בלעדי: פגישה קשה וטעונה בין עשרות הורים מביה"ס "עתיד" בכפר יונה ליו"ר הנהגת ההורים – שדרשו ממנו שיתפטר והוא מסרב, לאחר שדרש והורה למנהלת להתפטר. ואם לא די, הודה שלא שיתף את ההורים בכל המהלך שהביא להדחת המנהלת

פגישה קשה וטעונה בין עשרות הורים מביה"ס "עתיד" בכפר יונה ליו"ר הנהגת ההורים שהביא להדחת מנהלת בית הספר, בה רבים מההורים מביעים תמיכה. ההורים הטיחו ביו"ר כי הוא הסתיר מהלכים שביצע על דעת עצמו, דרש מהמנהלת שתתפטר, על דעת עצמו ללא שיתוף ההורים. הם דרשו שיתפטר במיידי והוא מסרב וגם האשמות קשות לאגף החינוך בעירייה

ההתפטרות שאולצה למסור אותה מנהלת חטיבת "עתיד" בכפר יונה ממשיכה לעורר סערה – זאת לאחר שבמכתב ההתפטרות שלה האשימה המנהלת, אריאלה לשובר, את יו"ר הנהגת ההורים והנהלת הועד בבית הספר בכך שלמעשה הביאו אותה להתפטרות תחת לחץ ואיומים שהפעילו על משרד החינוך ומנהלת אגף החינוך בכפר יונה.,"זמן השרון" הביא לראשונה את הידיעה על ההתפטרות והביא את התגובה החריגה של משרד החינוך שהפנה אצבע מאשימה להנהגת ההורים בבית הספר וכך גם עשתה עיריית כפר יונה.

עד עצם היום הזה אין מנהל או מנהלת חלופיים בבית הספר דבר שיביא לבעיות בפתיחה סדורה של שנת הלימודים שבפתח.

כל זאת הביא לכך שעשרות הורים בבית הספר הפנו אצבע מאשימה כלפי יו"ר ועד ההורים, מירו חודדה, שלטענתם הביא להדחת המנהלת וזאת מבלי לשתף את הורי בית הספר במהלך שביצע ובמעשים שלו. לפני מספר ימים הורים הציבו שלט ענק בשער בית הספר כשהכותרת שלו: "אריאלה לשובר, אנחנו איתך!", כשבאופן ברור הם מתנערים מצעדיו של יו"ר ועד ההורים חודדה.

אם לא די, ההורים תבעו לקיים שיחת הבהרה נוקבת עם חודדה והנהגת ההורים – הפגישה התקיימה לפני מספר ימים בה נכחו כ-60 הורים. בשיחה התברר כי חודדה דרש מהמנהלת להתפטר על דעת עצמו מבלי להתייעץ ולעדכן את ההורים ואם לא די, למרות תביעת ההורים בפגישה כי יתפטר לאור כשלים בתפקודו, הוא סירב.

אנו מביאים לראשונה את מה שהתרחש בפגישה הטעונה מאוד בה הורים רבים הטיחו האשמות ביו"ר חודדה וגם בעירייה ובאגף החינוך שלטענתם לא טרחו אף להגיע לפגישה ולתת תשובות.

להלן תמצית הפגישה:

תחילה הציג מירו, ראש ההנהגה, את השתלשלות האירועים לאורך השנה מול הנהלת בית
הספר.
להלן עיקר טענות ההנהגה:
▪ אירועים משמעותיים שאירעו בין כתלי בית הספר לא הובאו לידיעת הנהגת ההורים,
ולכן גם לא תוקשרו על ידי ההנהגה להורים בזמן.
▪ התנהלות תקציבית בעייתית של המנהלת , ושימוש לא תקין בכספי הורים המנוגד
לכללי המנהל התקין לכאורה.
▪ ככלל הוצגה תמונה של חוסר תקשורת, חוסר פתיחות וחוסר ו שיתוף פעולה בין
הנהלת בית הספר להנהגת ההורים.
מירו הודה כי ההנהגה טעתה בכך שלאורך השנה לא שיתפה את ההורים בהתנהלות
הבעייתית ובמשבר שהלך והתעצם. בנוסף, מירו ציין שהנהגת ההורים נפגשה מעט לאורך
השנה.
כמו כן, הובא תיאור הפגישה עם צוות אגף החינוך, המנהלת אריאלה וההנהגה, שבה "בלהט הרוחות וללא תכנון" נאמר לה שאם היא לא תתפטר ישביתו את בית הספר. יו"ר ההנהגה התנצל בפני ההורים שנכחו על חוסר התקשורת עם הורי בית הספר.
בחלק השני, הוצגו נתונים שנאספו על ידי ההורים שיזמו את המפגש, שהתבססו על שיחות עם אנשי חינוך בבית הספר, ועל מפגש שיזמו עם מיכל גרף מנהלת אגף החינוך.

על פי מנהלת אגף החינוך:
▪ אריאלה לשובר, היא בעלת ניסיון ניהולי נוכח ומוצלח כמנהלת חטיבת הרצוג
בקדימה צורן במשך 8 שנים.
▪ מנהלת בית הספר נכנסה לתפקיד בסיטואציה משברית לאור התחלופה הרבה של
מנהלים בשנים האחרונות, דבר שהביא לפגיעה בסטנדרטים האקדמיים, ולאקלים
צוותי מורכב.
▪ הודגש כי שנה אחת בלבד לשיפור המצב המשברי אליו נכנסה אריאלה הינו זמן
קצר מדי לבחון את הצלחתה בשיקום בית הספר.
▪ הוצגו ההישגים של בית הספר והשיפור בנתונים הנ"ל )פירוט הנתונים במצגת
שתצורף לסיכום(.
▪ כמו כן, תיאר האגף את דרישת ההנהגה מסוף יוני ועד תחילת אוגוסט לפטר את
אריאלה ואת האיום להשבית את הלימודים בתחילת השנה הקרובה. האגף סירב
בתוקף וגיבה את המנהלת.
שיאו של הקושי בממשק בין ההנהגה למנהלת בא לידי ביטוי במפגש האחרון שהוביל
לעזיבתה.
במפגש ההורים  – הורים רבים עלו לדבר, חלקם חיזקו את דברי ההנהגה על חוסר קשב של המנהלת לפניות הורים ותלמידים. מצד שני הועלו מספר טענות מרכזיות כנגד
הנהגת ההורים, ובהן:
▪ חוסר שקיפות ושיתוף של ההורים לאורך השנה שהוביל למשבר.
▪ חוסר ייצוג אמיתי של ההורים לאור העובדה כי לא נאספו מידע וחוות דעת מכלל
ההורים. קהילת ההורים לא נשאלה על תפקוד בית הספר בהיבטים השונים.
▪ פעילות שלא בסמכות – החלטת ההנהגה לפעול להדחה של המנהלת ולדרוש
בפיטוריה נעשה ללא שיתוף ותיאום עם קהילת ההורים, ללא הצבעה, ויתרה מזאת, הדרישה לפיטורי המנהלת נעשתה בניגוד  להנחיות חוזר מנכ"ל .
▪ הורים שיקפו שמצב זה הוביל לכך שבית הספר נשאר ללא מנהלת 3 שבועות לפני תחילת הלימודים ולפגיעה בתדמית בית הספר.. כמו כן, הובע חשש כבד שתזמון זה יקשה מאוד על מציאת מנהל/ת ראוי/ה.
בשיח שהתפתח לאחר מכן, טענו חברי ההנהגה שהדרישה לפיטורים נאמרה בסערת רגשות ואחר כך כשנשאלו מדוע פעלו שלא בהתאם לחוזר מנכ"ל, בו כתוב שהם מחויבים לערוך הצבעה לפני החלטה כזו, טענו שכן נעשתה הצבעה בהנהגה וזו החלטת הרוב.
בניגוד למה שתואר בתחילת הישיבה להורים לא דווח דבר.
מספר הורים קראו להנהגה לקחת אחריות על הכשלים שנעשו ולהתפטר על מנת לאפשר למנהל.ת הנכנס.ת דף חלק וכניסה חלקה ככל האפשר לתפקיד, ולחילופין לבחון את האפשרות שאריאלה תסכים לחזור לניהול בית הספר.
יו"ר ההנהגה סירב להתפטר ולקחת אחריות, בטענה שברצונו לתמוך במנהל.ת הנכנס.ת בפתיחת השנה.
הורים רבים הלינו על היעדרם של נציגי הרשות במפגש וחוסר התקשורת של הרשות החינוכית מול כלל ההורים. כולנו הסכמנו שהמצב שנוצר הוא מצער ונקראו קריאות לשיפור המעורבות ולהגברת המודעות לגבי מצב בית הספר של כלל הורי בית הספר לאורך השנה.

פנינו לתגובתו של מירו חודדה שעד עתה לא הגיב לטענות כלפיו. אם יבחר להגיב, נביא את תגובתו במלואה.

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות