לראשונה באזור השרון: הותקן מכ"ם לגילוי דמויות חשודות

מועצה מקומית קדימה צורן מתחדשת במערכת מכ"ם חדשה ויחידה מסוגה באזור השרון. מטרת המכ"ם האזרחי להתריע ולהודיע לאגף הביטחון ולמוקד היישובי על אירועי פעילות חבלנית עוינת אשר מתקרבים לגבולות היישוב. קרן גרין, ראש המועצה: "אני לא מחכה למדינה ולמשטרה שתגביר את הביטחון שהיא אמורה לספק"

השבוע הסתיימו העבודות להתקנת מערכת מכ"ם חדישה בשטח קדימה-צורן וצופה מזרחה. החשש מחדירות ומאיומי פח"ע (פעילות חבלנית עוינת) לאחר אירועי השבעה באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל, הובילו את המועצה המקומית קדימה צורן, באמצעות אגף הביטחן, להגביר את האמצעים הטכנולוגים שברשותה. קדימה צורן סמוכה ליישובי המשולש ולקו התפר. לאחרונה, מדי לילה מתרבים אירועי היריות והפיצוצים מיישובי המשולש ולמוקד היישובי מתקבלות פניות רבות מתושבים.

המכ"ם יכול לפעול בכל סוגי מזג האוויר, לרבות סערה וערפל. בעזרת אלגוריתם מיוחד יודע לזהות ולהזהיר מפני עצמים שהוגדרו לו מראש כמו רכבי שטח, רוכבי סוסים ובני אדם. המערכת מתבייתת על העצם ומעלה על המסך את האובייקט בפני נציגת המוקד. במקרה של אירוע חירום, מוקד המועצה פונה ישירות לתחנת שדות ובמקביל מקפיץ רכב סיור למקום.

מערכת המכ"ם מצטרפת לשלל פעולות להגברת תחושת הביטחון של התושבים כמו פריסת תלתליות, בטונדות חסינות ירי בכניסה ליישוב, כתת כוננות משטרתית, יחידת תושבים חמושה בהכוונת אגף הביטחון ועוד. נוסף על כך, לפני חג הרמדאן פנתה ראש המועצה גרין יחד עם ראשי רשויות נוספים מהאזור למפכ"ל המשטרה וליו"ר הוועדה לביטחון לאומי להגברת הביטחון באזור השרון ולהקצאת משאבים לתחנת שדות.

קרן גרין, ראש המועצה מקומית קדימה-צורן: "ביטחון התושבות והתושבים שלנו הוא מעל הכל. אני לא מחכה למדינה ולמשטרה שתגביר את הביטחון שהיא אמורה לספק. אחרי אירועי השבעה באוקטובר, המועצה בראשותי לא חסכה בדבר על מנת להעניק מעטפת ביטחונית ליישוב עד כמה שאפשר. מערכת המכ"ם תסייע רבות לאגף הביטחון ותתריע מפני הסכנות מבעוד מועד. מדובר בצעד תקדימי ויומרני לרשות מקומית".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות