האירופאית לפוריות ואמבריולוגיה

פרופ' דירנפלד התנדבה ב"דלת פתוחה" שם נותנים ייעוץ באשר לאמצעי מניעה , טיפול ותמיכה לבני נוער והיתה חברה במועצת המנהלים של "אחווה" אירגון נכים בחיפה וכיום תומכת ב" גן הילד"- מרכז העשרה חיפאי לילדים נוער ומתבגרים בעלי צרכים מיוחדים.

בצד העבודה האקדמאית ,  היא נבחרה כמרצה מצטיינת אשר הנחתה עשרות סטודנטים בעבודות גמר ורופאים במדעי יסוד, פרסמה למעלה ממאה עבודות מחקר שפורסמו בעיתונים בינלאומיים ידועים, מייעצת למרכזי פוריות ברחבי העולם וממשיכה לתת מענה בנושאי פריון והפריה במבחנה במרפאתה.

בעבודתה הקלינית , מעל 10,000 תינוקות נולדו לאורך השנים מטיפוליה בבעיות  פריון ,הפריה במבחנה , תרומת ביציות ופונדקאות .

"כל תינוק שנולד מהטיפולים הינו אירוע מרגש ומביא נחת וסיפוק עצומים, אי אפשר להתרגל לפלא הזה ולאושר שזה מעניק למטופלים ולמטפל"  פרופ' דירנפלד מסבירה.

"אני רוצה לברך את פרופ' על קבלת התעודה, אין ראויה ממנה. פועלה ותרומתה של פרופ' דירנפלד לאורך השנים קידמו רבות את תחום הפריון ואפשרו לנשים ומשפחות רבות בארץ ובחול להביא ילדים לעולם", ברכה ד"ר לילך צולר המנהלת הרפואית של כללית מחוז חיפה וגליל מערבי.

 

צילום: כללית מחוז חיפה

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות