כך ניסו הנהלת תיכון "איש שלום" בכפר יונה ואגף החינוך בעירייה להסתיר, לכאורה את אירוע האלימות שקרה לפני כשבוע בביה"ס, עד שהכל התפוצץ ברשת. יו"ר ועד ההורים: "היה פה כסת"ח, ואנחנו לא מוכנים לזה"

משהו לא טוב קורה בתיכון "איש שלום" בכפר יונה: מתחילת השנה נרשמים מקרי אלימות, שלטענת ההורים מנסים להסתיר אותם, כשהאחרון בהם התפוצץ ברשתות החברתיות. שבוע לאחר המקרה, ועדיין לא מולא "דו'ח חריג" על התקרית בה הושפלה מורה בכיתה י"ב. ההורים בבית הספר מדברים על מדיניות של טיוח לכאורה, שהם לא מוכנים לה. יו"ר ועד ההורים: "אנחנו מחכים לתשובות ומחכים להבין למה עד היום לא מולא דוח חריג?"

"מתחילת השנה נרשמים מקרי אלימות שונים בתיכון איש שלום, אבל לא נעשה דבר וכלום לא מטופל על ידי המנהל החדש והכל גם בגיבוי מנהלת אגף החינוך בעירייה", כך מספרים הורים לתלמידים בתיכון "איש שלום" בכפר יונה, כשהמקרה האחרון הגיע והתפוצץ ביומיים האחרונים גם ברשתות החברתיות.

איך קורה שמקרה של אלימות והשפלת מורה בכיתה י"ב בתיכון "איש שלום" שקרה לפני למעלה משבוע ימים לא מטופל, וחמור מכך, לכאורה מטוייח עד שהוא מתפוצץ ומתפרסם ברשתות ואז לאגף החינוך בעירייה ולמנהל בית הספר אין ברירה אלא לטפל בכך? את זה דורשים לדעת הורים בבית הספר ובראשם גם יו"ר ועד ההורים בבית הספר, דייגו קולדורף. איך קורה שאירוע בו מושפלת מורה בכיתה י"ב בבית הספר על ידי תלמידי י"ב, לא ממולא בו דו"ח אירוע חריג כמו שדורש ונדרש במקרים כאלו על ידי משרד החינוך?

לפני כשבוע ימים, מספר תלמידים רעולי פנים נכנסו לכיתת י"ב בבית הספר, במהלך שיעור אותו העבירה מורה, וכשהם מתייחסים בזלזול למורה החלו להתעמר באחד התלמידים, כשהם יוצאים מהכיתה בזלזול ומשפילים את המורה. האירוע הזה הגיע לידיעת מנהלת בית הספר, דוד זיו, אותו מנהל שמונה השנה רק למנהל החדש, תחת בחירה של מנהלת אגף החינוך בעירייה וברכתה של ראש העיר עצמה, שוש כחלון כידור.

אלא שאותו מנהל בית הספר, במקום לגשת ולטפל באירוע החמור ולמלא דו"ח אירוע חריג, כפי שמתבקש ממנו, או לכל הפחות לזמן את התלמידים להליך משמעתי, כלל לא נקט בשום דבר – לא מילא דו"ח כפי שהוא מחויב, לא נדרש למלא דו"ח כזה על ידי אחראית אגף החינוך בעירייה והתעלם מהתקרית – כל זאת עד שהסרטון של המקרה הגיע לרשתות החברתיות ואמש אף לאתר "מאקו", רק אז החליט מנהל בית הספר ומנהלת אגף החינוך בעירייה לטפל לכאורה באירוע ולזמן את התלמידים.

הורים בבית הספר "איש שלום" מספרים כי לא מדובר באירוע טיוח ראשון מסוגו השנה: "כבר היו מקרים השנה בהם תלמידים הטיחו ביצים בתלמידים אחרים, אחרים ספגו בלוני מים. הכל הגיע לידיעת המנהל, שלא טיפל בכך. מה הפלא שעכשיו קורה מקרה כזה?".

יו"ר ועד הורי בית הספר, דייגו קולדורף, אמר בנחרצות: "המערכת נמצאת כרגע במצב מגננה, בגלל שהכביסה המלוכלכת יצאה החוצה למדיה. אני חושב שהסיבה העיקרית לכל הרעש סביב המקרה הוא, אי טיפול ביד קשה ללא פשרות ועל ידי נוהל חוזר מנכ"ל, בזמן אמת וללא דחיות.

"יחד עם זאת, כרגע לא מחפש תשובות למה שלא נעשה, מחכה לסיום העשיה של הרגעת השטח וטיפול בתוך בית הספר. הן טיפול בנושא המשמעת והעלאת הנושא בפני כלל תלמידי איש שלום והן בהענקת ביטחון למורות ומורי בית הספר. כאשר יסתיים הטיפול, אדאג לקבל תשובות ברורות לכשל החמור.
בשום פנים באופן לא אהיה מוכן לקבל כסת"ח משום גורם. היה צריך להיות ממולא דוח על אירוע חריג – משהו שלא נעשה.

"מנהלת אגף החינוך מיכל גרף, והמפקחת עדי יודלוביץ יצטרכו לענות מדוע לא מולא הדוח וכיצד השערוריה של אי מילוי הדוח עברה כאילו כלום.
כולי תקווה שגם ראשת העיר תתערב כדי להגיע לחקר האמת ולטיפול באי קיום נהלים ברורים ומה שנראה כניסיון לכסת"ח. אם אצטרך להגיע בנושא זה למנכ"לית משרד החינוך, אעשה זאת.
לא מוכן לכסת"חים.

"יש חוסר חמור במורים במערכת החינוך, אסור לנו כהורים לתת יד להשפלת מורות/ים ע"י תלמידים, ולגרום להם לעזוב מערכת כה חשובה בגלל חוסר בגיבוי. רוצה למסור מכאן למורה, אנחנו איתך ונעשה כל שצריך כדי למנוע אירועים שכאלו".

תגובת מחוז מרכז במשרד החינוך: "במשרד החינוך מדגישים כי בית הספר מחוייב להבטיח מרחב מוגן בעבור כלל התלמידים והצוות החינוכי.
בית הספר רואה את התקרית בחומרה רבה, ועל כן, טרם הגשת ׳דוח חריג׳ בוצעו ומוצו כלל תהליכי בירור פנים בית ספריים. גורמי הפיקוח והייעוץ מעודכנים ומלווים את ביה״ס בכל השלבים".

עיריית כפר יונה בחרה שלא להגיב.

 

צילום: פייסבוק

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות