משאל "ניוזים ישראל" לקראת הבחירות בכפ"ס: מסתמן אחוז הצבעה נמוך וסיבוב שני בבחירות. ומה עוד עולה מהנתונים?

4 חודשים מפרוץ המלחמה ונראה שהמצב משפיע על הבחירות המוניציפליות. השבוע ערכה רשת "ניוזים ישראל" משאל בכפ"ס שהצביע על כמה נתונים מפתיעים שהשתנו לעומת ערב פרוץ המלחמה והשבת השחורה. מה מסתמן בבחירות בכפ"ס ומה חושבים התושבים על הביטחון בעיר, התמורה לארנונה ועוד...

במשאל שנערך השבוע ברשת "ניוזים ישראל" בכפר סבא, שלושה שבועות לפני הבחירות, והופץ דרך רשתות חברתיות (לציין: אין מדובר במשאל/סקר סטטיסטי או בעל נתונים על פי דגימה סטטיסטית) – מסתמן: אחוזי הצבעה נמוכים. וגם: ראש העיר רפי סער מוביל אך אינו עובר את ה-40 אחוזים, ספורטה ולביא צמודות, אבל המהפך קורה דווקא בסיבוב השני: מסתמן כי לספורטה סיכויים טובים יותר לנצח את סער לעומת הדר לביא.
כארבעה חודשים מפרוץ מלחמת "חרבות ברזל" ונראה כי שום דבר לא נותר על כנו בישראל, כמו גם מערכת הבחירות המוניציפליות. רשת "ניוזים ישראל" ערכה קודם לפרוץ המלחמה משאלים במספר רשויות מקומיות, אולם נראה כי המלחמה טרפה את הקלפים ושינתה את תמונת המצב כמעט בכל הערים.

מסתבר כי אחד הנתונים הדרמטיים ביותר שעשויים להשפיע על התוצאות הם דווקא אחוזי ההצבעה שצפויים הפעם להיות נמוכים באופן דרמטי, נתון שעשוי לדעת מומחים לשנות את כל ההערכות והסקרים שנעשו קודם למלחמה.
כך למשל, מנתונים שעולים מהמשאל שערכנו השבוע בכפר סבא עולה כי 24% טרם החליטו במי לתמוך, נתון גבוה יחסית שלושה שבועות טרום הבחירות.

אלא שבשאלה: מה הסבירות שתלך לקלפי ביום הבחירות לראשות העיר? כאן הנתון נראה ברור אף יותר: רק 34% מהנשאלים אמרו כי ילכו להצביע באופן ודאי ואילו 66% אמרו כי הם לא יודעים או שהסיכויים שילכו להצביע נמוכים מאוד.

עוד עולה משאלות שנשאלו:

רשת "ניוזים ישראל" מדגישה כי מדובר בתוצאות משאל שהופץ ברשתות חברתיות ואין מדובר במדגם או סקר על פי דגימה סטטיסטית באוכלוסייה.

1. במי תבחר לראשות העיר כפר סבא:

סער: 36%
ספורטה: 20%
הדר לביא: 20%
עוד לא החלטתי: 24%

2. במידה ויערך סיבוב שני, במי מבין שני המועמדים תבחר לראשות לראשות העיר?

סער 58% הדר לביא 42%
סער 52% ספורטה 48%
ספורטה 53% הדר לביא 47%

. מה הסבירות שתלך לקלפי ביום הבחירות לראשות העיר?

גבוהה: 34%
נמוכה: 27%
לא יודע: 39%

4. מה הציון שלך למצב הביטחון בעיר?

גבוה: 38%
נמוך: 45%
לא יודע: 17%

5. מה מידת שביעות הרצון שלך מראש העיר?

גבוהה: 37%
סבירה: 11%
נמוכה: 52%

6. האם את\ה מרוצה מהתמורה שאת\ה מקבל\ת בעד הארנונה?

כן: 33%
לא: 67%

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות