מעל 700 הורים בכפר יונה חתמו ביממה האחרונה על עצומה נגד החלטת ראש העיר לסגור את כיתות מופת ועמ"ט. "ביטול זה רומס את חופש הבחירה של ילדינו ומבטל כל שאיפה למצוינות"

הורים בכפר יונה הקימו מטה מאבק נגד החלטת ראש העיר לבטל את כיתות מופת ועמ"ט במערכת החינוך בעיר. רק ביממה האחרונה, מעל 700 הורים חתמו על עצומה נגד החלטת כידור וזו רק ההתחלה

בהמשך לסיפור שעלה אתמול ב"ניוזים השרון" על ההחלטה התמוהה של ראש עיריית כפר יונה לבטל את כיתות מופת ועמ"ט, בעיר קם מטה מאבק של הורים ובשיתוף כל ועדי ההורים בעיר, להילחם בהחחטה של ראש העיר שוש כחלון כידור שזוכה לביקורת קשה מקיר לקיר בין כל ההורים בעיר.

במסגרת המאבק, ביממה האחרונה החלו ההורים להחתים עצומה נגד ההחלטה, כשרק ביממה האחרונה חתמו כ-700 הורים.

וכך אומרים ראשי מטה המאבק שהחל לפעול נגד החלטת ראש העיר כידור: "באופן תמוה הודיע אגף החינוך בכפר יונה על ביטול גורף של כיתות המצוינות בחטיבות הביניים – מופ"ת ועמ"ט, החל משנת הלימודים הבאה (תשפ"ד). החלטה שגויה זו עומדת בניגוד גמור לגישת רשויות מקומיות רבות המכירות בחשיבותן העצומה של כיתות אם לילדים מצטיינים ובעלי יכולות.

"בעוד שמספרן של רשויות המצטרפות למסלולי לימוד אלה מדי שנה הולך וגובר, ורובן ככולן פועלות הלכה למעשה בקידום המצוינות ובטיפוח תפיסה תרבותית כוללת זו – אצלנו בעירייה החליטו אחרת.

נכון למועד כתיבת שורות אלו, נערכו מספר דיונים בסוגיה זו ועדיין בעיצומם, אשר כללו את מנהלות אגף החינוך, נציגי מטה המאבק, ויושבי ראש הנהגות בתי הספר בכפר יונה.

לדאבוננו, באף אחד מן הדיונים שנערכו לא הובא בפנינו כל נימוק פדגוגי ו/או חברתי המצדיק את ביטול מתווה המצוינות, על אחת כמה וכמה שמדובר בתובנות חינוכיות אשר נבנו במשך שנים ע"י משרד החינוך, וקיימות בעירנו מזה כעשור.

ביטול חריג זה של מסלולי המצוינות בכפר יונה, רומס את חופש הבחירה של ילדינו במסגרות הראויות להם, שולל את זכותם הבסיסית לאקלים לימודי, רגשי וחברתי המותאם לצרכיהם, ופוגם במימוש הפוטנציאל הקיים בהם.

הוויתור על כיתות האם לילדים מצטיינים ובעלי יכולות, שומט את הקרקע מכל שאיפה למצוינות באשר היא, בכל תחומי החיים, ובכך מקרין באופן ישיר על עתידם של ילדי כפר יונה.

מצוינות הינה ערך עליון, אותו דואגים לטפח החל מהגיל הרך ועד לאקדמיות, ואל לנו כחברה לוותר עליה ! שהרי אם אין לאן לשאוף, אין לאן להגיע !".

להלן העצומה עליה קוראים להורים לחתום:

[https://docs.google.com/…/1FAIpQLSfxVszhqg…/formResponse](https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfxVszhqgCzg62SObmN2LoTfCzzy6mxU8kFczqYZdNez5Jkcw/formResponse?fbclid=IwAR19PuUIB9TmNjWohXNBdGR7orbOYRu_Z9DivQdzgJAJoocexC_vFI70vwQ)

 

צילום

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות