אקטואריה- המגמה לתואר השני באוניברסיטת חיפה שמבטיחה לבוגרים עבודה, רמת השתכרות גבוהה וביקוש הגדול מההיצע

בכל שנה התכנית מקבלת כ 20-40 תלמידים בלבד, ורובם מאותרים לתעסוקה כבר בסיום שנת הלימודים הראשונה שלהם בתואר. תנאי הקבלה: ממוצע 80 בתואר הראשון. מי שלא עונה לדרישה זו, מאפשרים לו לעבור מבחנים משלימים אחרים, שאם הוא עובר אותם- הוא מתקבל לתכנית.

 

מספסל הלימודים לעולם העבודה וביקוש

 

נל גברא הייתה בוגרת תואר ראשון במתמטיקה וסטטיסטיקה כשהחליטה להירשם למגמה לתואר שני באקטואריה באוניברסיטת חיפה. היא מספרת על הלימודים, על ההשתלבות בעולם העבודה ועל מקצוע האקטואריה שזוכה לגמול שכר גבוה מאוד במשק.

"אני סיימתי למעזה את הלימודים בתכנית האקטואריה באוניברסיטת חיפה כבר ב-2014. עוד לפני שסיימתי את הלימודים, אחת המרצות שלנו הודיעה כי בחברת 'מנורה' מחפשים סטודנטים מסיימים כדי להתחיל ולהשתלב בעולם האקטואריה בביטוחי הפנסיה, החיים ועוד. אז כבר לפני סיום לימודיי נכנסתי לעולם הזה והפכתי לעוזרת אקטואר".

עם סיום לימודיה, נל החלה במסלול השתלמויות ההשלמה להפוך ולהיות "אקטואר מלא".

 

לסטודנטים חשוב שהתואר השני בו הם משקיעים יעזור להם להתקדם בעולם העבודה ויפתח בפניהם מגוון אפשרויות. איך זה עבור מי שסיים את תכנית לימודי האקטואריה?

 

"יש ביקוש עצום לאקטוארים בכל חברות הביטוח בתחומים וענפים שונים. מלבד חברות הביטוח – חברות רואי חשבון גדולות מחפשות אקטוארים וגם משרדי עורכי דין בתחום הפיננסים. יש היצע גדול מאוד למי שמסיים את לימודי האקטואריה", ונל מתייחסת לעוד נושא חשוב עבור כל בוגר לימודים – השכר: "כאקטואר מתחיל השכר נע בין 1-20 אלף שקל בחודש וכאקטואר מלא, אני יכולה להעיד בהחלט שהשכר מטפס באופן משמעותי ואף חוצה את סף 30 אלף השקלים בחודש. בהחלט מדובר במקצוע מבוקש ומתוגמל היטב במשק. אני אישית שמחה מאוד שהלכתי לכיוון הזה. אני אוהבת את התחום, הוא מעניין, הוא מגוון ומותר לומר בלי בושה, בהחלט השכר בסוף החודש מוכיח את זה עוד יותר".

לבסוף, נל מאשרת שאכן את לימודי האקטואריה באוניברסיטת חיפה רבים שילבו עם עבודה במשרה מלאה.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות