מת המחבל, וליד דקה, שרצח את החייל משה תמם ז"ל לפני 40 שנה. משפחתו של תמם: "תת האדם מת בצורה בה הגיעה לו – כאסיר, בסבל, בייסורים"

מת בבית החולים אסף הרופא המחבל וליד דקה, שהיה במאסר עולם על רצח החייל הנתנייתי, משה תמם ז"ל לפני 40 שנה. דקה שהיה חולה בסרטן וביקש להשתחרר מהכלא לפני מספר חודשים, סורב לאחר שמשפחתו של החייל תמם פתחה במאבק ציבורי גדול נגד שחרורו

המחבל וליד דקה, אחד מרוצחי החייל משה תמם ב-1984, מת היום בבית החולים אסף הרופא בצריפין, לאחר שחלה בסרטן.
דקה ביקש שחרור מוקדם בשנה שעברה בשל מחלתו הסופנית. בני משפחתו של משה תמם גילו במקרה את הבקשה – ופתחו במחאה שכללה הפגנות מול כלא מעשיהו. בעקבות זו ועדת אסירים מיוחדת דחתה את בקשתו.
לפני מספר שנים תיאטרון אלמידיאן בחיפה העלה הצגה על חייו של דקה, דבר שגרם לסערה ציבורית ומאבק ציבורי גדול של משפחתו של החייל תמם, בכדי להסיר את ההצגה והמימון שניתן לתיאטרון מעיריית חיפה.
ד"ר אורטל תמם, אחייניתו של החייל הנרצח משה תמם ז"ל, שעמדה בראש המאבק במהלך השנים נגד שחרורו של המחבל דקה ונגד ההצגה שהוצגה עליו בתיאטרון אלמידאן החיפאי, אמרה הערב ל"ניוזים ישראל": "דודי האהוב, החייל רב״ט משה תמם ז״ל, נחטף, עונה ונרצח ע״י חוליה בראשה עמד הטרוריסט הרוצח ואליד דקה ובכך גזר על משפחתי ועליי חיי שכול, כאב וגעגוע. מהר מאוד שפל האדם הפך לגיבור עבור אויבנו, גיבור על שהתעלל ורצח חייל צה״ל. גיבור על שפגע בליבה הפועם של מדינת ישראל ועם ישראל. אלו הם גיבוריהם.
"לאורך השנים המשיך הרוצח להתעלל במשפחתי ובעם ישראל כולו, כאשר עלתה בתאטרון אלמידין בחיפה הצגה שהוא גיבורה, במימון אזרחי ישראל, אשר לאחר מאבק ארוך ועיקש הופסק תקצובו. הרוצח המשיך לעסוק בטרור גם מתוך כותלי הכלא, הבריח זרע והביא ילד, דאג בהסתר לקציבת עונשו ונלחם על שחרורים מוקדמים והקשה על שלוות חיינו שוב ושוב.
"רק לפני חודשים בודדים, היינו בדיון (נוסף) בבית המשפט העליון בנוגע לבקשתו של הרוצח לשחרור מוקדם. זה היה מאבק עיקש, אך עשינו אותו לטובת ומתוך אהבת עם ישראל כולו. לשמחתנו המאבק נשא פרי, ותת האדם מת בצורה בה הגיעה לו – כאסיר, בסבל, בייסורים.
אנו חשים הקלה גדולה. לצערנו מותו של הרוצח הנתעב בכלא הוא מקרה נדיר שבו נעשה הדבר הצודק, הנכון והחכם הן מבחינה מוסרית והן מבחינה בטחונית.
"כולי תקווה כי רגע זה יתן לעם ישראל אושר בתוך ימים מורכבים, ותקווה לימים טובים יותר, בהם נצחון הטוב על הטרור יהיה מובן מאליו.
אני מודה לאזרחי ישראל היקרים על התמיכה האינסופית לאורך השנים במאבקינו. החיבוק החם והאהבה נתנו לנו רוח גבית והזכירו לנו שאנו זוכים להילחם מלחמת צדק של עמנו כולו".
תמונה דקה: צילום מסך
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות