"תעזרו לנו לעבור את התקופה הקשה!" הסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה פתחו במחאה כנגד הנהלת האוניברסיטה

הוזלת עלויות תשלומים נלווים כגון אבטחה, קורס חוזר, קנסות ומבחן חריג וכן, הקלטה נוספת בקורסים מסוימים, תוספת חומרי עזר לקורסים אחרים וזכות לערעור הכוללת אפשרות לעיין במחברות הבחינה, כל אלה ועוד נמצאים ברשימת הדרישות של הסטודנטים ונציגיהם

הסטודנטיות והסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה הפגינו אמש בשער הכניסה למשרדי האוניברסיטה ברעננה כנגד הנהלת המוסד שלטענת הסטודנטים ונציגיהם באגודת הסטודנטים לא מתחשבת בבקשותיהם בפן הכלכלי הכוללות בדיקת היתכנות של הוזלת עלויות תשלומים נלווים כגון אבטחה, קורס חוזר, קנסות, מבחן חריג ועוד ובעיקר טוענים הסטודנטים לאי התחשבות בפן האקדמי, כגון על קורסים שאין בהם הקלטה נוספת, קורסים שאין באתרים שלהם מספיק חומרי עזר, קורסים בהם לא נתנו לסטודנטים לערער או לראות את מחברות הבחינה ועוד. המחאה שהייתה מאושרת ע"י גורמי החוק השונים נמשכה כשלוש שעות שבמהלכן השמיעו המוחים את בקשותיהם ואף הזמינו את הנהלת המוסד לרדת ולדבר איתם, מה שקרה לאחר כשעה כאשר דיקנית הסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה, מיכל צנטר, הגיעה אל המוחים ושוחחה עימם. וכך נשמעו הסטודנטים בהפגנה:

ליאור פליק, יו"ר אגודת הסטודנטיות והסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה:

"הגענו לפה היום למחות מול הנהלת האוניברסיטה הפתוחה במגוון נושאים באקדמיה, נושאים שאותם אתם העליתם בפנינו בכל תקופת הקורונה. אנחנו דורשים מהאוניברסיטה לטפל בכל הבעיות האקדמיות שהעלינו, חלק מהם- הוספה של הקלטה נוספת באתרי הקורסים, הוספת חומרי עזר, לתת כלים לסטודנטים במיוחד בתקופה של אי הוודאות שאנחנו נמצאים בה בתקופת הקורונה, מבחנים לדוגמא שתואמים את רוח התקופה בשל השינוי במבנה המבחנים ועוד נושאים רבים שהעליתם בפנינו. אם נצטרך, נגיע לפה כל שבוע ונעמוד מול שערי האוניברסיטה ונפרסם בתקשורת ובכל מקום שנצטרך עד שכל הדרישות שלנו ייענו. הצטרפו אלינו למחאה ותובילו יחד איתנו!"

מוחים מול הנהלת המוסד. הסטודנטים ואגודת הסטודנטיות והסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה. צילום ניוזים

עמית סבן, מנכ"ל עמותה נוער למען נוער וסטודנט למשפטים באוניברסיטה הפתוחה:

"אנחנו מוחים על הבית השני שלנו, לא יעלה על הדעת שאף אחד לא מסייע לנו לסטודנטים שמצבם הכלכלי עקב הקורונה עגום. אנחנו בעצם מוחים על שלושה דברים: תשלומים נלווים, דמי אבטחה ותשלום חריג עבור מבחנים. לא ייתכן שגורמי הממשלה והאוניברסיטה ועובדי האוניברסיטה לא יבואו ויסייעו לנו בתקופה הלא פשוטה הזאת. אנחנו נמשיך למחות על הבית שלנו ואם צריך להיות פה כל שבוע אנחנו נהיה פה כל שבוע, אנחנו לא נוותר!"

אסמהאן חוש, סטודנטית לכלכלה וניהול, שנה שנייה, באוניברסיטה הפתוחה. רכזת האגודה של החברה הערבית ואחראית פרויקטים לסטודנטים:

"אני סטודנטית באוניברסיטה הפתוחה ואני רכזת האגודה של החברה הערבית. היום, כולנו, ערבים ויהודים ,פונים לאוניברסיטה הפתוחה כדי להגיד שלכולנו יש בעיות אקדמיות וכלכליות, במיוחד בתקופת הקורונה. לצערי הרב, האוניברסיטה לא עוזרת לנו ובגלל זה אנחנו עומדים כאן היום. אנחנו מצפים  מהאוניברסיטה הפתוחה שתעזור לנו ותשמע את הקול הברור שלנו."

מגיעה לדבר עם המוחים. מיכל צנטר דיקנית הסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה. צילום ניוזים

מאגודת הסטודנטיות והסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה נמסר על המחאה: "יצאנו להפגין מול הנהלת המוסד באוניברסיטה הפתוחה, במגוון נושאים, כולל הפן הכלכלי, לאחר שביקשנו מהאוניברסיטה לבדוק כיצד ניתן להוזיל עלויות של תשלומים נלווים שהם תשלומים שלא קשורים ישירות לשכר הלימוד כגון אבטחה, עלות של קורס חוזר שלעיתים אנשים נכשלים עכשיו בתקופת הקורונה, עלות של מבחן במועד חריג מועד ג', עלות של ביטול או דחייה של קורס לסטודנטים שנאלצים לדחות או לבטל את הקורס לפני תחילת הסמסטר ומשלמים קנסות על כך, עלות של הרשמה מאוחרת ועוד תשלומים נלווים נוספים. בנוסף לצד הכלכלי, יצאנו למחות עקב בעיות רבות שישנן בתחום האקדמיה, בין מספר הבעיות ניתן למנות את  הקורסים שאין בהם עוד הקלטה נוספת, וזאת לאחר שביקשנו את זה בעבר וזה כבר הוסכם וזה ירד ודווקא בתקופה הזאת שצריך הקלטה נוספת וכן, לתת כלים להצלחה בלימודים לסטודנטים שלנו, שהם גם ככה נמצאים תחת תחושה של אי וודאות בתקופה הזאת. בנוסף, יש בעיות בחלק מהקורסים שבאתרים שלהם אין מספיק חומרי עזר, אין מספיק תרגול, אין מספיק מבחנים לדוגמא, בטח לא מבחנים שתואמים את השינויים שעשו במבנה הבחינות בגלל המעבר לבחינות מקוונות ולכן לסטודנטים אין דרך יעילה ונכונה לתרגל לקראת המבחנים שלהם והוספה של עוד מצגות וחומרי עזר שכמובן גם זה חלק מהבקשות שלנו. לסיום, ישנן בעיות בחלק מהקורסים, בהם לא נתנו לסטודנטים לערער או לא הראו להם את מחברות הבחינות ובכך האוניברסיטה למעשה עוברת על החוק, כי לכל סטודנט יש זכות לראות את מחברת הבחינה שלו."

מוחים מול הנהלת המוסד. הסטודנטים ואגודת הסטודנטיות והסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה. צילום ניוזיםמוחים מול הנהלת המוסד. הסטודנטים ואגודת הסטודנטיות והסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה. צילום ניוזים

תגובת ליאור פליק, יו"ר אגודת הסטודנטיות והסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה:

"היום הגענו כולנו, סטודנטים מכלל האוכלוסיות, למחות מול הנהלת האוניברסיטה הפתוחה וזאת רק הסנונית הראשונה, אנחנו נמשיך להיאבק למען הסטודנטים שלנו ונמשיך לעמוד איתן ונדרוש מהאוניברסיטה מתן כלים איכותיים להצלחה של הסטודנטים שלנו במיוחד בתקופת הקורונה שהיא תקופה קשה, במיוחד במעבר ללימודים מקוונים שלא כל הסטודנטים רגילים ללמוד בצורה מקוונת. אנחנו נמשיך לעמוד מול האוניברסיטה, נגן על הסטודנטים ונעלה על סדר היום את הנושאים שמגיעים מציבור הסטודנטים גם ברמה הכלכלית וגם בנושא האקדמי. אנחנו קוראים לכל הסטודנטים להמשיך ולתמוך בנו ולהצטרף אלינו במאבק."

תגובת האוניברסיטה הפתוחה לטענות הסטודנטים:

"האוניברסיטה הפתוחה עוקבת בדריכות אחר החלטות הממשלה בנוגע לתשלומי שכר לימוד והיא תפעל על פי ההחלטות. לכן תשלומים על הרשמה מאוחרת או דחיה של קורס כרגע לא יוזלו כל עוד הממשלה דנה בנושא. בנוסף, אתרים הקורסים שלנו משלימים את המפגשים המקוונים ובהם חומרי למידה עשירים: ספרים דיגיטליים, גירסאות קוליות שלהם, מאמרים, תרגילים אינטראקטיביים, פורומים לשאלות ותשובות, סרטוני וידאו, דוגמאות של מבחנים ועוד.

בנוגע לטענה שאין מספיק מבחנים לדוגמה – בימים אלו אנחנו נמצאים בתהליך עדכון של הנושא הזה, אם כי צריך להבין שבשל מצב הקורונה וההערכות החלופיות יש הרבה דינמיות.

בנוגע טענת ההקלטות, בסמסטר 2020ב' (סמסטר הקורונה הראשון) כל ההקלטות של כל הקבוצות היו פתוחות משום שנדרשנו לעבור באופן מיידי להוראה מקוונת בקבוצות הלמידה השונות. החל מסמטר קיץ 2020ג' ייצבנו את מערכות הלמידה ועשינו סדר בכל הקבוצות. כל סטודנט יכול לצפות בהקלטות של הקבוצה שהוא נרשם אליה, עם זאת האוניברסיטה הפתוחה מאפשרת למחלקות האקדמיות לפתוח עוד סט הקלטות של קבוצה נוספת (גם מהסמסטר הנוכחי וגם מסמסטרי עבר) במידה ויש צורך אקדמי-פדגוגי בכך. ואכן, בחלק מהקורסים המחלקות האקדמיות העמידו לרשות הסטודנטים עוד הקלטות.

הוראה מרחוק אינה רק פתיחת שיעור בזום, אלא משמעותה תמיכה רחבה בסטודנטים הן בתחום האקדמי והן בתחום המינהלי."

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות