שכונת סלע בנתניה מתחדשת: הופקדה התוכנית הראשונה לפינוי בינוי

תוכנית הפינוי בינוי בשכונת סלע הגיעה לשלב הסופי לפני יישום. התוכנית כוללת הריסה ובניה של שמונה בניינים, בהם 116 יחידות דיור בין הרחובות פרייבורג, גליקסון, צייטלין ופרישמן

תוכנית פינוי בינוי ראשונה בשכונת סלע בנתניה הופקדה להתנגדויות. לאחר תום תקופת ההתנגדויות צפויה התוכנית לידון בוועדה המקומית למתן תוקף ותקודם בשנת 2024 להיתרי בניה.

התוכנית כוללת הריסה ובניה של שמונה בניינים, בהם 116 יחידות דיור בין הרחובות פרייבורג, גליקסון, צייטלין ופרישמן.

התוכנית כוללת הקמה של 3 מגדלי מגורים לאורך כביש החוף, שני בניינים של 10 קומות לכיוון פנים השכונה, שטח ציבורי פתוח לטובת פארק ושטח של 1 דונם לטובת בניית מבני ציבור.

במסגרת התוכנית יקבל כל בעל דירה, דירה חדשה בבניין חדש עם מעלית ותשתיות חדשות, ממ"ד, מרפסת וחניה תת קרקעית. כמו כן, חייבה עיריית נתניה את היזם בהעמדת קרן תחזוקה לבעלי הדירות במתחם ל-10 שנים.
התוכנית הזו היא הסנונית הראשונה של התחדשות הנרחבת המתוכננת בשכונת סלע.

במהלך שלוש השנים האחרונות קידמה עיריית נתניה בראשות מרים פיירברג איכר מסמכי מדיניות המתווים את התחדשות השכונה כולה. במסגרת מסמכי המדיניות מתוכננים להתחדש כ- 1,000 דירות קיימות, צפויים להיבנות מגדלי מגורים בעיקר לאורך כביש החוף לצד בניה נמוכה יותר של 10 קומות לפנים השכונה, מבני ציבור נרחבים, שטחי ציבור פתוחים בהיקפים של למעלה מ-100 דונם ושבילי הליכה ושבילי אופניים בתוך השכונה.

במקביל להתחדשות השכונה מקדמת העיריה יחד עם משרד התחבורה את תוכנית "מהיר לעיר" הכוללת תשעה צירי העדפה לתחבורה ציבורית אפקטיבית. שני צירים צפויים לעבור בסמיכות לשכונה, אחד לאורך רחוב הרצל ואחד לאורך רחוב רזיאל.

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג איכר: "ההתחדשות העירונית הוגדרה כפרויקט דגל אליו מגויסים כל אגפי העירייה. בכל פרויקט נבחנים בראש ובראשונה היבטים של איכות חיי התושבים ומתן מענה למגורים עתידיים לבנות ובני העיר באמצעות תכנון של תמהיל דירות הכולל דירות קטנות לצד דירות בינוניות וגדולות. שכונות שלמות נבנות מחדש, מה שמחייב את התאמת התשתיות לסביבה החדשה שנוצרה לרבות מוסדות חינוך, ציבור וקהילה. פיתוח של שטחים פתוחים, מרכזי מסחר ותעסוקה וכמובן כבישים, מדרכות ושבילי אופניים.

"אנו מובילים חידוש מאסיבי ופיתוח של השכונות הוותיקות בהן ייבנו כ-30 אלף יחידות דיור חדשות במרכז וצפון העיר הוותיקים, כמו גם שכונות רמת ידין, נאות שקד, קריית נורדאו וחפציבה אשר יעברו התחדשות באמצעות פרויקטים של פינוי בינוי. נעשה זאת בצורה נכונה אשר תשמור על האופי והצביון של השכונה והעיר".

 

הדמייה: גיורא גור אדריכלים

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות