בלעדי: תגובה קשה של משרד החינוך נגד הנהגת ההורים בביה"ס "עתיד" בכפר יונה, שהביאו להתפטרות המנהלת: "להתנהלות ההורית ישנן השלכות שעשויות להשפיע על פתיחת השנה ולפגוע בילדיהם שלהם"

איך קורה שיו"ר הנהגת ההורים בבית הספר "עתיד" בכפר יונה, מביא להדחתה של מנהלת והאם הוא הפיץ דברים מוטעים להורים כדי להסביר את הצעד הדרמטי? משרד החינוך מפנה אצבע מאשימה כלפי הנהגת ההורים והתנהלותה ומתריע: "זה יפגע בפתיחת שנת הלימודים ובילדיהם" וגם עיריית כפר יונה מפנה אצבע מאשימה כלפי הנהגת ההורים שפשוט השתלטה על החלטות בית הספר

הסערה מאמש בבית הספר "עתיד" בכפר יונה הולכת ומתעצמת הבוקר עם התבהרות הפרטים שמצביעים על כך שהנהגת ההורים הבית ספרית בראשותו של מירו חודדה הביאה להדחה חסרת תקדים של מנהלת בבית ספר, הפעם של המנהלת אריאלה לשובר.

עם פרסום הודעתה של לשובר על כך שהיא מתפטרת מתפקידה כשהיא מכוונת אצבע מאשימה להנהגת ההורים בבית הספר שהביאה לכך שתאלץ להתפטר, יו"ר הנהגת ההורים בחטיבה, מירו חודדה פרסם תגובה על ההתפטרות, כשבתגובה שתובא בהמשך כאן, הוא מפנה אצבע מאשימה כלפי המנהלת ואף העירייה ואגף החינוך בעירייה, שלטענתו הסתירו מההורים כי בית הספר נמצא מזה 3 שנים בסטטוס  אדום – שמשמעו פרמטרים שליליים. וכך הוא מסביר את הסיבה שהביאה את ההורים לפתוח בהליך שלמעשה אילץ את המנהלת להתפטר – וכך הוא טוען תוך שיתוף פעולה עם אגף החינוך בעירייה.

אלא שתגובת משרד החינוך אותה אנו מביאים לראשונה כאן מקעקעת את דבריו של מירו ומציגה תמונה מדאיגה בה הורים משתלטים הלכה למעשה על החלטות פדגוגיות בבית הספר תוך גרימת נזק של ממש לבית הספר ולילדיהם שלהם.

וכך מגיב משרד החינוך: "משרד החינוך, מצר ובה בעת מכבד, את החלטתה של מנהלת בית הספר לסיים את תפקידה. המשרד מעריך ומוקיר את גב' לשובר שניהלה את החטיבה במקצועיות מרובה והביאה לשיפור וקידום ההישגים והאקלים הבית ספריים. טענות הנהגת ההורים הגיעו לפתחו של המשרד בתום שנת הלימודים הנוכחית, ונידונו במספר ישיבות משותפות עם נציגי משרד החינוך והרשות המקומית. להורים הוצגו נתוני צמיחה משמעותיים בהיבטים הפדגוגיים והמוגנות של התלמידים המעידים על עבודתה המאומצת והמקצועית של המנהלת ואף צורף יועץ חיצוני במטרה לגשר על משבר האמון בחטיבה. משרד החינוך מעודד מעורבות הורים בעשייה החינוכית כחלק מהיות בית הספר מוקד לקהילה שלמה, אולם יחד אם זאת אין מקום בהתערבות הורים בשיקולים פדגוגיים של אנשי מקצוע. יובהר, להתנהלות ההורית בבית הספר ישנן השלכות שעשויות להשפיע על פתיחת שנת הלימודים כסדרה ולפגוע בילדיהם שלהם".

ואילו מירו חודדה יו"ר הנהגת ההורים שהוביל למעשה להתפטרותה של המנהלת לשובר הוציא הודעה זו אתמול מאוחר בלילה:

במהלך שנת הלימודים הועלו מספר נושאים העוסקים בהתנהלות בית הספר בפני מנהלת בית הספר, אגף החינוך ומפקחת בתי הספר העל יסודיים.  מדובר על נושאים בהם היו אי הסכמות בין הנהגת ההורים להנהלת בית הספר כגון: התנהלות אירועים חריגים, שינויים פדגוגיים בעלי השפעה על התלמידים, התנהלות באי שקיפות מול יו'ר הנהגת ההורים, חוסר בתכנון והוצאות כספי הורים, אי קיום פגישות סדירות עם הנהגת ההורים והיו'ר . במהלך השנה נעשו מספר פניות למנהלת בית הספר ומנהלת אגף החינוך להציף את מכלול הבעיות אליו נקלע בית הספר.

בחודשיים האחרונים נערכו מספר ישיבות אינטנסיביות עם אגף החינוך ועם הפיקוח על בתי הספר העל יסודיים, בכדי לייצר תוכנית עבודה אפקטיבית שתתן מענה ופיתרון לבעיות שהוצפו במהלך השנה. נבקש לציין כי באותן ישיבות הובא לידיעת נציגי הנהגת ההורים בפעם הראשונה כי בית הספר הינו בסטאטוס אדום במהלך השנתיים האחרונות.

במסגרת הסכמת אגף החינוך עם הצורך במהלך אינטנסיבי לשיפור סטאטוס בית הספר , הוחלט על הכנסת יועץ אירגוני חיצוני ויישום תוכנית שיפור 'ריסטארט' בבית הספר. גם לאחר יציאת התכנית לדרך לא שותפה הנהגת הורים לא בסטטוס בית הספר ולא בהנחלת התכנית…. כולנו תקווה שההחלטות המשותפות ותוכנית העבודה תצא לפועל ותעזור להחזיר את בית הספר למקומו הראוי….".

פנינו לעיריית כפר יונה בשאלות איך העירייה וראש אגף החינוך וראש העיר בראשן נתנו להנהגת הורים להדיח כך מנהלת ולהתייחס להאשמות יו"ר ההורים כאילו הוסתר מההורים המצב הפדגוגי הקשה לטענתו.

ולהלן תגובת עיריית כפר יונה: "ראוי להדגיש, כי ראש עיריית כפר יונה ומנהלת אגף החינוך מעריכות עד מאוד את מנהלת חטיבת הביניים 'עתיד' על עשייתה ופועלה בתקופה כה קצרה, למרות האתגרים להם נדרשה. זאת ועוד, שתיהן מצרות על בחירתה לסיים את תפקידה, ואף ניסו להניא אותה מכך. יחד עם זאת, אופן התנהלות והתנהגות הורי הנהגת ההורים כלפיה וחוסר האמון שהפגינו, הכריעו את הכף, וחבל. אנו מודים לאריאלה מקרב לב ומאחלים לה הצלחה רבה בהמשך דרכה. חטיבת הביניים 'עתיד' אינה ממוקמת מתחת לקו האדום בהישגי הלומדות והלומדים – נהפוך הוא. הנתונים, המדברים בעד עצמם, אף הוצגו בפני חברי הנהגת ההורים בפגישה שהתקיימה עימם. כדי כך, לא ברור מדוע בחר יו"ר ההנהגה להציג בפנייתו להורים מידע שגוי, שאינו בהלימה לתמונת המצב הפדגוגית בחטיבה, פרי הישגיה של מנהלת החטיבה היוצאת".

צילום: עיריית כפר יונה
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות