בלעדי: ועד ההורים בכפר יונה מאיים בהשבתת הלימודים עקב ההחלטה התמוהה של ראש העיר לסגור את כיתות מופת ומע"ט בבתי הספר. "לא ייתכן שכל יום נקום לגחמה חדשה של הגברת כידור וזה על חשבון ילדינו"

בעוד בערים בכל הארץ דוחפים לפתיחת עוד כיתות מופת ועמ"ט, המעודדים למצוינות ולימוד מקצועות מתמטיקה וטכנולוגיה, בכפר יונה ראש העיר החליטה בעצמה לסגור אותן, למרות שהתקציב שלהן מגיע בכלל ממשרד החינוך. ההורים מודיעים שהם לא ישתקו על כך

בזמן שבכל הישובים והערים במדינת ישראל, ראשי העיר והמועצות דוחפים לפתיחת יותר ויותר כיתות ייעודיות לעודד מצוינות ולימודי מתמטיקה ומקצועות טכנולוגים, ראש עיריית כפר יונה, שוש כחלון כידור, החליטה שמה שטוב לכל מערכת החינוך במדינה – לה, זה לא טוב.

וכך, כפי שמספרים ההורים, לפני מספר שבועות, הגברת כידור הודיעה שמשנת הלימודים הבאה לא יתקיימו יותר כיתות מופת וכיתות עמ"ט (כיתות המעודדות למידת מקצועות המתמטיקה והטכנולוגיה ברמה של 5 יחידות ומעלה).

כיתות מופת וכיתות עמ"ט הפכו למבוקשות ולמטרה להישגיות עבור תלמידים רבים בכל הארץ. יושבי ראש ועדי ההורים בכפר יונה היו בפגישה עם ראש אגף החינוך בעירייה, מיכל גרף, שציינה כי ההחלטה הזאת שהתקבלה על ידי ראש העיר כידור באה מתוך גישה שהיא רוצה לתת שיעורי העשרה לכל התלמידים באופן שווה.

אלא שגם סיבה זו תמוהה, כפי שמסביר יו"ר הנהגת ההורים העירונית, דייגו קולדורף: "כלל היו"רים של כל בתי הספר לא מבינים, איך הגברת כידור מחליטה לקצץ ולבטל כיתות שכלל לא מתוקצבות על ידי העירייה בכלל. התקציב מגיע ממשרד החינוך בכלל. כלל היו"רים של כל בתי הספר בעיר חטיבות ותיכון, נמצאים כרגע בשיחות עם העיריה על מנת שכיתות מופת ועמ"ט לא יסגרו".

קולדורף, כמו הורים רבים מתקשה להבין מה ההגיון מאחורי ההחלטה התמוהה של ראש העיר כידור: "העירייה מעוניינת לתת במקום הכיתות הנ"ל העשרה לכלל השכבות, כגון אמירים ועוד בשעות סיום הלימודים, שזה מבורך כשלעצמו. אלא, שאנחנו לא רואים קשר בין שני הדברים. כיתות מופת יכולות לפעול לצד העשרה אחר הצהריים, אבל העייריה בשלה".
קולדורף מבהיר כי כל יו"רים ועדי ההורים והנורים בעיר נחושים לא לאפשר לכידור לסגור את הכיתות האלו ואף נחושים לנקוט בשביתה כללית, אם צריך: "לא נסכים בשום פנים ואופן לסגירת כיתות מופת ועמ"ט, שהן כיתות מובילות למצויינות. בוגרים שהוכיחו את הצורך בכיתות הנ"ל נמצאים במקומות מובילים בצבא ובמשק. גם אם נצטרך להשבית את כלל החינוך בכפר יונה, נעשה זאת!
"בעירייה הזאת, במקום לתת, מקצצים גם כאשר הכיתות הנ"ל לא מתוקצבות מכספי העייריה".

רונית, שבתה לומדת בכיתת מופת מספרת: "קיבלנו הודעה ששנה הבאה אין יותר מופת. למה? ככה, כי ראש העיר החליטה, ככה ענו לנו. בכל הארץ וגם בכפר יונה הכיתות האלו מבוקשות ודוחפות ילדים, רק ראש העיר שלא באה בכלל מחינוך החליטה להמציא את הגלגל ולקחת אותנו אחורה".

כאמור הורים רבים פונים לגברת כידור גם ברשתות החברתיות ותובעים לדעת מדוע החליטה על דעת עצמה לסגור כיתות אלו, אלא שהיא נמנעת מלתת תשובות.

פנינו לתגובת עיריית כפר יונה, שסרבה להגיב.

 

צילום: פייסבוק

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות